Toon posts:

[Outlook] Uitgaande mail probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medegot'ters,

Ik het volgende probleem 1 1/2 week geleden voor het eerst op mijn laptop tegen gekomen (1 week geleden pas op mijn andere pc):

Ik heb demon als provider en altjd goede ervaringen hiermee gehad.....tot nu toe! Mijn uitgaande mail (via post.demon.nl) geeft problemen. Ik kan namelijk niks meer versturen van mijn account. Het volgend geeft outlook weer:

Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'pop3.demon.nl', Server: 'post.demon.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 relay not permitted', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC69

Wat heb ik al gedaan:
- Allereerst mijn instellingen nagekeken in outlook. (is allemaal goed en ook niet gewijzigd in de laatste maanden!)
- Testen van het account van mijn vader(=hoofd account) op zijn computer. Deze werkte nog goed.
- Account verwijdert en opnieuw ingesteld. Geen effect.
- Gezocht hier op het forum. Het volgende topic tegengekomen via de search: [rml][ Outlook] [ malware] Trojan banker[/rml]

Hebben jullie een idee? Hartelijk dank alvast.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb jij ook een @demon.nl emailadres ??
Zo nee, dan mag je waarschijnlijk sinds kort niets meer versturen via demon.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Eerst en vooral dit:
When you send a message from your e-mail client (e.g. Outlook) it goes via SMTP to a mail server, which sends it on to the recipient end. This action (accepting and resending) is a "relay" action. If you send to a user, that "is on the same server", the "relay" is fairly simple - the mail goes into the recipient's maibox. If it's for an external party, the server queues up the message and negotiates a conneciton with the receiving end server. This negotiation can be more or less complex. Sometimes the receiving end checks that the return address is valid and so on. So, if your external mails don't get relayed, you may take a look at what is in the FROM: and REPLY TO: fields in the mails you send.

Check je uitgaande mailserver. Staat die op SMTP? Is het de goeie? Klopt de poort? Kloppen de accountinstellingen (username/password combo)? Vraagt Demon geen authentication voor uitgaande mail? Ik weet dat je ze gecontroleerd heb, maar wis je emailaccount eens en configureer ze helemaal opnieuw. Dit is nagenoeg zeker een configuration-issue.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je post vanaf een IP adres dat niet van Demon is. SMTP server moet wel "horen" bij de ISP waarvandaan je mailt. Zoals inderdaad ook Google en (andere :+ ) oudere topics zeggen dus zie de vragen van YellowOnline.

SA --> OFF

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 21-03-2006 23:05 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Maak je toevallig gebruik van een draadloos netwerk? Misschien zit je wel op het netwerk van de buren welke een andere provider hebben?

Verwijderd

Topicstarter
1) Ik zit gewoon op mijn demon lijn
2) Wel op draadloos, maar zit wel op mijn eigen netwerk (ben geen knuppel :+ !)
3) Ik heb contact gezocht met demon, ben benieuwd wat zij me kunnen vertellen.

Heb trouwens nu een verbinding van demon wat overeenkomt met zeker 6mbit. Ik betaal voor een halve mbit :? Ze zijn denk ik flink aan het kl*ten :)

Ik ga toch binnenkort eens wat instellingen proberen. Toch bedankt!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Nu post je vanaf een ander IP adres (inderdaad Demon) dan om 20:11. Er is dus toch iets aan de hand als je vanaf dezelfde locatie post :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:18:
Nu post je vanaf een ander IP adres (inderdaad Demon) dan om 20:11. Er is dus toch iets aan de hand als je vanaf dezelfde locatie post :P
Ik post inderdaad achter mijn ''eigen'' pc van dezelfde positie. Om 20.11 uur had ik ook nog een trage lijn en nu een snelle :Y) !

Ik moet denk ik maar wachten op DEMON's verklaring.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tenzij je om 20.11 ook bv een vpn lijn open had staan. Als ik hier een verbinding open naar een sbs2003 server wordt al mijn internet verkeer default afgewikkeld via die vpn lijn, met bijbehorend ander internetadres.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Niesje schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 01:26:
Tenzij je om 20.11 ook bv een vpn lijn open had staan. Als ik hier een verbinding open naar een sbs2003 server wordt al mijn internet verkeer default afgewikkeld via die vpn lijn, met bijbehorend ander internetadres.
Nee ik had niks openstaan ;) . Nu kijk ik net op mijn mail (weer getest) en deze doet het weer na 1 1/2 week :?

Ik kan het niet verklaren 8)7 (lijkt toch een probleem bij Demon geweest te zijn).

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Wel vreemd dat het op de pc van je vader wel altijd werkt, ook al werkte het bij jou niet.
Heeft demon niet toevallig ingesteld staan dat je eerst via pop3 moet connecten voordat je mail via smtp kan versturen? Ik weet dat dit in het verleden bij verschillende providers wel eens een issue is geweest, maar weet niet of het vandaag de dag nog van toepassing is.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:34
Je kan ook je eigen uitgaande mailservertje draaien vanaf je laptop.... doe ik ook. Kan je tenminste ALTIJD en OVERAL emailen (zolang poort 25 openstaat = meestal) Je bent dan ook niet meer zo afhankelijk.

Ik gebruik het freewarepakket "Free SMTP Server". Dezelfde maker heeft ook een geavanceerde versie, met iets meer instelmogelijkheden.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Pagina: 1