Enkel composite naar Y/Cb/Cr component

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Ik heb al hier zitten zoeken en op Google/Conrad/Marktplaats, maar ik kan het niet vinden, en dus vroeg ik me af of het uberhaupt bestaat/kan.
Ik heb op mijn tv namelijk 2 AV aansluitingen, echter, één daarvan is Y/Cb/Cr. Nu wil ik mijn DVD-speler en mijn nostalgische retro PSOne tegelijk op mijn tv hebben aangesloten, maar deze zijn allebei enkel composite:
Afbeeldingslocatie: http://amigakit.leamancomputing.com/catalog/images/composite_video.jpg
Ik ben dus op zoek naar een kabel van bovenstaand naar:
Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/guides/ps2picture/component.png
Aangezien ze allebei composite zijn, hoort het toch niet zo moeilijk te zijn?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:00

Jag

De aansluitingen op je DVD speler en PS zijn composiet video, de ingang op je tv is component video, twee totaal verschillende dingen. Je kan dus niet zomaar een kabeltje van composiet naar component ertussen steken ofzo :).

Maar een DVD speler met alleen composiet video uit? Heeft dat ding geen SCART (met RGB) en je tv een SCART input? Je kan anders ook voor weinig een DVD speler kopen die wel component video uit heeft, is een stuk mooier dan composiet.

• Peedy
Oh dat zijn dus 2 verschillende dingen? Hmmmm...
Ach, ik heb deze dvd speler voor 17e en hij doet het prima. Ik heb ook maar een 17" breedbeeld LCD-TV'tje zonder SCART dus dat is ook geen optie. Ik ben student, dus doe het liefst zo goedkoop mogelijk :Y)
M'n dvd speler heeft ook Svideo uit, maar op die ingang hangt mijn pc al. Misschien is Svideo naar component een optie oid?

• Jag

Jag

Dat soort dingen kunnen allemaal wel, maar zo'n converter kost waarschijnlijk net zoveel als een DVD speler met component video uit, dus daar heb je niet zoveel aan.

Je hebt niet zoveel keuze denk ik, je zou evt een switchbox voor composiet (2 inputs, 1 output) kunnen zoeken of zelf maken.

• job
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

pEeDy16 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:29:
M'n dvd speler heeft ook Svideo uit, maar op die ingang hangt mijn pc al. Misschien is Svideo naar component een optie oid?
Nee dat kan ook niet :)
Die signalen zijn totaal niet te vergelijken.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15
Voor de duidelijkheid de topictitle verbeterd: Y/Cb/Cr composite -> Y/Cb/Cr component :)

Overigens kan menig AV reciever dit ook, ik weet niet of je zo'n ding thuis hebt staan maar indien wel, dan zou je eens kunnen controleren.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Peedy
Helaas geen AV receiver hier..allemaal oud prul in dit studentenkot :P Naja, dan maar andere oplossingen zoeken..misschien zelf even een composite switchbox in elkaar knutselen.

• Jag

Jag

pEeDy16 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:15:
Helaas geen AV receiver hier..allemaal oud prul in dit studentenkot :P Naja, dan maar andere oplossingen zoeken..misschien zelf even een composite switchbox in elkaar knutselen.
Ja of de tijd die je daarin steekt besteden aan werken en daarvan een dvd speler kopen met component video uit, zo duur zijn die geloof ik niet.
Pagina: 1