hoihoi
in het kort:
Sitecom wl-115 wlan kaart in ene pc resulteert in werkend internet, zelfde wlankaart in andere pc die op exact zelfde plek staat wordt er geen netwerk gevonden. kaart werkt volgens windhoos wel.
de specs:
P1 bak:
P1 166mhz
aristo moederbord, type weet ik zo gauw niet
64 (4*16) MB EDO-RAM
windows 98SE
S3 Trio64V+ 765
Sitecom wl-115 wlankaart
P3 bak:
P3 350MHz @ 598MHz (en draait nog stabiel ook
)
Tekram P6B40-A4X moederbord
512MB (4*128) MB SD-RAM
Windows xp prof met (slipstreamed) sp2, verse install
Sitecom wl-115 wlankaart, die uit de P1
De router: asus wl-500g deluxe met oleg´s 1.9.2.7-6b firmware
het "verhaal":
Mijn mams internet al een tijdje op zo´n oude P1 bak met win98SE in de woonkamer. Om het internet voor elkaar te krijgen ben ik op zoek gegaan naar een wlan kaartje die ook in oude pc´s werkt. En die heb ik gevonden: de sitecom wl-115.
Nu heb ik die P1 bak vandaag vervangen voor een OC´ed P3 bak waar XP op draait. Ik heb toen die wlankaart uit de P1 bak gehaald en die in de P3 bak gezet, die overigens op exact dezelfde plaats staat waar de P1 stond.
De wlankaart werkt volgens windhoos maar er wordt totaal geen netwerk gevonden.
Ik heb toen de kaart teruggezet in de p1 en daar ziet ie gelijk mijn netwerkje.
Wat ik verder heb geprobeert:
- Kijken of SSID wel aanstaat in router, heeft namelijk tijdje uitgestaan --> stond aan.
- ander kanaal gekozen, stond op automatisch, na 4* een ander kanaal proberen heb ik em maar weer op automatisch gezet.
- wlankaart in ander pci slot, niet dat ik verwachte dat het zou helpen.... ding werkte volgens windhoos, geen conflicten of driver issues or whatever.
- kaartje weer in p1 bak gezet waar die vervolgens gewoon werkte, (zei ik trouwens al zie ik net).
- dhcp uitgezet en alles zelf ingevoerd, (ip, gateway, dns enzo)
Niks helpt. Toen sitecom maar ff gebeld. Enigste wat hun konden bedenken was het kanaal aanpassen en kaartje ff in de andere pc zetten om te kijken of ie niet kaduukjes was.
Op het moment heb ik de pc aanstaan in de hoop dat ie zelf automatisch het netwerk oppikt. ik kijk daar staks wel weer ff na.
En ondertussen.... Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om dit probleem op te lossen??
in het kort:
Sitecom wl-115 wlan kaart in ene pc resulteert in werkend internet, zelfde wlankaart in andere pc die op exact zelfde plek staat wordt er geen netwerk gevonden. kaart werkt volgens windhoos wel.
de specs:
P1 bak:
P1 166mhz
aristo moederbord, type weet ik zo gauw niet
64 (4*16) MB EDO-RAM
windows 98SE
S3 Trio64V+ 765
Sitecom wl-115 wlankaart
P3 bak:
P3 350MHz @ 598MHz (en draait nog stabiel ook
Tekram P6B40-A4X moederbord
512MB (4*128) MB SD-RAM
Windows xp prof met (slipstreamed) sp2, verse install
Sitecom wl-115 wlankaart, die uit de P1
De router: asus wl-500g deluxe met oleg´s 1.9.2.7-6b firmware
het "verhaal":
Mijn mams internet al een tijdje op zo´n oude P1 bak met win98SE in de woonkamer. Om het internet voor elkaar te krijgen ben ik op zoek gegaan naar een wlan kaartje die ook in oude pc´s werkt. En die heb ik gevonden: de sitecom wl-115.
Nu heb ik die P1 bak vandaag vervangen voor een OC´ed P3 bak waar XP op draait. Ik heb toen die wlankaart uit de P1 bak gehaald en die in de P3 bak gezet, die overigens op exact dezelfde plaats staat waar de P1 stond.
De wlankaart werkt volgens windhoos maar er wordt totaal geen netwerk gevonden.
Ik heb toen de kaart teruggezet in de p1 en daar ziet ie gelijk mijn netwerkje.
Wat ik verder heb geprobeert:
- Kijken of SSID wel aanstaat in router, heeft namelijk tijdje uitgestaan --> stond aan.
- ander kanaal gekozen, stond op automatisch, na 4* een ander kanaal proberen heb ik em maar weer op automatisch gezet.
- wlankaart in ander pci slot, niet dat ik verwachte dat het zou helpen.... ding werkte volgens windhoos, geen conflicten of driver issues or whatever.
- kaartje weer in p1 bak gezet waar die vervolgens gewoon werkte, (zei ik trouwens al zie ik net).
- dhcp uitgezet en alles zelf ingevoerd, (ip, gateway, dns enzo)
Niks helpt. Toen sitecom maar ff gebeld. Enigste wat hun konden bedenken was het kanaal aanpassen en kaartje ff in de andere pc zetten om te kijken of ie niet kaduukjes was.
Op het moment heb ik de pc aanstaan in de hoop dat ie zelf automatisch het netwerk oppikt. ik kijk daar staks wel weer ff na.
En ondertussen.... Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om dit probleem op te lossen??
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde