Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-11 19:13
Ik zat laatst even een beetje te denken over mn te dure smskosten die ik maak met mn Vodafone 150 abonnementt.
Door de geringe aantal tekens die je mag gebruiken (160) kom ik gauw op 2 smsjes per keer die ik verstuur.

Nou kan je ook een MMS versturen met alleen text hiermee kan je (volgens mij) 250 tekens gebruiken. en dat is dan slechts 2kb.

Als mijn sms tegoed van 150smsjes op is, is het dan niet goedkoper om te gaan MMSen?
Een smsjes kost geloof ik 22cent per bericht als je over je tegoed heen bent. en dus soms 44cent in mijn geval.

Nou kost een MMS "0,10 tot 0,25 als je geen smstegoed hebt.. 0,03 tot 0,125 als je dat wel hebt.
Alleen staat er niet per wat het wat kost. :/
bron

Oftewel, veel goedkoper zou je zeggen. Voordat ik op deze wijze over zou willen gaan, wil ik dus vragen hier of ik iets over 't hoofd zie, want 't klinkt bijna te goed om waar te zijn. _/-\o_

Mocht 't verkeerd geplaatst zijn graag 'n kick naar t juiste forum.. t was moeilijk kiezen..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Moet die andere partij wel MMS'jes kunnen ontvangen...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Inderdaad. En daarmee vallen de meeste pre-paid bellers al af.
Ik moest met mn Orange Free20 abbo zelfs eerst de klantenservice bellen om MMS te laten activeren :|

• blup
Dat is geen probleem, ik sms bijna altijd alleen naar mn vriendin.
en die kan geloof ik ook mmsjes ontvangen.. ze heeft ook een abbo.

[ Voor 34% gewijzigd door blup op 21-03-2006 22:39 ]

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

je kan volgens mij zelfs 1000 tekens schrijven, in mijn geval gaat het gewoon uit de bundel omdat ik een UMTS abbo heb, sms dus ook.

jij hebt volgens mij nog een vrij oud abbo, het is raadzaam om over te stappen op de nieuwere tarieven tenzij je mnd bedrag heel erg laag is natuurlijk ;)
Ook heb je dan autom. vodafone passport erbij tenzij je het al geactiveert hebt.

Als je zonder attach vestuurd gaat het gewoon uit de bundel.
-Met attach kost dus wel geld en gaat naast de bundel.

(weet dit: - laatste niet zeker, omdat ik zelf niet MMS vanwege de commerciele redenen erachter).

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Verwijderd

Waarom pak je dan niet een grotere bundel als je weet dat je steeds over die 150 heen gaat? sms gaat makkelijker en sneller dan mms. En vrijwel bijna altijd goedkoper.....

• blup
Omdat me vader deze abbo betaald. O-)
Maar 't gaat gewoon even om het princiepe van ALS je er overheen gaat wat dan goedkoper is..

[ Voor 56% gewijzigd door blup op 22-03-2006 21:13 ]

• blup
bump :|

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet of je abonnement nog op de Vodafone site staat, maar bij het abo "Bel & SMS TeGoed" en "UMTS-abonnement" zie ik het volgende:
[quote]Voor de volgende plusdiensten geldt binnen Nederland (oftewel nationaal) altijd het Plustarief van 0,50 euro per minuut/bericht:
• Video Telefonie naar een Nederlands mobiel nummer
• MMS en E-mail met bijlagen naar een Nederlands mobiel nummer
Nu kun je dat laatste uitleggen als (MMS en E-mail) met bijlagen of (MMS) en (E-mail met bijlagen).
Op www.gsmweb.nl zie ik 0,50 euro per MMS bij een gewoon abo, 0,25 euro voor MMS-tekst bij een Live! abo.

Veel geluld, weinig gezegd: als je nu eens de klantenservice belde? Die moeten het toch wel weten lijkt me.

Signatures zijn voor boomers.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Je kunt ook zinloze smsjes besparen en bellen in plaats van smsen, voor de prijs van een smsje kun je 1 minuut bellen, in 1 minuut kan ik met gemak 160 tekens uitspreken. Ik zou dus gaan nadenken over de noodzaak van al je smsjes. Vijf smsjes per dag en dat 365 dagen per jaar naar één en dezelfde persoon (vriendin in dit geval) is weinig nuttig. En tuurlijk is het leuk om een smsje van iemand te krijgen maar wordt het niet leuker als je zo nu en dan een smsje ontvangt in plaats van 1500 smsjes per jaar?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-11 09:42

B2

wa' seggie?

argro schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:18:
Je kunt ook zinloze smsjes besparen en bellen in plaats van smsen, voor de prijs van een smsje kun je 1 minuut bellen, in 1 minuut kan ik met gemak 160 tekens uitspreken. Ik zou dus gaan nadenken over de noodzaak van al je smsjes. Vijf smsjes per dag en dat 365 dagen per jaar naar één en dezelfde persoon (vriendin in dit geval) is weinig nuttig. En tuurlijk is het leuk om een smsje van iemand te krijgen maar wordt het niet leuker als je zo nu en dan een smsje ontvangt in plaats van 1500 smsjes per jaar?
Soms kun je ff geen telefoontjes ontvangen (bv vergadering) of hoef je voor een simpele boodschap niet een heel telefoongesprek te voeren (He Hai, ja nou doei he, ja doei.......)

• blup
Maasluip schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:29:
Ik weet niet of je abonnement nog op de Vodafone site staat, maar bij het abo "Bel & SMS TeGoed" en "UMTS-abonnement" zie ik het volgende:

[...]

Nu kun je dat laatste uitleggen als (MMS en E-mail) met bijlagen of (MMS) en (E-mail met bijlagen).
Op www.gsmweb.nl zie ik 0,50 euro per MMS bij een gewoon abo, 0,25 euro voor MMS-tekst bij een Live! abo.

Veel geluld, weinig gezegd: als je nu eens de klantenservice belde? Die moeten het toch wel weten lijkt me.
Ik heb geen UMTS. Ik gebruik dan gewoon GPRS. :P
Ik vroeg 't me gewoon af, op de site van vodafone staan hele andere prijzen namelijk.

Ik snap er niets meer van :/

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En heb je de klantenservice al gebeld?

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1