Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waar beginnen voor een bijbaantje?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet mede-tweakers!

Ik "moet" van mijn moeder in de zomervakantie een baantje nemen voor een paar weken (of langer, als het goed verdient wil ik best wel wat langer werken (denk aan part time in het weekend en op vrijdag (ofzo))), dus zij zegt: albert heijn. Dat zal dan wel hardstikke gezellig zijn (zo'n beetje iedereen die daar komt zit bij mij op school), maar het lijkt mij nogal saai en het verdient... slecht.

Nou heb ik (zonder opscheppen) best wel wat kennis van computers. Java, PHP, HTML, JavaScript, moederbord, partities, ext3, apt-get, 64 bit, firefox, assembly: dat is een overzicht van wat voor kennis je van mij kunt verwachten.
Er zijn heel veel bedrijven die staan te trappelen om programmeurs, maar ik weet niet wat die zullen denken van zo'n jonkie (ik ben momenteel 14 en in de zomervakantie 15 jaartjes oud), dus als hulp IN een winkel (als voorlichtingsgassie) ben ik denk ik niet geschikt (bovendien is er toch geen kleding die mij past :P).
Zelf denk ik, vooral omdat ik nogal... alternatief programmeren heb geleerd (niet alleen tabelletjes met functies maar ook de... nou ja, zeg maar filosofie erachter), dat ik best wat programmeerwerk aankan.

Wat moet ik doen? toch maar in de winkel gaan staan? pc's in elkaar schroeven? MS support center (:P)? programmeerwerk? of toch maar naar de Albert Heijn?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Begin eens te kijken naar Vakantiewerk voor vijftienjarigen.. bijvoorbeeld ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ja, er zijn dus wel mensen die dat op ongeveer mijn leeftijd webscripting etc doen, maar is hier serieuze animo voor?

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Maak eerst eens een CV, ga dan wat rondvragen bij kennisen en vrienden, en zorg dat je CV bij de goede mensen terechtkomt ;)
Zijn inderdaad flink wat bedrijven die op zoek zijn naar programmeurs, volgens mij is het een kwestie van zorgen dat je te vinden bent, en dan vinden ze je vanzelf. Zo is het bij mij tenminste gegaan, en heb onderhand van verschillende bedrijven al aanbod om in zomervakantie daar te komen werken :)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 11:50
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:22:
Gegroet mede-tweakers!

Ik "moet" van mijn moeder in de zomervakantie een baantje nemen voor een paar weken (of langer, als het goed verdient wil ik best wel wat langer werken (denk aan part time in het weekend en op vrijdag (ofzo))), dus zij zegt: albert heijn. Dat zal dan wel hardstikke gezellig zijn (zo'n beetje iedereen die daar komt zit bij mij op school), maar het lijkt mij nogal saai en het verdient... slecht.

Nou heb ik (zonder opscheppen) best wel wat kennis van computers. Java, PHP, HTML, JavaScript, moederbord, partities, ext3, apt-get, 64 bit, firefox, assembly: dat is een overzicht van wat voor kennis je van mij kunt verwachten.
Er zijn heel veel bedrijven die staan te trappelen om programmeurs, maar ik weet niet wat die zullen denken van zo'n jonkie (ik ben momenteel 14 en in de zomervakantie 15 jaartjes oud), dus als hulp IN een winkel (als voorlichtingsgassie) ben ik denk ik niet geschikt (bovendien is er toch geen kleding die mij past :P).
Zelf denk ik, vooral omdat ik nogal... alternatief programmeren heb geleerd (niet alleen tabelletjes met functies maar ook de... nou ja, zeg maar filosofie erachter), dat ik best wat programmeerwerk aankan.

Wat moet ik doen? toch maar in de winkel gaan staan? pc's in elkaar schroeven? MS support center (:P)? programmeerwerk? of toch maar naar de Albert Heijn?
Programmeren kan je op die leeftijd wel vergeten :P, tenzij je iets voor je zelf gaat doen (maar dan moet je héél véél geluk hebben (lees: met een goed idee komen). Computer assamblage is simpel werk (kwestie van vaste handelingen). De meesten gaan in kassen of bij de boer werken. Het beste wat je kan doen is nu al gaan rondvragen bij bedrijven in de buurt. Je moet snel zijn, want zelfs 1 maand voor de vakantie is er vaak al bijna niets meer te vinden.

edit:
De manier waarop jij je lijstje met 'kennis' presteert, denk ik dat jij juist een beetje je mondje voorbij praat :) (no hard feelings).

