Toon posts:

Mislukte migratie... wijkcentrale vol?!

Pagina: 1
Acties:
  • 730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik mijn Demon ADSL-verbinding geprobeerd te migreren naar een TweakDSL ADSL2-verbinding, meer snelheid, betere prijs, je kent het wel denk ik ;). Dit is echter om een of andere vage reden mislukt, de order bleek twee keer verwerkt te zijn (?) waardoor ik inmiddels door Demon afgesloten ben, maar niet aangesloten ben door TweakDSL en daardoor effectief zonder internetverbinding zit. Het gaat hier om een migratie op hetzelfde netwerk, dus van BBned naar BBned.

Dit zou zo snel mogelijk opgelost worden, aldus TweakDSL. Een termijn kon niet genoemd worden. Na een aantal dagen wachten natuurlijk weer gebeld. Dit keer kreeg ik te horen dat de order geblokkeerd is door KPN omdat de wijkcentrale vol zit. Wederom konden ze geen termijn noemen waarop dit opgelost zou moeten zijn, het enige wat ik nu kan doen is dus wachten tot óf er ruimte vrij komt binnen de overvolle wijkcentrale door opzeggingen of door een evt. uitbreiding. Wanneer ik dus weer aangesloten kan worden is niet te zeggen en kan dus gewoon maanden gaan duren.

Aangezien ik natuurlijk niet wil blijven internetten via de access point van de buurman (;)), vraag ik me af of een mede-Tweaker toevallig weet hoe lang dit normaal gesproken duurt en of er een termijn genoemd kan worden. Wat ik me ook afvraag; is het mogelijk om nu alsnog TweakDSL op te zeggen, en ADSL via een ander provider, via een ander netwerk (bijv. KPN) aan te vragen? Of kom ik dan ook in de ‘wachtrij’? Wie heeft dit nog meer meegemaakt?

Alvast bedankt voor de reacties :) !

Verwijderd

Ik heb geen tweakDSL maar ik weet dat het soms voorkomt dat de DSLAM in een centrale vol zit, het kan dan soms lang duren voordat er weer plek op de DSLAM is of er eentje extra bij geplaatst wordt.

Het kan in dit geval zo zijn dat de ADSL1 DSLAM nog wel plek heeft (daar kom je vandaan) maar dat de ADSL2 DSLAM vol zit.
Kan natuurlijk ook een lompe systeemfout zijn die als volle centrale wordt aangeduid (in jargon heet dit soms ook een "sip-stift-issue").

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Een wijkcentrale is nooit in z'n algemeen vol. Blijkbaar heeft BBned momenteel gewoon geen vrije poort om je op aan te sluiten en geven ze geen planning voor uitbreiding aan TweakDSL af (of ze gaan niet uitbreiden wellicht op korte termijn). KPN heeft hier niets mee te maken verders.

Als er andere telco's op je centrale ook diensten leveren zoals KPN-DSL, Versatel, Tiscali(BaByXL) of Wanadoo kan je daar gewoon een aansluiting op krijgen natuurlijk.

TweakDSL levert ook over het Tiscali netwerk. Als dat op jou centrale beschikbaar is kan je wellicht vragen of ze je daarop willen aansluiten. Misschien wel een ander abonnement als er nog geen ADSL2+ beschikbaar is tijdelijk.

Of je kijkt bij Wanadoo, Versatel(tele2) of KPN-DSL (XS4all bijvoorbeeld).

Maar...

Hoe kan het eigenlijk gebeuren dat je huidige verbinding dan weg is nu? Want als je migratie niet bevestigd is met een datum zeg je neem ik aan niet op bij je huidige ISP nog. Dus als de migratie wordt afgewezen of on-hold blijft staan wordt je lijn niet opgeheven door je huidige ISP neem ik aan.

Of je hebt te-vroeg opgezegd en die opzegging is nu verwerkt...
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:02:
Ik heb geen tweakDSL maar ik weet dat het soms voorkomt dat de DSLAM in een centrale vol zit, het kan dan soms lang duren voordat er weer plek op de DSLAM is of er eentje extra bij geplaatst wordt.
Maar elke telco heeft z'n eigen apparatuur en echt meer dan één DSLAM staan op een centrale in 99% van de gevallen. Maar kan natuurlijk dat alles vol zit bij een telco op een centrale voor een periode.
Het kan in dit geval zo zijn dat de ADSL1 DSLAM nog wel plek heeft (daar kom je vandaan) maar dat de ADSL2 DSLAM vol zit.
Kan natuurlijk ook een lompe systeemfout zijn die als volle centrale wordt aangeduid (in jargon heet dit soms ook een "sip-stift-issue").
Hoe je het noemt maakt niet veel uit. Elke DSLAM poort heeft ook een sip-stift waar KPN verzocht wordt een lijn op af te monteren. Als er geen poort beschikbaar is zijn er ook geen vrije afmonteer plaatsen voor KPN immers.

[ Voor 78% gewijzigd door bjck op 21-03-2006 22:08 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Tjah, wel apart dat gezegd wordt dat door KPN de order is afgewezen...

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat BBned te laat nieuwe sipstiften heeft besteld? Maar dan nog zal een afwijzing van een individuele order niet van KPN komen.

BBned plaatst DSLAMs en vraagt vooraf een sipstiftenvoorraad aan, het enige wat KPN doet is het kruisdraadje van de verdeler naar de sipstift van Bbned trekken.... daar is niets aan te "blokkeren".

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
't Zou kunnen dat het wel klopt en dat de afwijzing van KPN is. Maar dan zou BBNed op nog niet opgeleverde/operationele sip-stift nummers aanvragen wat me heel sterk lijkt.

Punt blijft dat BBNed je niet kan aansluiten omdat er geen vrije poorten zijn momenteel natuurlijk. En dat doet er verder ook niet toe want je hebt alleen een binding met je ISP en niet met BBned.

[ Voor 39% gewijzigd door bjck op 22-03-2006 20:50 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

.. en dus net zo sterk dat de afwijzing van kpn komt ;)
Pagina: 1