Toon posts:

notebook chipsets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb in januari een MSI 270s gekocht via alb-computer.de, voordeel daarvan dat je hem zelf kan samenstellen, configuratie:

2.0Ghz. Turion proc.
1024 mb werkgeheugen
60gb hdd. (7200rpm)
ATI 200M graphics 128mb shared.

En om die graphics gaat het mij eigenlijk, ik heb vorige week Call of Duty gekocht (toch al een 'oud' spelletje), ik moet alles op laag zetten qua graphics, dan loopt het wel, maar niet van harte!

Ik ben benieuwd of het nog mogelijk is om andere chipsets aan te schaffen en te laten inbouwen en zo ja: wat is in dat geval een goed alternatief?

Ik weet wel dat videochipsets met shared memory voor gamen niet optimaal zijn, maar de wat oudere games moeten toch wel kunnen draaien vind ik!

Hartelijk dank voor u aandacht en antwoorden!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 22:34
Als je een PCI-e mobo in die laptop hebt, is het mogelijk d.m.v. MXM-kaartjes (als ik me niet vergis). Maar die zijn schaars en duur. En of het werkt is nog maar de vraag, heb nog nooit gehoord dat iemand daadwerkelijk die kaart heeft vervangen.

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Of het mogelijk is, geen idee, verschilt per notebook (denk dat het in jou geval wel moet kunnen). Voor leuk gamen zou zeggen een 6600go, 6800go, 7800go, x1600 mobility, x700 mobility, x800 mobilty.

Edit:

Waar je die echter kan bestellen, is mij nog steeds een raadsel.

[ Voor 17% gewijzigd door Lostcuban op 21-03-2006 21:00 ]

My Specs | My BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
Dus misschien het handigst om gewoon een computerzaak te raadplegen? Ik wil er iig in geen geval zelf aan gaan sleutelen! en geen risico's nemen, hij moet wel heel blijven.

Kan iemand mij uitleggen hoe zo'n onboard chip eruit ziet? zit het aan het moederbord bevestigd? of is het een losse chip aangesloten aan het werkgeheugen o.i.d.?

Ik heb even op de Ati site gekeken,

De 200m valt onder de AGP kaarten, de wat snellere staat onder PCI, wat is het verschil? en wat is beter! is dit ook van belang voor de compabiliteit tussen moederbord en chipset?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 21:44 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vergeet het maar ... Als je betere graphics wil zul je toch echt naar een andere laptop moeten... sorry. Mxm hebben alleen een aantal nieuwere laptop's. De 270 is toch al ietsje ouder... en 12" als ik me niet vergis... (zoiezo moeilijk upgradebaar)

De processor/geheugen/harde schijf/toetsenbord en mini-pci kaartje kan je overigens wel gemakkelijk vervangen bij die laptop. Hij wordt ook als barebone verkocht namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry is niet mogelijk hoor :) ik weet wel dat het lastig is met een laptop,

waar ik vooral benieuwd naar ben: als er zo'n chipset in zit en er zijn snellere varianten van bijvoorbeeld hetzelfde formaat, is het dan mogelijk om er zo'n 'onboard' met shared geheugen in te laten zetten van een sneller kaliber.

Maar dat blijkt niet het geval te zijn.

mn laptop is idd 12 inch.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
ik zou eerst wel eens willen weten welke chipset er in die pc zit , controleer dat eerst even , en geef de volledige partnummer van MSI van de notebook eens , nu komt er uit google alleen rommel :r

verder lijkt mij die kaart heel erg onboard en dus in het mobo vastgezet , daarbij betwijfel ik dus of je wel kan upgraden.

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
Tis een MSI 270s met AMD Turion processor. Dat is ook waar je hem bij MSI terug kunt vinden.

Chipset, dan heb je het dus over de 'videokaart'? Dat is een ATI Radeon Xpress 200M.

Verder staat er ook nog bij de pakbon: ATI RS480M 128mb, dit lijkt me duiden op de grafische voorziening.

Genoeg info? of zie ik nog iets belangrijks over het hoofd?

iig. hartelijk dank voor de moeite!!!
Pagina: 1