[RH6] segmentation fault

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Wij draaien voor een aantal websites een Redhat 6.x server (ja tis al een vrij oude kernel idd)
en die draait al een jaar of 3 zonder grote problemen.

Vandaag echter was de server in eens niet meer bereikbaar, althans bijna niets reageerde.
Via ssh probeerde ik in te loggen en dat lukte af en toe. Als het niet lukte kreeg ik de melding 'connection closed ' en als ik er wel in kwam kreeg ik bijna elke keer de melding 'segmentation fault'.

Nu heb ik dit één keer eerder meegemaakt (zomer vorig jaar) en ook toen duurde dit ongeveer een half uur waarna de bak wél weer normaal bereikbaar was en er ineens geen vuiltje aan de lucht meer was.

Nu heb ik toen en na vanmiddag al aardig wat gegoogled echter ik kan niet vinden wát het probleem nu geweest is.
Veel antwoorden duidden er op dat óf de schijven rot zijn óf het geheugen of er is slechts sprake van 1 proces/programma dat deze error geeft.
De server draait RAID 5 dus een rotte schijf lijkt mij niet de oorzaak. Geheugen idem, omdat de server na een bepaalde periode weer normaal functioneert (en rot geheugen lijkt me toch iets dat zich constant of iig met regelmaat manifesteert).

Het is de bedoeling dat we deze server niet lang meer gebruiken, we hebben al een tijdje een FC4 server draaien waar alles op overgezet gaat worden.

Tóch wil ik wel graag weten wat er hier nu aan de hand is. Ik heb al een beetje in de loggings gekeken echter ik zou niet zo 1,2,3, weten in welke log file dit soort zaken terug te vinden zijn en dan nog is de vraag of er wel iets gelogt is aangezien de server compleet vast zit op zo'n moment.

Zijn er tweakers die iets soortgelijks hebben meegemaakt of mij kunnen vertellen in welke hoek ik de oorzaak van dit probleem moet zoeken?

Mijn rig

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Ik denk dat je toch de logs moet napluizen om te kijken waar het specifiek fout gaat.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun