Na de hulp van jullie voor een pc voor mijn broertje (die mijn pa compleet gaat financieren) is het ook tijd voor een eigen pc, jammer genoeg gaat mn pa niet meer in zijn toch al niet diepe buidel tasten en moet ik het zelf allemaal maar rooien..
De pc die ik nu heb trekt helemaal nop meer en het is dus tijd voor een nieuwe (deze pc heeft 400 mhz, 128 sdram en de klassieker ATI LT RAGE PRO met 2 mb geheugen, toen de tijd helemaal geweldig)
Ik heb nu 3 keuzes, mijn budget voor een pc gaat van 700-1000 euries en ik wil zoveel mogelijk geld zien te besparen.
Wat ik wil:
- Er moet sowieso een tv-tuner kaart in aangezien mijn tv ook aan het sterven is en ik plaats in mijn kamer probeer te creeeren door ook op mijn pc tv te kunnen kijken, over een paar maandjes zal er een NEC, Acer of Samsung lcd scherm hier komen te staan (20") en daar kan ik dus mooi tv op kijken dan.
- Verder MSNen, beetje gamen (geen ubersettings), maar vooral moet mijn graka gewoon dat 20" beeld kunnen hebben en beetje surfen.
- TV kijken/programma's opnemen dus
Nou heb ik 3 keuzes, zelf een pc samenstellen (wat me hopelijk geld gaat besparen)
Een Dell PC, meteen maar een 20" bij gedaan, verder heb ik gezocht naar goede reviews, men was vooral positief over de no-ghosting, maar niemand gebruikte het scherm echt voor gamen.
DELL PC:
Meest gekozen hardware zit ook in een andere PC zie ik al heb samengesteld dus, behalve de tv-tuner, behuizing en processor, dus ik ga er wel vanuit dat het zo'n beetje snor zit.
- Hoe zit het met de voeding, ik heb totaal geen verstand van die dingen maar ik toch wel dat mijn samengestelde PC dit moet kunnen trekken.
- Zijn de DELL/Medion PCs een beetje upgradebaar?
- Hebben tv-tuner kaarten werkelijk MCE nodig om te kunnen draaien?
- Dual Core een vereiste voor tv-tuner kaarten (opnemen, kijken?)
- En natuurlijk de beste keus
?
De meeste mensen zullen waarschijnlijk wel zeggen dat ik hier appels met peren vergelijk qua prijsverhouding, maar het gaat mij om de prestatie en kwaliteit voor geld (ain't we all?)
De pc die ik nu heb trekt helemaal nop meer en het is dus tijd voor een nieuwe (deze pc heeft 400 mhz, 128 sdram en de klassieker ATI LT RAGE PRO met 2 mb geheugen, toen de tijd helemaal geweldig)
Ik heb nu 3 keuzes, mijn budget voor een pc gaat van 700-1000 euries en ik wil zoveel mogelijk geld zien te besparen.
Wat ik wil:
- Er moet sowieso een tv-tuner kaart in aangezien mijn tv ook aan het sterven is en ik plaats in mijn kamer probeer te creeeren door ook op mijn pc tv te kunnen kijken, over een paar maandjes zal er een NEC, Acer of Samsung lcd scherm hier komen te staan (20") en daar kan ik dus mooi tv op kijken dan.
- Verder MSNen, beetje gamen (geen ubersettings), maar vooral moet mijn graka gewoon dat 20" beeld kunnen hebben en beetje surfen.
- TV kijken/programma's opnemen dus
Nou heb ik 3 keuzes, zelf een pc samenstellen (wat me hopelijk geld gaat besparen)
Een Dell PC, meteen maar een 20" bij gedaan, verder heb ik gezocht naar goede reviews, men was vooral positief over de no-ghosting, maar niemand gebruikte het scherm echt voor gamen.