[ Voor 5% gewijzigd door DEVoTi0N op 21-03-2006 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheBlasphemer schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:28:
Maak eerst eens een CV, ga dan wat rondvragen bij kennisen en vrienden, en zorg dat je CV bij de goede mensen terechtkomt ;)
Zijn inderdaad flink wat bedrijven die op zoek zijn naar programmeurs, volgens mij is het een kwestie van zorgen dat je te vinden bent, en dan vinden ze je vanzelf. Zo is het bij mij tenminste gegaan, en heb onderhand van verschillende bedrijven al aanbod om in zomervakantie daar te komen werken :)
1. ik heb niet echt offline vrienden die weten wat NTFS is :P
2. en hoe oud ben jij?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik denk juist dat bij de AH werken goed voor je sociale contacten is, als aankomende nerd. Het is ook juist gezellig met mensen van je eigen leeftijd, het werk opzich is niet zo heel bijzonder natuurlijk.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
mhr-zip schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:31:
Ik denk juist dat bij de AH werken goed voor je sociale contacten is, als aankomende nerd. Het is ook juist gezellig met mensen van je eigen leeftijd, het werk opzich is niet zo heel bijzonder natuurlijk.
over sociale contacten: ik heb al msn, irc, gtalk en jabber, dat is toch genoeg? :P
hoe zit het met zegmaar het lopendebandwerk? is dat irriterend? en is het niet zo dat je gewoon zelf achter een kar staat te duwen ofzo (zegmaar dat het gewoon saai en vooral alleen werken is)?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 21:34 . Reden: even wat verduidelijken ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb 2 jaar bij de AH gewerkt... uurtje of 8 per week, en dat beviel prima..

je maakt het gezellig met je collega's, en verdient imo nog vrij redelijk :) (als vakkenvuller dan he.. :P)

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:34:
Ik heb 2 jaar bij de AH gewerkt... uurtje of 8 per week, en dat beviel prima..

je maakt het gezellig met je collega's, en verdient imo nog vrij redelijk :) (als vakkenvuller dan he.. :P)
Cijfertjes? :D
moet ik uitgaan van zo'n 20 euri per week in jouw schema?

• mhr-zip
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:33:
[...]

over sociale contacten: ik heb al msn, irc, gtalk en jabber, dat is toch genoeg? :P
hoe zit het met zegmaar het lopendebandwerk? is dat irriterend? en is het niet zo dat je gewoon zelf achter een kar staat te duwen ofzo (zegmaar dat het gewoon saai en vooral alleen werken is)?
irl contacten

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:00
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:37:
[...]

Cijfertjes? :D
moet ik uitgaan van zo'n 20 euri per week in jouw schema?
Ik denk wel iets meer, die 20 euro p/w komt uit op 2,50 netto.
Ik werk nu al ruim een half jaar bij de Nettorama. Ik krijg geen vakantietoeslag voor zover ik weet maar wel een netto salaris van 3,60 +/- per uur. (16 jaar). Als 15 jarige verdiende ik 3,11

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 16:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Tja, ik zal eerlijk zeggen wat ik ervan denk. Ik heb ook in jouw situatie gezeten. Veel kennis zelf opgedaan zonder officiele studies. Autodidact noemen ze dat. Ik heb al op heel jonge leeftijd ervaring opgedaan met BASIC, later met Turbo Pascal/Delphi, C/C++ en nog later PHP.

Met jouw leeftijd maakt het eigenlijk niet zoveel uit hoe goed je bent in IT. Je zult als programmeur niet aan de bak komen, tenzij het via netwerken lukt (plat gezegd vriendjespolitiek). Als dit laatste geen optie is kun je het eigenlijk (hoogstwaarschijnlijk) wel vergeten om via reguliere manieren bij een softwarehuis of IT bedrijf binnen te komen. Als sollicitant nemen ze je waarschijnlijk niet eens serieus, zelfs al kom je met een leuke portfolio. En dat gaat voornamelijk om je leeftijd. Naast dat vakantiewerk in de IT niet echt gebruikelijk is (behalve in het kleinsegment bijv. computerwinkels etc.) is het ook niet gebruikelijk om minderjarigen aan te nemen, vooral niet van jouw leeftijd. Het duurt nog heel wat jaartjes voordat je de 18 passeert. Het is voor bedrijven goedkoper om een HBO IT stageplek te bieden dan om jou tijdelijk in dienst te nemen en dat zal ook niet meehelpen, ondanks het relatief lage minimum jeugdloon. Ook denk ik dat de meeste bedrijven jou niet het vertrouwen willen geven om echt klantencontact te hebben en projectverantwoordelijkheden te dragen.

Wil je écht vakantiewerk in de IT, dan denk ik dat je de meeste kans hebt om aan de bak te komen in een computerwinkel of op een assemblage afdeling van een winkel of groothandel. Dit zal echter niet het meeste verdienen van alle bijbaantjes die je op jouw leeftijd zou kunnen doen.

Ik geef je als tip om je bij een paar uitzendbureaus in te schrijven. Doe je dit op tijd, dan krijg je als het goed is wel een paar aanbiedingen. Je hoeft niet op het eerste aanbod in te gaan, maar te kijken wat je het leukst lijkt. Ik heb zelf een zomer in een houtzagerij gewerkt en in een metaalverwerkingsbedrijf. Ook heb ik kranten bezorgd, dat is ook relaxed omdat je dan de rest van de dag voor jezelf hebt. Hoe dan ook, de mogelijkheden voor vakantiewerk zijn voldoende als je niet te kieskeurig bent. Spiegel je alleen niet voor dat, omdat je bepaalde technische kwaliteiten hebt, dat je deze zonder meer kunt gebruiken om vakantiewerk mee te doen.

