Toon posts:

Software vastloperprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nog maar net een nieuwe PC gekocht en ik heb er al problemen mee. Het gaat om een HP werkstation
(HPXW4300workstation), XP pro, service pack 2,...

Ik ondervind de laatste tijd volgende problemen:

Bij openen van een office applicatie(2003 NL), applicatie zichtbaar in taakbeheer maar komt niet op het scherm.
Bij heropstart PC lukt het soms wel, pc totaal niet belast.
Vooral Outlook heeft een enorm probleem nu.

Winfax (versie 10) die op alle andere pc's perfect draait vraagt telkens bij het openen om alles in te stellen (wat ik iedere keer doe) maar precies of hij onthoudt niets van de settings.

Telkens bij deze pc, op geen andere pc die problemen.

Geprobeerde dingetjes:

Programma's al heropgezet.
Systeemherstel afgezet (i.v.m. het niet onthouden van settings).
Office updates installeren
eens office 2000 eropgegooid, zelfde problemen na een tijdje.

Iemand raad?
Tim

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 09:34
Heb je administrator rechten op de betrefende hardeschijf waar winfax zijn gegevens opslaat ?

Probeers een ALT + TAB als je een office applicatie hebt geopent en hij op de balk blijft hangen.. je krijgt dan een klein grijs schermpje waarin in je alle geopende applicaties ziet staan ... Om naar het volgende programma te springen ( die je geopend hebt ) druk je nogmaals de TAB toets in ( ALT niet los laten :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ben administrator ingelogd, heb al een andere account es geconfigd
alt-tab is mij heel bekend hoor, precies of de applicatie begint op te starten maar start niet voort op. Raar fenomeen.

• stimm
Oke , heel apart ja ...

WinFax schrijft zijn gegevens wel weg naar een lokale schijf ??
Heb je alle recente update's van windows geinstalleer ??

Verwijderd

Kijk eens bij je logboeken van MS

Bij menu start met de linkermuiskop op beheren klikken in het menu. en dan logboeken/systeem.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:09

KatirZan

Wandelende orgaanzak

waarom zou je zelf moeilijk doen? stuur dat ding gewoon terug naar HP en laat hen maar met een oplossing komen ;)

hoe meer je er zelf aan gaat veranderen hoe eerder je geld moet gaan betalen om het te laten repareren bij HP ;)

een volledige herinstallatie wil misschien wel lukken, mits je de cd's hiervoor hebt :)

Wabbawabbawabbawabba

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-08 20:07
KatirZan schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:41:
waarom zou je zelf moeilijk doen? stuur dat ding gewoon terug naar HP en laat hen maar met een oplossing komen ;)

hoe meer je er zelf aan gaat veranderen hoe eerder je geld moet gaan betalen om het te laten repareren bij HP ;)

een volledige herinstallatie wil misschien wel lukken, mits je de cd's hiervoor hebt :)
Volgens mij ben je m dan weken/maanden kwijt :D

• stimm
KatirZan schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:41:

Als hij de PC op het internet heeft gekocht is hij hem denk ik wel even kwijt :) lijkt mij niet zo'n goed idee eigenlijk .. opnieuw installeren is wel een optie , mits je de boel weer goed kunt installeren natuurlijk :Y)

Verwijderd

Ik heb zelf ook een HP. En ik raad je aan niet de installatie van HP te nemen maar zelf een orginele XP Pro erop te zetten. Ik heb dit ook gedaan, je moet wel zelf de drivers opzoeken die bij je hardware hoort maar dan heb je ook alleen maar de spullen erop staan die jij wil en niet al die rotzooi met de systeemherstel.

• stimm
Drivers zijn heel makelijk hier http://welcome.hp.com/cou....html?pageDisplay=drivers terug te vinden :)

Verwijderd

Nee ik heb b.v. een nforce2 mobo dus heb ik daar de laatste drivers vandaan, net als mijn audiodrivers van creative gewoon van creative gehaald. HP is niet echt up to date met hun drivers. 8)7

en je zal daar bij HP geen mobo drivers vinden tenzij er een update voor is.
Ik wil binnenkort zelfs de bios overzetten naar asus ipv hp. die is tenminste niet gelockt

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij een werkstation van hp zit standaard 2 jaar on-site garantie op, ze komen bij mij (volgens contract) binnen de 24uur als ik hen opbel.
Ik versta er niets van, xp pro herinstalleren alhoewel mij dat geen oplossing lijkt

• stimm
Als je on-site garantie hebt zou ik idd lekker bellen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
ik geef nie graag toe dak er niets van ken, zou graag een reden willen hebben van mijn problemen. Beetje te trots misschien?

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:42
is het een legale office of is het er een waarmee is gerommeld?

Verwijderd

Topicstarter
legale versie van office alsook van winfax

• stimm
Laat het dan rusten en doe beroep op je garantie termijn .. soms kun je gewoon maar beter niet weten wat het is :P (8>

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht op GOT zit hier wel een gast die de vinger op de wonde kan leggen, maar mss is mijn probleem iets te wazig. Antwoorden van je boel helemaal herbeginnen zijn snelle antwoorden. Ik heb er al een paar uur google op zitten napluizen.

