Lampje bij linksys wirless-G router.

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:41
Ik heb pas een linksys wirless-G router gekocht.
Er zit een knopje op vanwege het draadloos internet.
Maar welke kleur moet het lampje nou wezen dat die echt beveiligd is?
Eerst was het lampje wit en was me router draadloos beveiligd.
Maar omdat ik me router heb reset en erna opnieuw heb ingesteld, is het lampje nu constant oranje.
Ik weet nu niet welke kleur de goede kleur is.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welk lampje bedoel je eigenlijk. Waar "Wireless" boven staat? of dat knopje wat je in kan drukken zodat hij automatisch een WPA key genereert, en even wit flikkert om te laten zien dat hij 'bezig' is?

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 21-03-2006 20:54 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Bij mijn router van Linksys zit aan de linkerzijde een knopje Cisco Systems:

hier brand het oranje (en heb WPA-PSK TKIP ingesteld !)

FiXxXeR

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:41
Ik bedoel het lampje Cisco Systems die brand nu oranje, en heb hem ook ingesteld op wpa.
Maar hiervoor toen had ik hem ook op wpa ingesteld was dit zelfde lampje alleen wit aan het branden.
Maar toen had ik me router even gereset omdat er nog iets niet klopte toen was deze inene altijd oranje.
Dus als die oranje brand dan is die wel goed beveiligd of was dat bij het wit branden?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Gewoon in je configuratie software kijken.

Browse naar http://192.168.1.1/ en vul de gebruikersnaam en wachtwoord in die je hebt ingesteld. Standaard is dat overigens admin admin, kleine letters.

Ga dan naar 'Wireless' en dan naar 'Wireless Security'. Daar hoort de 'Security Mode:' niet op 'disabled' te staan, maar WPA of WEP. Dan weet je of het in orde is of niet.

Zou je ook iets duidelijker kunnen zijn over welk model router je hebt? Mijn router heeft een dergelijk lampje en knopje niet om de beveiliging in te stellen (of ik heb het niet gevonden :P)

Edit: een oranje lampje klinkt of er iets niet in orde is.

[ Voor 10% gewijzigd door Motrax op 21-03-2006 21:55 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |