Matshita UJ-841s DVD Schrijver schrijft ondermaats

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoi,

ik heb enkele weken geleden een Sony Vaio FE11S notebook gekocht.
Hierin zit een Matshita UJ-841s DVD schrijver, nu zou deze een snelheid van 8x write moeten halen op DVD+/-R's.
Maar hij haalt gemiddeld 2.1x ... wat ik zeer ondermaats vindt.
Nu gebruik ik volgende DVD+R's:
Samsung Pleomax DVD+R

Bestaat er iets waarmee ik de snelheid wat kan opkrikken ?
Opmerking: ik schrijft images met Alcohol 120%.
Opmerking2: Een vriend van me heeft dit probleem niet met de DVD+R's

Thx!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een kleine kick. Maar heb je de brander ook met Nero getest? Ik heb een Toshiba laptop met deze brander, maar Nero 6 herkend de brander niet. Nu ben ik helaas aangewezen op Sonic Recordnow.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 18:09

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Het kan aan de media liggen of aan de laptop zelf. Luister eens goed naar de drive als hij bezig is met schrijven. Gaat hij steeds versnellen en weer terug dan kan dat erop duiden dat de laptop te weinig data kan pompen (langzame hd of andere programma's bezig). Dit zie je ook aan de buffers die worden weergegeven in je programma, als die niet 100% zijn.

Als de media niet herkend wordt door de firmware van de brander dan gaat de brander op zijn eigen houtje uitzoeken wat de maximale snelheid is waarmee hij kan branden. Dit is meestal conservatiever dan wat het media echt aankan. Dit is op te lossen met een firmware upgrade of andere media kiezen als bijv platinum wat iets bekender spul is.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het ging erom dat de brander niet herkend werd in Nero. Maar een upgrade van 6.3.1.10 naar 6.6.0.18 deed wonderen. Nu nog even testen of het branden soepeltjes gaat.

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/1787/completedun9.png
Das mooi!

[ Voor 21% gewijzigd door Noork op 01-08-2006 15:42 ]