Netwerk wordt geblokkeerd?

Pagina: 1
Acties:

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 20:30

waztone

de enige echte

Topicstarter
Geachte tweakers,

een vaag probleem als volgt;
SpeedTouch 510 -> ASUS WL530g Wireless Router->2 pc's, 1 laptop.

Ik heb één pc met xp home sp2 bedraad aangesloten op de router en één pc met xp home sp1 draadloos. Dit alles icm mcafee virusscanner en firewall. Dit werktte voorheen prima. Kon bestanden en printers delen, de hele mikmak en alles wat goed.
Toen op een dag probeerde ik wat bestanden over te pompen, maar het werktte opeens niet meer.
Nu heb ik een laptop erbij (xp home sp2) die ik draadloos op de router heb aangesloten.
Alle systemen hebben een prima verbinding met internet, alleen intern willen ze elkaar niet echt zien.
Waar die wijziging vandaan komt is mij een raadsel. Volgens mij heb ik alles al nagekeken.
PC1( bedraad) kan alles pingen, ook evt. op naam. Deze pc ziet ook alle pc's in de werkgroep, maar kan ze niet openen, dan krijg ik een melding over machtigingen etc.
PC2 (draadloos) kan ook alles pingen, alleen PC1 kan hij niet op naam pingen, de laptop wel....
Deze ziet de hele werkgroep nog geeneens.
LAPTOP (draadloos) kan ook alles pingen, alleen PC 1 kan hij niet op naam pingen, PC 2 wel...
Deze kan de werkgroep ook niet vinden.

Ik heb overal naar gezocht en ben nu al weken bezig en ik kan echt niks vinden. O jah, beide pc's zijn NTFS en de laptop is FAT32, ik hoop dat dat wel kan werken.
Voor de rest is er niks aan de hele configuratie veranderd vanaf dat het werkte. Het deed het op een dag gewoon niet meer. OK vooruit de laptop is er daarna nog bijgekomen maar daarvoor deed het het ook al niet meer.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

M.v.gr.

een netwerk nutcase...........

All is fair in God of War

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb je op élke pc een gedeelde map aangemaakt waar iedereen vólledige rechten (incl. wijzigen van inhoud map) voor heeft??

En ff checken of elke pc dezelfde werkgroepnaam heeft

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 21-03-2006 23:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Check ook even of je op beide PCs Netbios over TCP/IP aan hebt staan. Dat zal wel loslopen, aangezien je op beide PCs Windows XP gebruikt. Het bestandssysteem (FAT32 of NTFS) heeft hier (afaik) niets mee te maken.

@BartGrefte: Er zou sowieso een Shared Folder moeten zijn op elke PC.

tik eens in in een explorer op PC1

\\xxx.xxx.xxx.xxx\ waarbij de xxen de LAN-IP voorstellen van PC2. Als dat wel werkt, moet je inderdaad je werkgroepnamen even checken, en de NetBIOS. Als dit ook niet werkt, dan is een van beide PCs verkeerd geconfigureerd.

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 20:30

waztone

de enige echte

Topicstarter
bedankt voor de reacties, maar daar had ik zelf ook al aan gedacht. Dat is het niet. Maar het is sowieso vaag. Net zet ik m'n laptop aan, toen m'n mediacenter....kan ik vanaf m'n laptop gewoon in de mediacenter komen!!!! Andersom werkt het niet, dus probeer ik die andere pc ook aan te zetten. Kan ik opeens vanaf m'n laptop niet meer op m'n mediacenter maar wel op de 2e pc!?!?!
Vanaf m'n mediacenter kan dan ik wel alle pc's zien, maar alleen de 2e pc is benaderbaar.
Vanaf de 2e pc kan ik wel de werkgroepnaam zien, maar zie ik geen pc namen.

Ik vind het allemaal vreemd.....zal wel allemaal herinstall moeten worden. sniksnik

All is fair in God of War

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem, al tijden lang. Het vreemde is, als ik mijn laptop gewoon via het vaste netwerk aansluit kan ik wel bestanden delen, maar als het via draadloos gaat dan kan ik wel alle rootmapen zien, maar als ik ze wil openen krijg ik inderdaad een soort melding dat ik niet gemachtigd ben. Heel vreemd.

Heb trouwens net een volledige reinstall gedaan en dat heeft ook niet geholpen, dus daar kan het ook niet aan liggen.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan