• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb al aardig wat gezocht (Google en Search (Niet alleen in FGA)) en de info die ik heb gevonden was niet wat ik zocht.
Waarom in FGA? Persoonlijk denk ik dat de eisen van een (Pro, Amateur of Hobby) fotograaf anders zijn als die van een 'puber' die meer geheugen voor b.v. z'n smart phone of MP3 speler wilt.
Tenminste, ik zou voor het geheugen voor m'n smart phone eerder goedkoop geheugen kopen, maar voor m'n nieuwe DC mag het wel wat meer kosten.

Ik heb vandaag m'n Sony DSC H1 ontvangen (Stom genoeg vergeten om een paar (van de 18 nieuwe) NiMH penlites op te laden terwijl ik 'm vandaag verwachte |:( ), maar nu moet wil ik natuurlijk wat geheugen kopen, maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met Multimedia geheugen vraag ik me het e.e.a. af.

Ik was al zover dat er Memory Stick Pro geheugen in m'n camera moet ;)
Wat is betrouwbaar geheugen? (Ik weet dat het ook een kwestie van geluk of juist pech is).
En hoe zit het met compatibiliteit?
En hoe zit het met de snelheid?

Aangezien ik niet stil heb gezeten geef ik bij deze wat info die ik heb gevonden en wat uitleg over mijn vragen.
M.b.t. betrouwbaarheid: Hier heb ik weinig tot niks over kunnen vinden, er zijn wel 2 merken die ik vaker voorbij heb zien komen, te weten SanDisk en Lexar.
M.b.t. compatibiliteit: Hier heb ik eigenlijk niks over kunnen vinden, ik herinner me alleen een of ander draadje (of 2) waarin iemand zei problemen te hebben met (Ik geloof) SanDisk geheugen, maar dat is zeker al ruim een jaar geleden.
M.b.t. snelheid: Op de site van SanDisk worden Ultra II kaartjes aanbevolen voor mijn DC, heeft het zin om b.v. Extreme III kaartjes te gebruiken (Naast het voordeel als je een kaartlezer gebruikt), ik bedoel, wordt de schrijfsnelheid beperkt door het kaartje of zit er een limiet (Die zit er ongetwijfeld op) op mijn DC? En hoe zit het met de compatibiliteit, kan ik ongestraft een Extreme III kaartje gebruiken? (Scheelt maar E10, maar als het verder geen nut heeft...).

Verwijderd

Betrouwbaarheid: koop merkgeheugen. Sandisk is marktleider. Die ene slechte ervaring op 1 jaar tijd is niet relevant.
Compatibiliteit: Boeit geen kont. Moet allemaal werken. Zoniet, kun je het alsnog ruilen.
Snelheid: Ik ken de camera niet zo goed. Misschien vind je er iets over terug op dpreview.com. Aangezien het prijsverschil minimaal is zou ik gewoon een Ultra II-kaartje ofzo kopen (ander merk mag natuurlijk ook)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:55

Garyu

WW

Extreme III is overbodig, Ultra II prima. Verder maakt het allemaal praktisch niets uit :). Gewoon een kaartje kopen en foto's maken maar ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Extreme III is met name handig als je ieder jaar naar de wintersport gaat en ieder jaar een tropische bestemming opzoekt in de zomer. De kaartjes zijn namelijk gegarandeerd bestendig tegen extreme temperaturen. Daarnaast zegt Sandisk het niet hardop, maar krijg je bij de Extreme III binnen een dag een nieuwe als de oude stuk is. Hoe dat wordt opgelost is het probleem van Sandisk.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik wou net reageren maar nu gooit Mig29 geen zout maar een ander licht op m'n DC, alhoewel ik niet vaak op vakantie ga viel het me in de winter (2004/2005) op dat m'n oude DC veel trager was.
Misschien is het die E10 extra toch waard? Of maakt dat ook niks uit?

Weet je wat, ik koop gewoon Extreme III dan zit ik hopenlijk altijd goed.

Mijn oude (nog niet geposte) bericht:
Bedankt (Voel me nou wel een beetje dom, ik dacht dat het niet zo simpel kon zijn als ik dacht).
Ultra-II wordt het.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:10:
Snelheid: Ik ken de camera niet zo goed. Misschien vind je er iets over terug op dpreview.com
Daar heb ik niks kunnen vinden, het enigste wat ik kon vinden was dat een Pro kaartje werd aanbevolen als je filmpjes wilt maken (Dat zette mij aan het denken).

Off topic:
Ik heb net ff snel 5 pics geschoten, Ik kan er weinig over zeggen behalve dat ik veeeeel eerder een nieuwe DC had moeten kopen (Stond al ruim een jaar in de planning (Herfst 2004..**EDIT** Eigenlijk begin 2004 maar toen heb ik een tijdelijke DC gekocht) maar het is er niet van gekomen...andere prioriteiten), wat een verademing t.o.v. m'n vorige brakke DC :) .
You're looking at one happy camper :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door KILLorBE op 21-03-2006 23:27 ]

Verwijderd

Ga ik het weer doen. Traagheid van je camera kan ook aan het effect van de kou op de accu liggen ;) Of E10 verschil de moeite waard is, kun jij alleen bepalen. Daarnaast lijkt het me afhankelijk van het aanschafbedrag van de kaart!
Pagina: 1