[mysql+odbc] Database vanuit lokale computer benaderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Hallo allemaal

ik probeer een programma in vb te schrijven dat via odbc een internetdatabase zou moeten kunnen benaderen. Maar als ik odbc aan het installeren ben, geeft hij bij het testen van de verbinding met de database steeds foutmeldingen.

Ik krijg dan de melding dat ik met mijn ip geen acces heb ([MySQL][ODBC 3.51 Driver]Host '84-245-xxx-xxx.dsl.cambrium.nl' is not allowed to connect to this MySQL server)
Ik gebruik een gratis webhost, ik heb www.100webspace.com en www.awardspace.com geprobeerd.

Weet iemand een gratis webspace waarop ik een mysql database kan draaien die via odbc te benaderen is? Of doe ik nu iets fout bij het instellen van odbc?

zie hieronder mij schermpje bij het instellen van odbc
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/7695/tijdelijk5sa.th.jpg

alvast bedankt

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:41

mulder

ik spuug op het trottoir

Je moet 1) zeker weten dat de database van buiten (jij dus) bereikt kan worden en 2) de poort(standaard 3306) openstaat in je eventuele firewall. Maar waarom draai je MySQL niet lokaal?

oogjes open, snaveltjes dicht

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Standaard geven hosts geen toegang om extern je MySQL database te benaderen. Alleen op verzoek zetten ze deze toegang open voor externe ip-adressen of ip-reeksen. Als je toevallig ergens een phpmyadmin hebt draaien, dan kan je hiermee gemakkelijk testen of een verbinding het doet, dit is namelijk eenvoudig om in te stellen. Daarna kan je hetzelfde via odbc proberen.

When life gives you lemons, start a battery factory

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
hmm oke...

ik draai mysql niet lokaal omdat ik de database overal via internet wil kunnen benaderen. Alleen bepaalde ip-adressen is dus niet genoeg.

Is er misschien een andere methode? Bijvoorbeeld door een php bestand op dezelfde server als de database die benaderd wordt vanuit de lokale computer?
Zo ja, weet iemand dan ook hoe?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

moet het perse via odbc te benaderen zijn ? Zo niet, dan kan je naar phpMyAdmin of iets vergelijkbaars kijken.

Als je een database overal via internet wil kunnen benaderen lijkt me dat zowieso een betere aanpak; het is bijvoorbeeld niet op alle machines (denk zakelijk/internet café) mogelijk om als gebruiker odbc koppelingen e.d. aan te maken ....

Een browser om een web-interface te benaderen is er bijna altijd wel.
[google=mysql host odbc] geeft al een paar hits van hosts waar het wel kan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door TheRookie op 23-03-2006 16:16 . Reden: +google ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je zal met eigen gemaakt software welke niet direct op de server draait waar je MySQL wordt gehost nagenoeg nooit een connectie kunnen maken. Vaak wordt vanuit veiligheidsoverwegingen MySQL alleen beschikbaar gemaakt voor de localhost. Zoeken naar een hoster die dit voor je open zet mag je zelf doen, daar is Programming niet voor bedoeld ;)

Je zult dus zelf iets moeten gaan verzinnen om toch je data beschikbaar te maken voor de buitenwereld. Een soort van webservice zeg maar. Hoe je dit kan doen is opzich prima te vinden op het internet ;) Mocht je zelf al het één en ander hebben geprobreerd en mocht je er echt niet uitkomen dan kan je dat natuurlijk hier prima vragen. Maar we gaan er wel vanuit dat je dit soort zaken eerst bij je hoster controleerd en er vervolgens zelf eerst actief mee aan de slag gaat. Zie ook Programming Beleid en dan met name De Quickstart

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 23-03-2006 17:49 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.