Maxtor Maxline Serie beter dan diamond max?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Ik ga binnekort een nieuwe schijf kopen en ik zit te denken om een Maxtor Maxline III, 300 GB schijf aan te schaffen. Op de site van Maxtor staat zelf dat de Maxline schijven sneller en duurzamer zijn dan de veelgebruikte Diamond max serie maar ik vraag me af of iemand er hier daadwerkelijk ervaring mee heeft?

Ik heb zelf al geprobeerd te zoeken maar ervaringen met maxline schijven vind ik nauwelijks.

Dus als iemand mij hierover wat kan vertellen, BvD. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 10:35
Ze geven het zelf al aan, de kans op error is gewoon een stuk lager en kunnen wel 24/7 draaien itt de "gewone". Dus waar twijfel je nog aan.

no comment

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb hier een DM10 (250gb) in zitten en twee MaxLineIII's van 300GB. Ze staan 24/7 aan. Ik merk geen verschil tussen de twee (ok de maxlines zitten in RAID 0 dus gaan wel sneller :P) , alleen zijn de MaxLineIII's voor mijn gevoel wat veiliger (zijn gemaakt voor 24/7, 5 jaar garantie). Ik zou iig een MaxLineII kopen, zoveel scheelt het toch niet.

[search=maxline diamondmax] levert een hoop topics op btw ;)

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 21-03-2006 21:11 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MTTF tijd voor DM10 is 50.000 uur en voor een ML3 1miljoen.
MTTF staat voor Mean Time 'Till Failure, oftewel: gemiddelde tijd totaan er iets stuk gaat

Anyway, Maxlines zijn veel beter bestand tegen een hete werkomgeving (servers enzo), en zijn gemaakt voor 24 uur per dag, 7 dagen per week aan staan.
Ook zijn ze beter voor RAID omdat ze niet zo heel veel tijd steken in het zelf toepassen van foutcorrectie. Bij een DM10 kan de schijf tot wel een paar minuten lang bezig zijn met foutcorrectie.
In een RAID array leid dat tot te lange tijd voordat de schijf weer reageert en dan gooit de controller de schijf uit de array.
Dat is dus ook een voordeel van de Maxline.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ik heb ook weinig verschillen gemerkt maar ik heb beide dan altijd met een fan gekoeld. Ik heb nog van veel mensen gehoord dat maxtors het langs overleveren als ze gekoeld zijn. Anders vallen ze bij bosjes uit. Ik heb IBM, Hitachi, Maxtor en Seagates en ze doen het allemaal goed. Ik gebruik actief koeling en PSU's van A-merken. Al jaren geen enkele uitval. Ook een beetje geluk (knocks on wood)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:06:
Ik heb ook weinig verschillen gemerkt maar ik heb beide dan altijd met een fan gekoeld. Ik heb nog van veel mensen gehoord dat maxtors het langs overleveren als ze gekoeld zijn. Anders vallen ze bij bosjes uit. Ik heb IBM, Hitachi, Maxtor en Seagates en ze doen het allemaal goed. Ik gebruik actief koeling en PSU's van A-merken. Al jaren geen enkele uitval. Ook een beetje geluk (knocks on wood)
Ik heb altijd mijn schijven achter een 120mm ventilator hangen en alsnog vallen ze uit :/
Zowel WD's als Maxtors, als Seagates.
Pasgeleden nog een dooie WD 40GB disk, en mijn Maxtor 160GB loopt wazige geluiden de maken dus denk dat die ook niet zo lang meer heeft...
Zodra die schijf echt op zijn bek gaat, ga ik gewoon maxlines halen, en hopen dat die het wat langer uithouden.
Mijn systeem draait dan ook 24/7 enzo...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De Diamondmax 10 en de Maxline III schijnen nagenoeg indentieke schijven te zijn. Ik geloof dat Femme dit eens heeft gepost nadat hij dit bij een workshop van Maxtor te horn had gekregen, ofzo.

De Maxline schijnt geselecteerd te worden uit de betere schijven die van de band rollen. In principe wordt de Maxline 24x7 gegarandeerd, maar er is geen enkele reden waarom de Diamondmax dit niet zou kunnen. Maxtor geeft alleen op de Maxline een langere garantie periode. Er schijnen in iedergeval geen grote verschillen te zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik heb ook ergens in een test gelezen dat de Maxlines meer lawaai maken.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De Maxline serie heeft 5j garantie itt de diamond serie die slechts 3j garantie hebben. Het minimale prijsverschil weegt toch op tegen de extra garantie. Plus bij de maxline series geven ze aan dat ze 24/7 kunnen draaien wat bij de diamond serie niet het geval is.

Ik zou het wel weten. Heb 4x maxline 3 250gb en 1x diamond draaien en zonder problemen.
Ik heb beide schijven in mijn bezit en er is absoluut geen verschil qua performance, alleen de prijs.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:46:
Accoustic management is anders ingesteld, vandaar

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:46:
Zoek de bron ff op dan, zo zonder bron zegt het zo weinig.

PSN: djmurcielago

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Welke harddisk moet ik nemen?
De FAQ is duidelijk over dit soort vragen :) Plus ook dat je kennelijk niet goed hebt rondgezocht naar ervaringen. Met de meest logische en eenvoudige searchkeywords krijg je al een berg topics over dit onderwerp. Zie dus fsfikke.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.