[sitecom wl-115] in ene pc wel lan gevonden, in andere niet

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
hoihoi

in het kort:
Sitecom wl-115 wlan kaart in ene pc resulteert in werkend internet, zelfde wlankaart in andere pc die op exact zelfde plek staat wordt er geen netwerk gevonden. kaart werkt volgens windhoos wel.

de specs:

P1 bak:
P1 166mhz
aristo moederbord, type weet ik zo gauw niet
64 (4*16) MB EDO-RAM
windows 98SE
S3 Trio64V+ 765
Sitecom wl-115 wlankaart

P3 bak:
P3 350MHz @ 598MHz (en draait nog stabiel ook _/-\o_ )
Tekram P6B40-A4X moederbord
512MB (4*128) MB SD-RAM
Windows xp prof met (slipstreamed) sp2, verse install
Sitecom wl-115 wlankaart, die uit de P1

De router: asus wl-500g deluxe met oleg´s 1.9.2.7-6b firmware

het "verhaal":
Mijn mams internet al een tijdje op zo´n oude P1 bak met win98SE in de woonkamer. Om het internet voor elkaar te krijgen ben ik op zoek gegaan naar een wlan kaartje die ook in oude pc´s werkt. En die heb ik gevonden: de sitecom wl-115.
Nu heb ik die P1 bak vandaag vervangen voor een OC´ed P3 bak waar XP op draait. Ik heb toen die wlankaart uit de P1 bak gehaald en die in de P3 bak gezet, die overigens op exact dezelfde plaats staat waar de P1 stond.

De wlankaart werkt volgens windhoos maar er wordt totaal geen netwerk gevonden.

Ik heb toen de kaart teruggezet in de p1 en daar ziet ie gelijk mijn netwerkje.

Wat ik verder heb geprobeert:
- Kijken of SSID wel aanstaat in router, heeft namelijk tijdje uitgestaan --> stond aan.
- ander kanaal gekozen, stond op automatisch, na 4* een ander kanaal proberen heb ik em maar weer op automatisch gezet.
- wlankaart in ander pci slot, niet dat ik verwachte dat het zou helpen.... ding werkte volgens windhoos, geen conflicten of driver issues or whatever.
- kaartje weer in p1 bak gezet waar die vervolgens gewoon werkte, (zei ik trouwens al zie ik net).
- dhcp uitgezet en alles zelf ingevoerd, (ip, gateway, dns enzo)

Niks helpt. Toen sitecom maar ff gebeld. Enigste wat hun konden bedenken was het kanaal aanpassen en kaartje ff in de andere pc zetten om te kijken of ie niet kaduukjes was.

Op het moment heb ik de pc aanstaan in de hoop dat ie zelf automatisch het netwerk oppikt. ik kijk daar staks wel weer ff na.
En ondertussen.... Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om dit probleem op te lossen??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Bij windows 98 moet je statisch ip instellen voor wireless. :)

Verwijderd

Op win98 moet je statisch ip instellen voor een draadloze verbinding! :)
bartgrefte schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:48:
hoihoi

in het kort:
Sitecom wl-115 wlan kaart in ene pc resulteert in werkend internet, zelfde wlankaart in andere pc die op exact zelfde plek staat wordt er geen netwerk gevonden. kaart werkt volgens windhoos wel.

de specs:

P1 bak:
P1 166mhz
aristo moederbord, type weet ik zo gauw niet
64 (4*16) MB EDO-RAM
windows 98SE
S3 Trio64V+ 765
Sitecom wl-115 wlankaart

P3 bak:
P3 350MHz @ 598MHz (en draait nog stabiel ook _/-\o_ )
Tekram P6B40-A4X moederbord
512MB (4*128) MB SD-RAM
Windows xp prof met (slipstreamed) sp2, verse install
Sitecom wl-115 wlankaart, die uit de P1

De router: asus wl-500g deluxe met oleg´s 1.9.2.7-6b firmware

het "verhaal":
Mijn mams internet al een tijdje op zo´n oude P1 bak met win98SE in de woonkamer. Om het internet voor elkaar te krijgen ben ik op zoek gegaan naar een wlan kaartje die ook in oude pc´s werkt. En die heb ik gevonden: de sitecom wl-115.
Nu heb ik die P1 bak vandaag vervangen voor een OC´ed P3 bak waar XP op draait. Ik heb toen die wlankaart uit de P1 bak gehaald en die in de P3 bak gezet, die overigens op exact dezelfde plaats staat waar de P1 stond.

De wlankaart werkt volgens windhoos maar er wordt totaal geen netwerk gevonden.

Ik heb toen de kaart teruggezet in de p1 en daar ziet ie gelijk mijn netwerkje.

Wat ik verder heb geprobeert:
- Kijken of SSID wel aanstaat in router, heeft namelijk tijdje uitgestaan --> stond aan.
- ander kanaal gekozen, stond op automatisch, na 4* een ander kanaal proberen heb ik em maar weer op automatisch gezet.
- wlankaart in ander pci slot, niet dat ik verwachte dat het zou helpen.... ding werkte volgens windhoos, geen conflicten of driver issues or whatever.
- kaartje weer in p1 bak gezet waar die vervolgens gewoon werkte, (zei ik trouwens al zie ik net).
- dhcp uitgezet en alles zelf ingevoerd, (ip, gateway, dns enzo)

Niks helpt. Toen sitecom maar ff gebeld. Enigste wat hun konden bedenken was het kanaal aanpassen en kaartje ff in de andere pc zetten om te kijken of ie niet kaduukjes was.

Op het moment heb ik de pc aanstaan in de hoop dat ie zelf automatisch het netwerk oppikt. ik kijk daar staks wel weer ff na.
En ondertussen.... Iemand enig idee wat ik nog kan proberen om dit probleem op te lossen??

Bart Grefte

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:17:
Bij windows 98 moet je statisch ip instellen voor wireless. :)
bij win98 deed alles prima, zowel statisch als dhcp. nu onder xp niet. nog steeds geen netwerk gevonden

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 22-03-2006 11:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Welke utility wordt onder de XP unit gebruikt om de kaart aan te sturen? Sitecom of Windows? Mijn ervaring met een (cardbus) sitecom kaartje was dat die utility zo brak geprogrammeerd is dat ie alles en iedereen in de weg zat. Ik heb toen die utility weggemieterd en de SP2 utility van XP gepakt, en het wonder geschiedde..... _/-\o_
Staat onder XP je wireless (non)verbinding wel in het configuratiescherm en IPconfig?

Geen Ping, wel Pong

Verwijderd

misschien denkt windows xp naar zijn eigen drivers en denkt, dat moet wel lukken.

welke versie heb je van die WL-115 kaart?
de V1 of de V2?

ik zie dat er 2 versies zijn namelijk op deze site.
http://www.sitecom.com/dr...p?groupid=5&productid=313

misschien kan je een driver hier vandaan proberen?
Direct download link V1:
http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=1752
Direct download link V2:
http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=2447

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 11:26 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
pong schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:21:
Welke utility wordt onder de XP unit gebruikt om de kaart aan te sturen? Sitecom of Windows? Mijn ervaring met een (cardbus) sitecom kaartje was dat die utility zo brak geprogrammeerd is dat ie alles en iedereen in de weg zat. Ik heb toen die utility weggemieterd en de SP2 utility van XP gepakt, en het wonder geschiedde..... _/-\o_
Staat onder XP je wireless (non)verbinding wel in het configuratiescherm en IPconfig?
XP kwam naast sitecom ook met utility aanzetten. maar ik heb de service wzc (oid) uitstaan (ook al aangehad, helpt niet) zodat die xp utility niks kan. Ik gebruik die van sitecom.
De utility van sitecom weggooien wordt niet wat omdat dan de wlan kaart óók verwijdert wordt. die utility is namelijk gekoppeld aan de driver en alleen de driver installeren zónder utility kan niet omdat de driver op de cd ín de utility zit. geen losse inf files of zo op de cd.
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:23:
misschien denkt windows xp naar zijn eigen drivers en denkt, dat moet wel lukken.

welke versie heb je van die WL-115 kaart?
de V1 of de V2?