Als je wat ouder bent, zo vanaf 17~18 jaar, dan wordt het gemakkelijker. Je komt dan sneller aan de bak, volgt misschien al een IT gerichte opleiding en bijbehorende stages. Ook heb je de mogelijkheid om een eigen bedrijfje te starten. Tot die tijd is het even afwachten en hopen dat je wat geluk hebt met wat mensen je gunnen. Het is niet onmogelijk om nu aan de bak te komen, alleen erg onwaarschijnlijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens je succes met het vinden van een leuk baantje :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
[...]

Daarom juist lekker bij de appie gaan vakkenvullen ofzo. Beetje ouwehoeren met de kassamiepen enz (eens wat anders als de geile boy op de tmfchat uit hangen :D ). Zie je eens wat meer van de wereld behalve via internet. Ik zag ze bij mij op de opleiding ook genoeg, heel goed in programeren, maar voor de rest wereld vreemd en dat gaat ze nog eens opbreken.

Je kan met jouw leeftijd voor een baas het wel vergeten om iets met programeren te gaan doen. (met veel geluk via vriendjespolitiek en dan is het afwachten of je geacepteerd wordt door je collega's). Je kan natuurlijk wel bijv voor jezelf beginnen om websites te gaan maken enz. Daar moet je ook wel weer de contacten voor hebben.

Maar mijn advies is : ga voor een baas werken, maak je kennis met verhoudingen op de arbeidsvloer, omgang met collega's enz

• Zerosix21
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-12-2023
of roep in je buurt waar je woont rond dat je verstand heb van computers (hang advertenties in winkels, gooi "reclame" bij mensen in de brievenbus), ik heb dat ook een tijd gedaan.
Werkt goed, Misschien kom je er wel achter dat je een leuk buurmeisje hebt ofzo :P ...

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:36
Zoals eerder al aangehaald werd, maak een CV op, zorg dat je een leuke portfolio hebt en professioneel over kan komen. Op het moment ben ik 16, en bedrijven staan letterlijk voor me in de rij (op het moment 8 opdrachten "pending", waarvan ik nog ga kijken of ik ze aanneem). Probeer eerst je kennis en kunnen te uiten bij stichtingen welke weinig geld te besteden hebben, dat is wel de beste manier om een portfolio op te kunnen bouwen.

Dat, en zorg dat je goede contacten hebt. Veel mensen kent, laat eventueel wat visitekaartjes afdrukken en vraag aan je ouders of ze deze aan mensen willen geven, en volg verschillende vacature sites, vooral opzoek naar beginnende internet bedrijf(jes). Hup ook eens langs bij webhosting bedrijven, als jij kan aantonen dat je goede kennis bezit en betrouwbaar bent, zullen zij soms ook wel wat voor je kunnen regelen.

offtopic:
Misschien schets ik een vertekent beeld, op m'n 7e kon ik al volwaardige programma's maken, nogmaals, het heeft puur met je kennis te maken

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

[...]

Sociale contacten zijn contacten waarbij je niet op 'backspace' kan drukken om een zin te deleten en het anders te formuleren. Je moet het dus in 1x goed zeggen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:28

drooger

Falen is ook een kunst.

Dat is een andere manier van sociale contacten ;)

Ik heb 1 dag achter de lopende band gestaan en geloof me, dat is echt geestdodend werk. Ik voel me dan zelf ook veel te goed voor dat werk, ook al ben ik kassier bij super de boer :) (begin in september weer met een opleiding)

Als je het leuk vind om doosjes te vullen(slaat op lopende band werk), voor 6 uren lang, be my guest. Werk in een leuke supermarkt met leuke collega's is gewoon...leuk. Het is alleen kwestie om die supermarkt(of iets anders) te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door drooger op 23-03-2006 11:53 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Ik heb altijd liever lopende bandwerk gedaan dan supermarktwerk. Bij lopende bandwerk heb je je gedachten altijd vrij voor interesantere dingen en vaak kun je lekker de muziek erbij aan zetten. In de supermarkt heb je verplichte omgang met collega's met wie ik (iig toen) niets gemeen had. Zij waren geinteresseerd in jongens, make-up, kleding en uitgaan en ik in totaal andere dingen :D.

Leren omgaan met collega's leren is niet altijd goed voor je, en dat kan zeker het geval zijn als je huidige collega's hemelsbreed gaan verschillen van je toekomstige collega's. Als IT'er heb je er toch ook niks aan als je goed kunt samenwerken met bouwvakkers? Terwijl je best wel ´n vakantiebaantje in de bouw kunt hebben.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ardana schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:45:
Ik heb altijd liever lopende bandwerk gedaan dan supermarktwerk. Bij lopende bandwerk heb je je gedachten altijd vrij voor interesantere dingen en vaak kun je lekker de muziek erbij aan zetten. In de supermarkt heb je verplichte omgang met collega's met wie ik (iig toen) niets gemeen had. Zij waren geinteresseerd in jongens, make-up, kleding en uitgaan en ik in totaal andere dingen :D.

Leren omgaan met collega's leren is niet altijd goed voor je, en dat kan zeker het geval zijn als je huidige collega's hemelsbreed gaan verschillen van je toekomstige collega's. Als IT'er heb je er toch ook niks aan als je goed kunt samenwerken met bouwvakkers? Terwijl je best wel ´n vakantiebaantje in de bouw kunt hebben.
ik weet niet waar de TS ergens woont, maar als er een DHL sorteercentrum in de buurt is, kannie daar misschien terecht?
Tempoteam regelt de uitzendkrachten voor DHL iig.
Het is wel avond of nacht wat je daar doet, en ik denk dat de TS nog te jong is voor nacht, dus zal bij de avonddienst terecht moeten. Verdient wel OK enzo :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• argro
  • Laatst online: 03-11 22:17
Ardana schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:45:

Misschien goed kunnen omgaan met mensen in het algemeen? Wanneer jij carriere gaat maken in de IT dan zul je ook met niet-IT mensen te maken krijgen.
Werken in de supermarkt is in mijn ogen interessanter dan lopende band werk. Het is afwisselender, je hebt contact met klanten en er zijn altijd wel leuke collega's.
Ga gezellig na het werk een biertje drinken met je collega's in plaats van met Mach3 naar huis fietsen om zo snel mogelijk weer achter je computer te kunnen duiken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:08

odan

The dark side is within all!

lopende band werk kan ook heel leuk zijn. en als je laat zien dat je wat kwaliteiten hebt kun je zelfs als vakantie medewerker op een hele leuke plek komen.

contacten hoef je natuurlijk niet op te bouwen maar je hebt natuurlijk ook dingen waar je met meerdere personen aan moet werken.

Pulse mee voor GoT!

Verwijderd

Topicstarter
.Peter schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 08:32:
Zoals eerder al aangehaald werd, maak een CV op, zorg dat je een leuke portfolio hebt en professioneel over kan komen. Op het moment ben ik 16, en bedrijven staan letterlijk voor me in de rij (op het moment 8 opdrachten "pending", waarvan ik nog ga kijken of ik ze aanneem). Probeer eerst je kennis en kunnen te uiten bij stichtingen welke weinig geld te besteden hebben, dat is wel de beste manier om een portfolio op te kunnen bouwen.

Dat, en zorg dat je goede contacten hebt. Veel mensen kent, laat eventueel wat visitekaartjes afdrukken en vraag aan je ouders of ze deze aan mensen willen geven, en volg verschillende vacature sites, vooral opzoek naar beginnende internet bedrijf(jes). Hup ook eens langs bij webhosting bedrijven, als jij kan aantonen dat je goede kennis bezit en betrouwbaar bent, zullen zij soms ook wel wat voor je kunnen regelen.

offtopic:
Misschien schets ik een vertekent beeld, op m'n 7e kon ik al volwaardige programma's maken, nogmaals, het heeft puur met je kennis te maken
hm. wat heeft een webhoster mij zoal te bieden aan werk? website scripten? server opzetten (zou ik wel kunnen, maar ik durf niet echt voor veiligheid van zoveel mensen verantwoordelijk te staan :D)?
McKaamos schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:17:
[...]

ik weet niet waar de TS ergens woont, maar als er een DHL sorteercentrum in de buurt is, kannie daar misschien terecht?
Tempoteam regelt de uitzendkrachten voor DHL iig.
Het is wel avond of nacht wat je daar doet, en ik denk dat de TS nog te jong is voor nacht, dus zal bij de avonddienst terecht moeten. Verdient wel OK enzo :)
leidschendam, zo'n beetje om de hoek van het AIVD. misschien usb stickies verkopen?
argro schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:53:
[...]
Misschien goed kunnen omgaan met mensen in het algemeen? Wanneer jij carriere gaat maken in de IT dan zul je ook met niet-IT mensen te maken krijgen.
Werken in de supermarkt is in mijn ogen interessanter dan lopende band werk. Het is afwisselender, je hebt contact met klanten en er zijn altijd wel leuke collega's.
Ga gezellig na het werk een biertje drinken met je collega's in plaats van met Mach3 naar huis fietsen om zo snel mogelijk weer achter je computer te kunnen duiken.
herkenning :D

nou, mits er nog ideeën bijkomen, ga ik maar nu vast mijn cv achterlaten op wat uitzendbureau's en als ik niets interessants krijg "gewoon" bij de (spamspam) AH werken.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:17
Ik werk nu ongeveer 2.5 jaar bij *supermarktmerk*, en doe ondertussen voor familie en vrienden bijhobbien om een leuk zakcentje in de maand over te houden. Ben nu 18, en verdien met 7 uur in de week werken ongeveer 170 euro per 4 werken. Toen ik begon met werken was dit rond de 100 euro per 4 weken. (toen was ik net 16)

Naar mate je meer werkt in de supermarkt, hier je best voor doet en naar je baas toe een goede medewerker wordt word het werk een stuk uitdagender. Ik zal niet zeggen dat het een life-time job is, maar als 18 jarige ben ik heel tevreden met mijn werk, kan goed opschieten met collega's (ook niet onbelangrijk om mee te maken) en mijn baas is hartstikke tevreden over mij. (voor zover ik weet)

Wat ik wil zeggen, supermarkt werk kan leuk zijn, het ligt aan je omgeving, vaste klanten, baas, winkel etc....
Ik weet iig dat ik nu bijna aan mijn 3 jaar zit (waarna je officieel een contract voor onbepaalde tijd krijgt, of deruit geschopt wordt) dat ik volgens mijn bedrijfsleider een goede kans heb op een contract voor onbepaalde tijd. Dit is dus echt uitzondering op de regel en dit motiveerd wel heel erg. Het verdient goed, het werk is leuk dus waarom stoppen?

En bijhobbien doe ik toch wel, misschien komt het ooit nog wel zover dat mijn baas me vraagt voor dat soort dingen...

• mhr-zip
Supermario16 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:10:
Ik werk nu ongeveer 2.5 jaar bij *supermarktmerk*, en doe ondertussen voor familie en vrienden bijhobbien om een leuk zakcentje in de maand over te houden. Ben nu 18, en verdien met 7 uur in de week werken ongeveer 170 euro per 4 werken. Toen ik begon met werken was dit rond de 100 euro per 4 weken. (toen was ik net 16)

Naar mate je meer werkt in de supermarkt, hier je best voor doet en naar je baas toe een goede medewerker wordt word het werk een stuk uitdagender. Ik zal niet zeggen dat het een life-time job is, maar als 18 jarige ben ik heel tevreden met mijn werk, kan goed opschieten met collega's (ook niet onbelangrijk om mee te maken) en mijn baas is hartstikke tevreden over mij. (voor zover ik weet)

Wat ik wil zeggen, supermarkt werk kan leuk zijn, het ligt aan je omgeving, vaste klanten, baas, winkel etc....
Ik weet iig dat ik nu bijna aan mijn 3 jaar zit (waarna je officieel een contract voor onbepaalde tijd krijgt, of deruit geschopt wordt) dat ik volgens mijn bedrijfsleider een goede kans heb op een contract voor onbepaalde tijd. Dit is dus echt uitzondering op de regel en dit motiveerd wel heel erg. Het verdient goed, het werk is leuk dus waarom stoppen?

En bijhobbien doe ik toch wel, misschien komt het ooit nog wel zover dat mijn baas me vraagt voor dat soort dingen...
Na 3 jaar misschien een vast contract, ze moeten niet te gek gaan doen natuurlijk :+

De supermarkt waar ik werk, krijg je na 1 jaar een vast contract. En er zijn maar heel weinig mensen die dat niet gekregen hebben.

TS kan ook even hier kijken: www.superjob.nl

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
www.zoekbijbaan.nl

Hier heb ik met mijn 18 jaartjes een perfecte bijbaan in de IT vandaan geplukt :)

Verwijderd

Topicstarter
hm, dan ben ik dus waarschijnlijk een student?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:57
Ik werk ook bij de Albert Heijn en toen ik daar net begon te werken dacht ik ook van 'dit zal wel snel gaan vervelen, want het is altijd hetzelfde', maar dat valt nog reuze mee. Ik werk nu iets meer dan 2 jaar bij de AH en ik vind het nog steeds vrij leuk werk. Het is niet het leukste werk op de wereld, maar het verveelt eigenlijk niet en het is meestal ook best gezellig :)

The devil is in the details.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Je kunt ook voor jezelf iets doen. Bedenk iets heel gaafs wat wel eens heel populair zou kunnen worden, bijvoorbeeld een nieuwsportal.
Hier kun je kant-en-klare open-source CMS'en voor gebruiken bijv. joomla. Hang daar een forum aan, bijv. SMF Forum, die heeft een module dat 'ie dezelfde userbase gebruikt als joomla zelf.
Je kunt zo op eenvoudige wijze een soort FOK.nl frontpage met forum maken.
Als het goed loopt, dan kan het zomaar zijn dat je je site later voor miljoenen euri's verkoopt.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mastermind schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:06:
Je kunt ook voor jezelf iets doen. Bedenk iets heel gaafs wat wel eens heel populair zou kunnen worden, bijvoorbeeld een nieuwsportal.
Hier kun je kant-en-klare open-source CMS'en voor gebruiken bijv. joomla. Hang daar een forum aan, bijv. SMF Forum, die heeft een module dat 'ie dezelfde userbase gebruikt als joomla zelf.
Als het goed loopt, dan kan het zomaar zijn dat je je site later voor miljoenen euri's verkoopt.
moet je wel met een goed concept komen natuurlijk... als je concept niet origineel meer is verkoopt het ook niet zo makkelijk meer.
maja als je veel bezoekers kan trekken, kan je weer geld halen uit reclame deals.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
hm, ja, kan, maar om nou te zeggen dat dat geldzeker en gezellig werk is...
maar idd, als het goed loopt is er een flinke smak geld mee te verdienen.

• argro
  • Laatst online: 03-11 22:17
Mastermind schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:06:
Of vind iets uit wat iedereen nodig heeft voor een prijs die iedereen bereid is te betalen. Lijkt me geen basis voor een vakantiebaan......

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

inXs

known as inXs

Een zoontje van een kennis van ons, die is ook 15 en die heeft ook redelijk wat kennis op het gebied van netwerken en dergelijke... Die heeft wat basisscholen aangeschreven of hij in de zomer (was vorig jaar dus) misschien wat kon doen aan het netwerk voor de school, of dat er uberhaubt als was zeg maar.. Na een aantal scholen kreeg hij bericht en mocht hij aan het werk.. De school die ging toevallig nieuwe pc's aanschaffen, als je alle onderdelen los aanschaft dan is het goedkoper, dus hij mocht alles in elkaar schroeven, in elkaar zetten en netwerkje opzetten.. Hij kreeg er 4euro per uur voor.. Volgens mij niet echt slecht dus..

Ofwel, probeer eens wat basisscholen aan te schrijven?

superB

• mhr-zip
Is dit niks?

http://www.ogd.nl

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 19:17
mhr-zip schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:21:
[...]

Na 3 jaar misschien een vast contract, ze moeten niet te gek gaan doen natuurlijk :+

De supermarkt waar ik werk, krijg je na 1 jaar een vast contract. En er zijn maar heel weinig mensen die dat niet gekregen hebben.

TS kan ook even hier kijken: www.superjob.nl
Dat wil dus zeggen dat er bij jullie amper doorstroom van medewerkers is? (cq, super hoge loonkosten omdat iedereen lang blijft hangen en dus meer betaald krijgt)
Slimme baas hebben jullie, ik ben met mijn 18e al te duur voor sommige werkzaamheden, en bij jullie laten ze datzelfde werk doen door mensen die nog ouder / duurder zijn.
Die supermarkt van jullie zal goed draaien dan....

Sorry voor off-topic.

Verwijderd

Voor medewerkers die minderjarig zijn gelden andere regels. Voor een werkgever die avonds en inm het weekend /snachts diensten levert of werkzaamheden heeft. zal het dus van belang zijn dat hij werknemers heeft die ouder dan 18 jaar zijn.

Voor de TS : Ga netwerken. Laat de volwassenen in je omgeving die een eigen zaak hebben, weten dat je vakantiewerk zoekt. Ga bij bedrijven langs waarvan je denkt dat je iets nuttigs voor hen in de vakantie kan doen.

Ga bij uitzendburo's langs en schrijf je in, Laat weten wat je doet in je vrije tijd en je intresses. Neem ook afentoe korte klusjes aan die je niet echt leuk vind. Even een week balen, maar volgende keer bellen ze je sneller als ze iets hebben wat meer in je richting is.

Zelf heb ik op die manier altijd wel erg leuke baantjes gehad. begonnen met een krantewijk / AH / auto's poetsen tijdens me middelbare school tot kassier bij benzine pomp / electronicamonteur bij een Motorfiets garage en (eerst onbetaald) medewerker van een autoraceteam. Kwestie van als je bij de ene baas werkt je ogen openhouden voor iets anders en er op inspringen als je de kans hebt. Ik heb meerder baantjes naast elkaar gehad en als een leuker baantje meer tijd vroeg, zei ik het andere baantje gewoon op.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Inderdaad, gewoon gaan netwerken. Door in een supermarkt o.i.d. te gaan werken kan je misschien je netwerk uitbreiden en dat kan nog wel eens van pas komen later.

Werken in de supermarkt kan gewoon erg divers zijn, klein voorbeeldje:

Ik moest (toen ik groenteboer was vorige zomer) met een kassiere 2 klanten achterna, op de fiets, omdat zij een kar hadden meegenomen. Bleek dus dat ze op het station waren, wat iets van 2 kilometer van de supermarkt afligt, daarna met de kar tussen ons beiden in terug fietsen. Dat verwacht je toch niet als je een groenteboer bent? ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:05
drooger schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:03:
Werken in de supermarkt kan gewoon erg divers zijn, klein voorbeeldje:

Ik moest (toen ik groenteboer was vorige zomer) met een kassiere 2 klanten achterna, op de fiets, omdat zij een kar hadden meegenomen. Bleek dus dat ze op het station waren, wat iets van 2 kilometer van de supermarkt afligt, daarna met de kar tussen ons beiden in terug fietsen. Dat verwacht je toch niet als je een groenteboer bent? ;)
Idd divers, maarehm, in strijd met je contract (als het goed is) en in strijd met de ArboWet...

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 09:38
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:28:
[...]

hm. wat heeft een webhoster mij zoal te bieden aan werk? website scripten? server opzetten (zou ik wel kunnen, maar ik durf niet echt voor veiligheid van zoveel mensen verantwoordelijk te staan :D)?

[...]

leidschendam, zo'n beetje om de hoek van het AIVD. misschien usb stickies verkopen?

[...]

herkenning :D

nou, mits er nog ideeën bijkomen, ga ik maar nu vast mijn cv achterlaten op wat uitzendbureau's en als ik niets interessants krijg "gewoon" bij de (spamspam) AH werken.
Ik heb zelf 8(!) jaar bij de appie happie gewerkt, maar tegenwoordig zijn ze heel wat minder scheutig met contracten voor onbepaalde tijd. Als je het treft met een leuk filiaal en een goede groep, is het erg leuk.. (wij hebben ooit een miss wet t-shirt verkiezing gehouden met de kassa meisjes :P ) Het is inderdaad bevorderlijk voor je sociale contacten, je kan es wat proeven aan werk discipline, en het getuigd van inzet, wat weer leuk op je CV staat voor later. Bedrijven willen als ze iemand aannemen niet een persoon die 3/4 van het werk "te min" vindt, en dus maar op kosten van paps en mams heeft lopen pielen totdat hij oud genoeg was voor studiefinanciering. (we hebben jarenlang een eigen zaak gehad, zulke tiepes pluk je er echt zo uit) Als je dit wat handig aanpakt zou je een mooi fundament kunnen leggen, en met een jaartje of 5 met een goede basis aan kunnen kloppen bij de IT bedrijven..

uncle_sjohie

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Ach, wat maakt die arbo wet nou uit? Als je baas wilt dat je het doet, dan ga je toch niet zeuren dat het tegen je contract is, mits je er geen bezwaren tegen hebt. Lekker fietsen, moet dat nou tegen de arbo-wet zijn? :P

edit: nog een reden om in een supermarkt o.i.d. te gaan werken: op het werk ontstaan de meeste relaties en het lijkt me sterk dat je veel meiden tegenkomt op je werk, als je websites programmeert ofzo.

[ Voor 32% gewijzigd door drooger op 29-03-2006 18:56 ]

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 23:50
super de boer 17 jaar 5.75 ben begonnen daar als 15 jarige met 3.60 maar ik denk dat het moeilijk word in de ict te rollen. kan je niet wat voor jezelf doen? websites maken en verkopen bijv. of idd neus een wat rond en kijk waar vraag naar is.

Ik zelf repareer ook pc's enz voor mensen part time. en dat begint ook steeds beter te lopen. maar je moet gewoon even ergens een begin vinden.

Email gewoon eens een paar webdesign/scripting bedrijven in de buurt
drooger schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:03:
Ach, wat maakt die arbo wet nou uit? Als je baas wilt dat je het doet, dan ga je toch niet zeuren dat het tegen je contract is, mits je er geen bezwaren tegen hebt. Lekker fietsen, moet dat nou tegen de arbo-wet zijn? :P

edit: nog een reden om in een supermarkt o.i.d. te gaan werken: op het werk ontstaan de meeste relaties en het lijkt me sterk dat je veel meiden tegenkomt op je werk, als je websites programmeert ofzo.
Hier sluit ik me volledig bij aan. in een supermarkt leer je ook eerder mensen kennen van jouw leeftijd. ik woonde hier ook pas net maar danzij de supermarkt ken ik ondertussen heel veel mensen. in de ict brance zul je denk ik ook alleen maar mensen van 20+ tegenkomen die er fulltime aan het werk zijn en een paar parttimers maar denk dat ze eerder iemand uit de ict richting pakken dan die bijv bij het bedrijf al stage heeft gelopen ipv dat ze jouw moeten gaan inwerken

[ Voor 53% gewijzigd door SmoothTweaker op 29-03-2006 19:39 ]

• uncle_sjohie
Martijn schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:33:
[...]

Idd divers, maarehm, in strijd met je contract (als het goed is) en in strijd met de ArboWet...
Mowa, in elk contract staat afgezien van een functieomschijrving altijd iets van "en algemeen voorkomende werkzaamheden" oid, en daar kunnen ze veel onder vangen. :)

uncle_sjohie

• DeoDupke
  • Laatst online: 26-03-2024
Tis niet slecht voor je ontwikkeling om ook wat werk te doen waarvan je achteraf zult zeggen, DIT GA IK DUS ECHT NOOIT VAN MIJN LEVEN DOEN, keeps you in school!

Ik heb een hoop productiewerk en 'typische' bijbaantjes gedaan, daarnaast deed ik een hoop hobbywerk voor kennissen + familie + kennissen van kennissen waar je ook gewoon geld voor moet vragen, ben in augustus afgestudeerd op HI en doe nu een master op de tu/e en heb eigenlijk nu net pas een baantje in de IT gevonden ( helpdesk bij een ISP ).

eeuhm.. ok, wat ik eigenlijk wil zeggen, pin je niet vast op een IT baantje, ga idd gewoon bij de appie werken oid en probeer wat hobbywerk erbij te pakken ( beetje netwerkje opbouwen )

No worries m8

• uncle_sjohie
Inderdaad, ik ben toen begonnen op de emballage afdeling, daar liepen weinig mensen warm voor, want het was in een koud achteraf hok van de winkel, en je moet aardig wat sjouwen met kratten enzo, maar daardoor kon ik wel lekker veel uren maken. :) Verder kan je je lange termijn kansen bij een appie/ vul hier een andere werkgever in, vrij simpel vergroten door iets simpels als gewoon op tijd te komen. (volgens m'n neef die VM is bij appie hebben heel wat jongelui daar tegenwoordig erg veel moeite mee) Maar dat zijn allemaal simpele dingen die je ouders je ook wel kunnen vertellen. ;)

uncle_sjohie

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
@ TS:

Volgens mij kan je beter naar de lokale supermarktboer gaan en vragen of er werk is.. het is serieus beter voor je IRL contacten... dan in een IT bedrijf te gaan werken..

Als je in een supermarkt werkt kan je ook 'contacten' op doen buiten de IT, dus ga je met andere 'soort' mensen om..

Toen ik 14 was was ik net zo als jou.. hele tijd (denk ik) binnen zitten, programmeren, websites bouwen enz.. maar toen ik ging werken merkte ik dat er een heel verschil in zit. Ik heb ook eerst gezocht in de IT naar een baantje.. maar het stomme is dat niemand je serieus neemt.

Kortom: Ga naar een supermarkt.. en je leert veel nieuwe mensen kennen IRL :)

• mhr-zip
Supermario16 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:26:
[...]

Dat wil dus zeggen dat er bij jullie amper doorstroom van medewerkers is? (cq, super hoge loonkosten omdat iedereen lang blijft hangen en dus meer betaald krijgt)
Slimme baas hebben jullie, ik ben met mijn 18e al te duur voor sommige werkzaamheden, en bij jullie laten ze datzelfde werk doen door mensen die nog ouder / duurder zijn.
Die supermarkt van jullie zal goed draaien dan....

Sorry voor off-topic.
1. Toevallig draait het heel goed.
2. In deze leeftijds klasse heb je een natuurlijk verloop, mensen zijn klaar met school, en stoppen.

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 21:22
Ik heb jaren in de bouw gewerkt, beetje manusje vanalles daar, en verder af en toe een websiteje bouwen ed. Afgelopen zomervakantie zelfs hele vakantie aan het schilderen geweest. Ik werk nu pas (ben nu 22) actief bij een development bedrijfje naast m'n studie.
Als je nog zo jong bent (niet dat 22 oud is, maar toch) is het gewoon lastig om ICT werkt te krijgen, daar komt nog bij kijken dat je als "scriptkiddo" heel anders programmeert dan nadat je een opleiding in de ict hebt gehad (zit nu 3e jaars INF aan UT). Als ik mijn oude code van ongeveer een jaar geleden terugkijk is dat vergeleken bij nu een rotzooi (het werkte goed, daar niet van, maar het was niet netjes en overzichtelijk, iets dat zeker wel nodig is in het projectwerk waar je in het ECHTE bedrijfsleven mee te maken hebt.) en laten we het vooral niet hebben over code die ik voor die tijd heb geschreven....
Als je goed bent in programmeren komt jou tijd vanzelf wel, maar ga eerst meer contact leggen met andere mensen / ander werk zoeken, het vinden van een baan hangt van veel meer af dan alleen het kunnen programmeren. Vooral IRL social skills 8)7 doen meer dan goed kunnen programmeren.. zeker ook in de ICT...

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Nog een reden om niet te gaan programmeren als bijbaantje, maar in supermarkt o.i.d. :

* Je werkt straks(mits je de ict ingaat, wat ik wel aanneem) iets van 20-50 jaar in de ICT, wat is er dan mis mee om een zomervakantie of een jaartje iets anders te doen? Verandering van spijs doet eten ;)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-11 15:19
Tenzij er toevallig bij jou in de buurt een bedrijf zit die voor bijvoorbeeld een tijdelijk ICT-project een paar handige computerjongens nodig heeft, en dat dit ook nog eens in die zomervakantie valt, geef ik je heel weinig kans om als ICTer aan de slag te gaan. Als beginner in de ICT voor een bijbaantje wordt bijvoorbeeld meestal toch wel verwacht dat je minimaal al een jaar bezig bent met een gerelateerde HBO- of WO-studie, hoe handig je jezelf ook vindt ;).

Ik ben zelf in een soortgelijke situatie geweest toen ik het VWO had afgerond en er van me verwacht werd dat ik een flinke job tijdens de zomervakantie had. Uiteindelijk heb ik toen 6 weken in een kaasfabriek gewerkt. Nauwelijks contact met collega's, wie overigens ook niet echt op mijn gedachtegang aansloten, en het was ook fysiek behoorlijk hard werk. Een supermarkt hoeft dus niet eens zo slecht te zijn, zit je in ieder geval tussen leeftijdsgenoten.

Een voordeel is dat je in ieder geval nog wel lekker op tijd bent, het duurt nog wel wat maanden tot de zomervakantie.

Wat je misschien kan doen is in de Gouden Gids kijken of er automatiseringsbedrijven bij je in de buurt zijn, en lekker bijdehand er gewoon een paar opbellen en porren of er misschien interesse is. Een andere mogelijkheid is bij een of meerdere uitzendbureaus inschrijven en kijken wat die voor je zouden hebben. Kom je uiteindelijk meestal wel uit bij productiewerk denk ik (zie mijn kaasfabriekbaantje).

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 17:02
Bel een paar restaurants in de buurt op en vraag of ze iets voor je hebben. Ik ben eveneens 14 jaartjes oud en doe het ook, vrij goed voor je sociale contacten en voor je talen ;)
Pagina: 1