Toon posts:

videora ipod videos converter

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb gezocht op dit forum en niks gevonden, ook op internet veder niet.

ik zal even duidelijk uitleggen, en ik hoop ook op n duidelijk antwoord.

als ik avi xvid bestand omzet bij videora dan loopt t geluid niet goed met de beelden,
in het begin loopt het goed en aan t einde dan komt t geluid later dan t beeld.

mijn instellingen zijn, MPEG-4 Movie (0 - 2h)
Profielen: MPEG-4/320x240/768kbps stereo/128kbps

video instellingen:
Modus MPEG-4 > CBR
bitratio 768 kbps
resolutie 320x240
frameratio 29.97 fps
bewerkingen two

audio instellingen
bitratio 128kbps
kanalen stereo

nogmaals, graag reactie van mensen die er ervaring mee hebben, geen vage ideeën,
ik ben er al heel lang mee bezig, 1 video omzetten duurt zo gemiddeld 5 uur en ik ga niks uitproberen als ik niet zeker weet dat t werkt, ook omdat ik al tig dingen heb geprobeerd.

het gaat hier dus om n movie, en ik ben er inmiddels achtergekomen dat de instelling
"MPEG-4 Movie (0 - 2h)" noodzakelijk is om breedbeeld op te vangen met balken boven en onder, andere opties rekt het beeld uit.

graag reactie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
halo weet iemand het hier? hoe ik de instellingen krijg dat t beeld synchroon loopt met t geluid?
bedankt
Kicken doe je pas na 24 uur, niet na 40 minuten. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door pasta op 21-03-2006 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet echt niemand het?

Verwijderd

Welke decoder gebruik je ?

Het kan zijn dat hierdoor de software niet goed functioneert.

Verwijderd

Topicstarter
decoder pardon?
ik download de .avi movie en dan doe ik m meteen converten met dat programma,
waar heb je t precies over?

Verwijderd

De softwaredecoder is het stukje software dat in dit geval de avi, dat ook al een verzamelbak is van verschilllende formaten omzet naar MPG-4
Ik weet niet of in de converter de decoder zit of dat ie gebruik maakt van een externe codec.

Kijk eens met http://www.headbands.com/gspot/ met welke codec de avi is gecodeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
hi ik download die .avi files ik maak ze niet zelf

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
Op het forum van Videora had je het volgende kunnen vinden:

Known Bugs

Audio/Video sync
Problem - Output files can be out-of-sync. While no set pattern has been established, it seems to be more frequent with input files of 23.976 fps, non-DVD rips, and WMV/MPG filetypes.
Workaround solutions - Try the custom option '-async 1'. If the disconnect gradually increases over time, setting 29.97 fps sometimes gets rid of the problem regardless of the input fps. YAMB+Mp4Box has worked for some people. You can also use AviSynth to assume the FPS and have the audio sync to that. If it's a sudden disconnect, check your VOB Cell settings in DVD Decrypter settings per this thread. Otherwise, test with an AviSynth script per the DaProphecy's method in the FAQ. For non-DVD files, PSPVideo 9 may be a good short-term solution until the converter stabilizes some more or try something like AviDemux. (http://www.pspvideo9.com/forums/viewtopic.php?t=2705)

Het lijkt er dus op dat je tegen een bug van Videora aan bent gelopen ...

[ Voor 5% gewijzigd door Mitch op 22-03-2006 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke en wat nu? ik snap er geen hol van

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Check het anders even met iemand die wel Engels kan lezen, vertaal woord-voor-woord en/of zie het als een goede reden om meer Engels te gaan leren :)

Samenvatting: bekende bug, staat gewoon op de support site. Probeer de '-async 1' (command line of om het heel simpel te zeggen "DOS-box") parameter. Of ga met Avisynth of AviDemux aan de gang.

Overigens: 1 film omzetten kan inderdaad uuuren duren. Maar neem dus een kort stukje video en ga daar mee "oefenen" tot je de weet hoe en wat. Ik denk dat je met je "eis" van precies jouw antwoord en geen gedachten de mensen hoe dan ook weinig zin geeft om te reageren en dan een reactie als "oke en wat nu? ik snap er geen hol van" zonder nu aan te geven waar je vastloopt helpt dan ook niet ;)

Maar ik stel voor dat je dus even zelf gaat proberen te volgen wat hier boven staat en dan een nieuw topic te openen als je er nog niet uit komt. Nota bene 1 post nadat mijn collega je vroeg meer geduld te hebben en pas na 24 uur te schoppen, vroeg je met Verwijderd in "videora ipod videos converter" weer te vroeg om aandacht.

Zie ook de tips van pasta in "Hoe verander ik de bitrate van een .AVI-..." voor het hoe en wat van GoT, je geeft nu een OK topicstart maar je bent niet alleen op het forum en ik ben bang dat je op een forum als GoT niet om Engels heen kan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 22-03-2006 19:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.