DELL PC:
Medion 8808 Aldi PC:Processor Intel® Viiv™ technology -Intel® Pentium® D 920 Dual Core(2.80GHz,800MHz,2x2MB)
Microsoft besturingssysteem Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
Geheugen 1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512) Geheugen
Toetsenbord WEEKEND AANBIEDING !! - Dell draadloos toetsenbord & Optische muis - US/Euro (QWERTY)
Monitor Dell 20" UltraSharp™ Breedbeeld Flat Panel - in hoogte verstelbaar (2005FPW)
Grafische Kaart 256MB nVidia GeForce 6800 (DVI/VGA/TV-out)
Harde Schijf 250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
Overige opslagmedia Internal 13-in-1 Media Card Reader
Muis Muis reeds inbegrepen in draadloos toetsenbord
Modem Geen Modem
Optische drive 16x max. DVD+/-RW Drive
Geluidskaart Integrated 2.0 Channel High Definition Audio
Speakers Dell A215-stereoluidsprekers
Shipping Documents Documentation with European Power Cord
Gedis Bundle Reference 9150 Advanced D03916
Microsoft Application Software Microsoft® Works 7.0
Standaard Services 1 Jaar Collect & Return service
Service Uitbreidingen 1 Jaar Haal & Breng service
Antivirus Geen Abonnement
Corel Photo Album Geen Foto Album / Foto Beheer software
Corel Paint Shop Geen Foto bewerking Software
Order Information Dimension Order - Netherlands
Dell System Media Kit Geen Resource CD
TV Tuner & MCE Afstandsbediening Geintegreerde TV Tuner PCI card & MCE Afstandsbediening - NIET VOOR DIGITALE TV
Dell Media Experience No DMX Media Experience
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
Besturingssysteem back up & recovery PC Restore recovery system by Symantec
Prijskaartje: € 1424,- (zit ook gratis HP printer bij)
voordelen:
Goede kwaliteit
Zit al OS bij; MCE, en dat heb je bij de meeste tv-tuners wel nodig
Eigen PC:http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_12/pc1.jpg
Samenvatting:
3,0 ghz Dual Core
1024 DDR2 geheugen
6700XL graka (128 mb)
TV tuner, en ik heb gezien dat dat ding goed werkt
250 gb
rits software
Prijskaartje: € 999,- (zonder beeldscherm dus denk hier nog zo'n € 500,- bij)
Voordelen:
Veel software en andere meegeleverde troep
Meest gekozen hardware zit ook in een andere PC zie ik al heb samengesteld dus, behalve de tv-tuner, behuizing en processor, dus ik ga er wel vanuit dat het zo'n beetje snor zit.
Vraagjes:Antec SLK1650B-EC ATX MiniTower In Black, 350W voeding € 66,-
Twinmos 1GB DDR400 Dual Channel kit € 73,-
SAMSUNG 250Gb SATA II 8Mb SP2504C € 97,-
Asus A8N-E €87.44
NEC ND-4550 16x DL Zwart BLK € 41,-
Athlon64 939 3500+ 2200Mhz BOX Venice € 210,-
ASUS EN6600GT 128Mb € 123,-
Hauppauge WinTV HVR1300 € 108,-
Totaal: € 806,- (zonder monitor dus tel nog zo'n € 500,- bij)
Nadelen/voordelen:
Geen floppy
Geen software
Geen OS, ik weet niet of deze tv-tuner kaart MCE nodig heeft om te kunnen draaien, ik heb gehoord dat vele kaarten dat wel nodig hebben en dan zou betekenen dat er nog zo'n 100 euro zou bijkomen voor een licentie aangezien ik die dus niet heb.
- Hoe zit het met de voeding, ik heb totaal geen verstand van die dingen maar ik toch wel dat mijn samengestelde PC dit moet kunnen trekken.
- Zijn de DELL/Medion PCs een beetje upgradebaar?
- Hebben tv-tuner kaarten werkelijk MCE nodig om te kunnen draaien?
- Dual Core een vereiste voor tv-tuner kaarten (opnemen, kijken?)
- En natuurlijk de beste keus
De meeste mensen zullen waarschijnlijk wel zeggen dat ik hier appels met peren vergelijk qua prijsverhouding, maar het gaat mij om de prestatie en kwaliteit voor geld (ain't we all?)