ik zie dat er 2 versies zijn namelijk op deze site.
http://www.sitecom.com/dr...p?groupid=5&productid=313

misschien kan je een driver hier vandaan proberen?
Direct download link V1:
http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=1752
Direct download link V2:
http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=2447
windows xp heeft géén eigen drivers. zonder die sitecom utility herkent ie de kaart niet. wél als netwerkcontroller maar dan kan ie geen geschikte drivers vinden. pas na installeren sitecom utility wel.
Driverupdate heeft denk ik geen zin aangezien de kaart zelf gewoon werkt volgens windhoos --> geen conflicten of sow. En dan nog, ik kan geen driverupdate doen. Ik heb namelijk geen flauw idee welke versie ik heb van de wl-115. Op doosje staat dit: WL11544102196

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 22-03-2006 13:31 ]

Oscar Wilde

• Pong
Probeer dan eens Windows update. Mijn Cardbuskaartje WL-112 werd bij additional hardware gewoon gevonden. Aangezien Sitecom niets zelf bouwt, heb je een grote kans dat het een apparaat is, dat gewoon door update wordt ondersteund.

Geen Ping, wel Pong

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
pong schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:01:
Probeer dan eens Windows update. Mijn Cardbuskaartje WL-112 werd bij additional hardware gewoon gevonden. Aangezien Sitecom niets zelf bouwt, heb je een grote kans dat het een apparaat is, dat gewoon door update wordt ondersteund.
en hoe zou ik windows dan moeten updaten volgens jouw? internet doet niet.

Oscar Wilde

• Pong
Met een kabel en een netwerkkaart. 8)7 Wel eerst alles Sitecom zooi van je PC flikkeren. Het was bij mij makkelijk (laptop), dus die kon ik overal neerzetten. Succes met tillen

Geen Ping, wel Pong

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
pong schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:19:
Met een kabel en een netwerkkaart. 8)7 Wel eerst alles Sitecom zooi van je PC flikkeren. Het was bij mij makkelijk (laptop), dus die kon ik overal neerzetten. Succes met tillen
de pc per draad aan router is niet mogelijk wegens gebrek aan stopcontacten daar en gebrek aan plek. Ik heb wel een rw cdtje liggen maar ik moet wel eerst weten welke versie ik heb van de wl115 voor driverupdate en dat weet ik nou niet.

Oscar Wilde

• Pong
Op de MS site vind je ze niet zomaar, zeg maar: niet. Ik denk toch dat het het makkelijkst wordt om of een lange kabel te trekken, of daar met stekkerdozen te gaan knoeien. Om dit hele gebeuren toch ontopic te houden:
Om update die kaart te laten herkennen, zal je internet op die bak moeten krijgen, of kijken of er nog andere merknamen en typenummers op die kaart staan dan Sitecom (realtek etc.), en daar dan op zoeken. Mijn kaart is voor een laptop, dus ik ga 'm niet voor je openschroeven......

Geen Ping, wel Pong

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
ik ga zo met de driverupdate aan de gang. ik probeer ze beide aangezien de versie onbekend is.... Ik laat wel horen of dit wat oplevert

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
ik heb beide driver versies geprobeerd. enigste wat er is verandert is dat het oranje ledje op de wlankaart nu constant knippert. Verder... netwerk wordt nog steeds niet gevonden.

Oscar Wilde

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

overklok misschien het probleem?
Heb je em al eens teruggeklokt?

Mijn asrock bordje wou ook niet prettig samenwerken met bepaalde hardware toen ik em sterk had overgeklokt.
Vooral een netwerkkaart, en (jawel) een sitecom wireless kaart wouden niet goed werken. (die had ik toen hier om te testen).

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Anti-XP schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:19:
overklok misschien het probleem?
Heb je em al eens teruggeklokt?

Mijn asrock bordje wou ook niet prettig samenwerken met bepaalde hardware toen ik em sterk had overgeklokt.
Vooral een netwerkkaart, en (jawel) een sitecom wireless kaart wouden niet goed werken. (die had ik toen hier om te testen).
You just said the magic word(s)!!!
FSB van 83.3/133.3 naar 75/112 heeft het opgelost!!!
cpu gaat dus nu van 598 naar 504mhz... maar ok, het internet werkt nu!!

thanx!!!

alleen signaal is ma 29%, maar toch goed voor +-100kBps!(-->nod32 update) snel genoeg!

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 22-03-2006 21:26 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
mischien beetje offtopic maar zijn er geen betere (alternatieve) antennes voor mijn router en wlan kaartje om toch nog een beter signaal te krijgen??

Oscar Wilde

Pagina: 1