Toon posts:

[LCD TV] Sharp of Samsung

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben, net als velen op dit forum, op zoek naar een nieuwe TV en dat wordt een LCD-TV. Nu heb ik uiteraard wat voorwerk gedaan. Ik zoek een TV met:
- 26" lcd panel
- ten minste 1280 x 768
- Pc ingang
- HD Ready
- Progressive scan
- reactietijd < 10 ms
- Stereo audio uitgang
- zowel 16:9 als 4:3 (automatisch naar type uitzending)

en uiteraard heb ik een aantal kandidaten gevonden:

Sharp LC 26GA6E
Samsung LE26M51

Beide hebben zo ongeveer wat ik zoek. Toch kan ik twee zaken niet terugvinden:
- Heeft de samsung een stereo audio-uitgang (via scart?) aan de achterkant?
- Hoe gaan beide TV's om met een 4:3 uitzending?

Volgens mij heb ik in mijn zoektocht de meest gangbare 26" LCD's wel gezien maar mocht ik nog een topper gemist hebben dan hoor ik dat graag!

edit:

Shit, vergeten de titel af te maken. Sharp of Samsung moet daar achter.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 23:00 . Reden: titel niet afgemaakt ]

Verwijderd

Topicstarter
Klein bescheiden schopje...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Toevallig heb ik die Sharp staan die jij noemt. Ik ben er wel tevreden over. Tenminsten standaard 3 jaar garantie. Voor de rest denk ik dat de keus persoonlijk is

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk ook eens naar dit scherm: http://mirai.demo.allset....s&product_id=34&cat_id=42

Onderanderen te koop bij de mycom. Check ook eens de productsurvey reviews: http://tweakers.net/productsurvey/131681

Dit scherm wil ik eigenlijk ook wel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:20:
Toevallig heb ik die Sharp staan die jij noemt. Ik ben er wel tevreden over. Tenminsten standaard 3 jaar garantie. Voor de rest denk ik dat de keus persoonlijk is
Kijk, perfect! Schakelt die Sharp snel en automatisch over van breedbeeld naar 4:3 en terug op het moment dat het type uitzending veranderd? Heb je minpunten kunnen ontdekken?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 20:30 . Reden: Quote toegevoegd ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beelscherm instelling heb ik gewoon op Auto stan, tijdens films op dvd en tv uitzendingen staat het beeld naar mijn mening gewoon goed.

Minpunten kan ik zo 1-2-3 niet verzinnen, de inkijkhoek misschien, als je er recht voor zit dan is het beeld het beste, maar dat is volgens mij bij alle LCD schermen

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:36:
Minpunten kan ik zo 1-2-3 niet verzinnen, de inkijkhoek misschien, als je er recht voor zit dan is het beeld het beste, maar dat is volgens mij bij alle LCD schermen
Oke, dat zal ik zelf moeten ervaren in de winkel. Gebruik jij de audio out?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Audio-out? Ik heb inderdaad een home cinema set op mn tv aangesloten als je dat bedoeld

Verwijderd

Topicstarter
juist, dat bedoel ik, volume TV op nul en de audio via je versterker laten lopen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 21:20 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja, de speakers zijn wel redelijk te noemen voor als ik geen zin heb om m'n HCS aan te knallen

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:31

aex351

I am the one

Over de JVC televisies ben ik ook erg te spreken. kleuren zijn goed en beeld is scherp. plus het design van de behuizing is ook mooi. Samsung M serie is ook een topper. Samsung tv's worden over het algemeen iets goedkoper via het internet aangeboden waardoor ze toch iets populairder lijken.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:20

Aldmar

Niks...

Ik heb de LE26M51.

Bevalt perfect, erg goed beeld, ook tv(analoog).

Minpuntjes:
-redelijk traag zappen(opgelost door aanpassing in het servicemenu, nu gaat het vlot)
-geluid is 'blikkerig', maar ja wat wil je met 2 kleine speakertjes...
-lichtsensor werkt niet tijdens VGA-stand, voor de rest werkt hij goed, was wel eerst wennen, maar nu werkt het goed
- lelijke afstandsbediening (persoonlijk)
- overschakelen naar component/scart gaat via 1 knop. Eerst moet je hem 2x indrukken voor de 2 scarts pas de 3e keer heb je component. En het schakelen tussen de 2 scarts gaat ook nog weer traag... Het kan ook via het menu maar dan moet je nog 3-4 knoppen indrukken...Jammer dat hij niet automatisch op het goede kanaal gaat als je DVD/xbox aanzet...

Voor de rest bevalt hij Perfect! Bovenstaande puntjes zijn geen ramp vind ik zelf... :)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:43
Ik heb gisteren in de winkel de Sharp P50 (die met de lage PAL resolutie) kunne verglijken met een Sony Bravia S serie en ik moet zeggen dat ik geen verschil zag in resolutie. (540 vs 720) Het HD signaal wordt omlaag geschaald naar 540 (plus of min een paar pixels) maar het zag er net zo scherp en helder uit als op de sony. Daarnaast heb je 3 jaar onsite garantie en is ie nog goedkoper ook. (de opvolger is de p55, die ziet er net iets mooier uit met een smallere speakergril)

Volgens mij wordt dat hele HD gebeuren pas interessant bij grotere schermen. (42 en groter) omdat je toch niet met je neus op het scherm zit.

Hop,hop,hop!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb twijfel ook tussen deze 2, en ik ga voor de Samsung, ziet er net ff wat strakker uit en is ook gewoon lekker geprijsd

Elect a clown, expect a circus.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
wij hebben thuis die Sharp. Ik vind het persoonlijk hele strakke kwaliteit wat er wordt geleverd, zelfs bij analoge tv-signalen via een kabel van tig jaar oud B)

4:3 uitzendingen worden automatisch beeldvullend gemaakt, maar je kan de instellingen daarvoor ook zelf aanpassen (original, film, 16:9, breedbeeld ofzoiets).

Met DVD's kijken ziet het er strak uit: geen ghosting merkbaar, geen lipsync problems, alleen maar strak beeld. Ik ws gewens aan een grote CRT TV van 55 cm tv ofzo, maar met deze LCD zien DVD's er echt super mooi uit.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik heb thuis de voorganger van de Sharp staan, de GA5E. Echt een heel goed toestel met helder beeld, zowel analoog als digitaal. Het loont wel om goede bekabeling te trekken, ik heb zelf Hirschmann-kabel en ook de afgeschermde aansluitingen hiervan. Instelbaarheid qua kleur, scherpte, enz is goed in te stellen bij mij, zal bij de nieuwe versie nog wel beter zijn.

Op de slaapkamer staat ook een Sharp-LCD en ook daarover niks dan goeds. Ze geven trouwens niet voor niks standaard 3 jaar garantie...

Als ik moest kiezen zou ik dus de Sharp nemen...

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 22:11
NEem eens een kijkje in het samsung topic, de nieuwe R70 serie lijkt me een heel geschikte kandidaat.

Verwijderd

Topicstarter
BlowFish schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:46:
NEem eens een kijkje in het samsung topic, de nieuwe R70 serie lijkt me een heel geschikte kandidaat.
Kan aan mij liggen maar samsung zelf rept met nog geen woord over de R70 serie

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:03
@ Mauritz

Ik weet niet wat de Sharp LC-26GA6E in de winkels of op internet kost, maar ik zag net dat ie in de aanbieding is voor € 998,41 bij de Lukas Klamer (Makro). Heb je trouwens wel een pas voor nodig of je moet iemand met pas kennen.

Verwijderd

Aldmar schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:06:
Ik heb de LE26M51.

Bevalt perfect, erg goed beeld, ook tv(analoog).