• stimm
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:32:
ik dacht op GOT zit hier wel een gast die de vinger op de wonde kan leggen, maar mss is mijn probleem iets te wazig. Antwoorden van je boel helemaal herbeginnen zijn snelle antwoorden. Ik heb er al een paar uur google op zitten napluizen.
Iets gevonden ?

Kijk , dat winfax heeft echt wat met de rechten te maken die je hebt op je schijf denk ik .. weet je zo uit je hoofd waar hij het opslaat ?

Het office probleem is idd ietwat 'vaag' in de zin van dat het best wel aan een boel dingen zou kunnen liggen en waar mij een herinstalatie een goed plan lijkt ... :)

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Bhai schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:48:
[...]

Volgens mij ben je m dan weken/maanden kwijt :D
HP is niet zo verschrikkelijk traag. Ik ben een HP Service Point en als ik die aanlog op SPOW (zo heet die applicatie), dan duurt het meestal enkele dagen voor ze 'm komen halen en hab ik 'm maximum twee weken later terug. Bij de meeste fabrikanten is dit minstens drie weken, dus dat valt wel mee.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:58:
Ik heb zelf ook een HP. En ik raad je aan niet de installatie van HP te nemen maar zelf een orginele XP Pro erop te zetten. Ik heb dit ook gedaan, je moet wel zelf de drivers opzoeken die bij je hardware hoort maar dan heb je ook alleen maar de spullen erop staan die jij wil en niet al die rotzooi met de systeemherstel.
Dat zou ik niet doen om de volgende redenen:
1) Je garantie vervalt.
2) Je bent, als je de boel herpartitioneerd, je recovery pertitie kwijt (handig ding hoor)
3) Als je een legale WinXPPro hebt zie ik geen goeie reden om naar een illegale over te gaan. Tenzij je nog een legale retail WinXPPro koopt, maar da's een onzinnig dure oplossing. De licentie gebruiken van de HP WinXPPro (OEM) zal denk ik niet werken met een retail versie overigens (denk ik toch)
4) Je mist de bundled software (tenzij je die niet interessant vindt natuurlijk)
5) Drivers - hoewel die best wel te downloaden zijn en WinXPPro de meeste zelf kent.

Vraagje: is SP2 achteraf geinstalleerd of is het een WinXPPro met geintegreerde SP2? Dit zijn kuren die ik al gezien heb als je SP2 achteraf installeerd. Alleszins: je beste oplossing lijkt mij, zoals anderen reeds zeiden, herinstalleren. Systeemherstel is een bagger stuk software; laat dat vooral voor wat het is.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 21-03-2006 22:27 . Reden: Uitbreiding & verduidelijking ]

Verwijderd

Dat zou ik niet doen om de volgende redenen:
1) Je garantie vervalt.
2) Je bent, als je de boel herpartitioneerd, je recovery pertitie kwijt (handig ding hoor)
3) Als je een legale WinXPPro hebt zie ik geen goeie reden om naar een illegale over te gaan. Tenzij je nog een legale retail WinXPPro koopt, maar da's een onzinnig dure oplossing. De licentie gebruiken van de HP WinXPPro (OEM) zal denk ik niet werken met een retail versie overigens (denk ik toch)
4) Je mist de bundled software (tenzij je die niet interessant vindt natuurlijk)
5) Drivers - hoewel die best wel te downloaden zijn en WinXPPro de meeste zelf kent.
1 De garantie zit op je hardware.
2 van die systeem herstel kan een backup set maken op cd. en zijn te bestellen bij HP.
3 Ik heb de zelfde versie en gewoon met mijn eigen key dus legaal.
4 Die bundled software is hopeloos veroudert en wie zit nou op backweb te wachten.
5 De drivers woden bij mij niet herkent via windows, zelfs niet na sp2.

Ik weet waar ik over praat heb de mijne al een paar jaar. Het aantal conflicten en problemen zijn drastisch gedaald nadat ik zelf mijn eigen install heb gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
SP2 stond er al op.
Omvat on-site garantie alles? ook problemen zoals het mijne?
toch wil ik graag uitvissen hoe dat komt, misschien wel geen verklaring voor. Office en winfax al wel een keer of 5 6 herinstalled, zelfs es een minder legale versie erop geknald.

Tim

Verwijderd

bij je HP zit een recovery cd als het goed is, als je die gebruikt en hij geeft daarna nog steeds problemen(met de originele software) dan kun je dat bij HP aangeven. Maar ze zullen waarschijnlijk vragen om bijv. een DPS self test te doen van je hdd, is te vinden in het bios. Als die geen fouten geeft dan is het waarschijnlijk dat het in ieder geval niet aan je hdd ligt.

Voor de rest: event log doorspitten. Check op www.eventid.net of je daarmee verder komt

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 21:06
Hrm....klinkt heel erg alsof de schermen wel op komen, maar dat ze buiten het zichtbare deel vallen........
geprobeerd de schermen te verplaatsen?

ALT-spatie, move/verplaatsen, en dan met de pijltoetsen het scherm naar het zichtbare deel halen.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
heeft niets met de schermen te maken, maar toch een goede tip. Programma staat zelfs niet open in de onderstaande balk op je scherm (naast start en je klok). Bij processen echter wel.

Advies? HP laten komen,... :?

Tim
Pagina: 1