Minpuntjes:
-redelijk traag zappen(opgelost door aanpassing in het servicemenu, nu gaat het vlot)
-geluid is 'blikkerig', maar ja wat wil je met 2 kleine speakertjes...
-lichtsensor werkt niet tijdens VGA-stand, voor de rest werkt hij goed, was wel eerst wennen, maar nu werkt het goed
- lelijke afstandsbediening (persoonlijk)
- overschakelen naar component/scart gaat via 1 knop. Eerst moet je hem 2x indrukken voor de 2 scarts pas de 3e keer heb je component. En het schakelen tussen de 2 scarts gaat ook nog weer traag... Het kan ook via het menu maar dan moet je nog 3-4 knoppen indrukken...Jammer dat hij niet automatisch op het goede kanaal gaat als je DVD/xbox aanzet...

Voor de rest bevalt hij Perfect! Bovenstaande puntjes zijn geen ramp vind ik zelf... :)
Ik heb dezelfde LCD de Samsung L26M51B en ben het ook helemaal eens met het bovenstaande.

Jij vroeg naar het aanpassen van het beeld aan 4:3 en 16:9, ik moet zeggen dat ik nog nooit het beeld handmatig heb hoeven aan te passen. Ik ben dan ook uitermate tevreden over deze tv en vind hem kwa beeldkwaliteit beter dan de sharp waar jij het over hebt (heb vergeleken in een MM filiaal)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rogar schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:55:
@ Mauritz

Ik weet niet wat de Sharp LC-26GA6E in de winkels of op internet kost, maar ik zag net dat ie in de aanbieding is voor € 998,41 bij de Lukas Klamer (Makro). Heb je trouwens wel een pas voor nodig of je moet iemand met pas kennen.
Ik heb hem in november voor 930 incl rembours gekocht bij budgethouse.nl dus echt goedkoop kan ik dat niet noemen. Ik hoop ook dat het incl BTW is :)

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:20

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 16:29:
[...]

Ik heb dezelfde LCD de Samsung L26M51B en ben het ook helemaal eens met het bovenstaande.

Jij vroeg naar het aanpassen van het beeld aan 4:3 en 16:9, ik moet zeggen dat ik nog nooit het beeld handmatig heb hoeven aan te passen. Ik ben dan ook uitermate tevreden over deze tv en vind hem kwa beeldkwaliteit beter dan de sharp waar jij het over hebt (heb vergeleken in een MM filiaal)
Dat automatisch aanpassen is heel duidelijk bij een uitzending van BNN. Deze zenden in breedbeeld uit, maar de tv past het niet automatisch aan. Je blijft dus boven en onder een zwarte balk zien. Als je het dan handmatig op breedbeeld zet, vind ik zelf het beeld beter wat betreft 'de plat gedrukte hoofden'. In het begin was dit 'erg' maar nu ben ik er wel aan gewend.

Het automatisch aanpassen doet hij trouwens wel bij Canvas(?) wat een belgische zender is.

Maar goed, dit was in het begin ff wennen. Nu weet ik niet beter. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een TV gekocht. Het is uiteindelijk niet één van de in de starttopic genoemde geworden. We (inderdaad...) hebben besloten te gaan voor de LG RZ26LZ55 te gaan. Vooral het uiterlijk heeft uiteindelijk de doorslag gegeven. Jullie zullen snappen dat mijn mening in deze wat minder van belang is geweest.

Dus... de TV! Hij bevalt goed. Scherp beeld, tenminste, na 30 seconde opwarmen. De tv schakelt snel van 4:3 naar 16:9 en terug. Audio uit loopt over het eerste scartkanaal. Pc ingang over DVI, kabel netjes bijgeleverd. Zowel DVI -DVI als DVI - VGA. Verder zit er alles op wat ik zocht. Bedankt voor jullie info!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 15:58 . Reden: DVI info toegevoegd ]

Pagina: 1