Toon posts:

inloggen via een remote tool mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb al verscheidene remote tools geprobeerd (oa radmin en remotely anywhere ) die zich installeren als service. Maar ik kan pas de pc overnemen als ik zelf inlog. Nu wilt mijn lector mijn setup voor een vak configureren maar ik kan niet op men eigen pc inloggen via de remote tools. Iemand moet eerst inloggen en dan pas kan ik de pc overnemen.

Mis ik ergens een optie? Ik heb alle opties zeer grondig afgegaan. 1tje voldoet, namelijk dat de pc zelf inlogt na een reboot. Maar er staat een grote waarschuwing bij dat dit niet veilig is.

Ik hoop dat er iemand een tool kent waarbij je de pc wél kan overnemen en zelf "vanop afstand" kan inloggen.

alvast heel erg bedankt!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Wij gebruiken hier Tightvnc lokaal om pc's en servers over te nemen. Die kan je installeren als service en die start ook automatisch op zonder ingelogt te zijn.
Misschien RDP anders?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zegt Terminal Services je iets?
Denk dat je dat bedoelt.

Trouwens, als je Remote Admin installeert, kan die ook als service, en dus kan je een PC overnemen alvorens die is ingelogd.

btw, een lector, is dat zoiets als een leeraar? dus dit is een schoolopdracht? mogen we niet mee helpen eigenlijk, aldus de FAQ ;)

[ Voor 88% gewijzigd door McKaamos op 21-03-2006 16:57 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:55:
Wij gebruiken hier Tightvnc lokaal om pc's en servers over te nemen. Die kan je installeren als service en die start ook automatisch op zonder ingelogt te zijn.
Misschien RDP anders?
remotely anywhere boot ook als service en radmin ook (ik ga het toch maar eens proberen). Ik heb speedfan geinstalled als service en die start wél op (hoor men fans teruglopen). Bij Radmin en Remotely anywhere lukt het pas als het icoon verschijnt op de desktop. |:(

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:55:
Zegt Terminal Services je iets?
Denk dat je dat bedoelt.

Trouwens, als je Remote Admin installeert, kan die ook als service, en dus kan je een PC overnemen alvorens die is ingelogd.

btw, een lector, is dat zoiets als een leeraar? dus dit is een schoolopdracht? mogen we niet mee helpen eigenlijk, aldus de FAQ ;)
Het is geen schoolopdracht (ik krijg mijn JSP omgeving niet geconfigged) en daar gaat ie bij helpen :+
Anders krijg ik mijn opdrachten nooit af :P Ik stelde hem dus voor om mijn pc te configgen via een remote connection.

Het gekke ik dat de radmin wel als service staat (heb gekeken bij services) en ze start automatisch.
Misschien wacht ik gewoon niet lang genoeg maar dat zou wel ff gek zijn.

Ik ga nu snel even tight vnc proberen mss heb ik daar meer geluk mee:-)

edit: nee geen enkel tool doet het todat ik ben ingelogt...heel gek ik snap er niks meer van

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn vraag gesteld aan een medewerker van remotely anywhere, hij zei het volgende:

That is a windows issue and the type of internet connection that you have. Basically the moment you login whatever internet connection program starts up (whether visusally or in the background) and connects. This program appears to not be starting up BEFORE you login. This is not Remotley Anywhere related.

Is dit te verhelpen? ik snap niet 100% wat hij bedoeld...

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:35:
Ik heb mijn vraag gesteld aan een medewerker van remotely anywhere, hij zei het volgende:

That is a windows issue and the type of internet connection that you have. Basically the moment you login whatever internet connection program starts up (whether visusally or in the background) and connects. This program appears to not be starting up BEFORE you login. This is not Remotley Anywhere related.

Is dit te verhelpen? ik snap niet 100% wat hij bedoeld...
Volgens mij bedoelt hij het programma waarmee je internet verbinding maakt.
Dat start pas op volgens hem zodra je bent ingelogd en daardoor kan je de pc niet eerder overnemen. Maar dit is niet van toepassing als je altijd online bent via ADSL of Kabel of iets dergelijks.
Wat voor OS draai je?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:58:
[...]

Dat start pas op volgens hem zodra je bent ingelogd en daardoor kan je de pc niet eerder overnemen. Maar dit is niet van toepassing als je altijd online bent via ADSL of Kabel of iets dergelijks.
Wat voor OS draai je?
Gaat het hier niet gewoon om een LAN omgeving?
Dus dan heb je niks met internet connectivity te maken afaik.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als het niet op LAN is maar via internet moet je poortjes open gaan zetten in je router.

Hiervan staat een hele uitleg in de FAQ. :)

Verwijderd

Topicstarter
endless schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:15:
Als het niet op LAN is maar via internet moet je poortjes open gaan zetten in je router.

Hiervan staat een hele uitleg in de FAQ. :)
Het is via lan, ik sta trouwens als DMZ. Ik kan de pc wél pingen voor ik inlog maar connecten naar radmin gaat niet |:( .

Dus mijn internetconnectie is wel geinitialisseerd maar radmin niet dan? Er moet nog iets anders aan de hand zijn want speedfan (ingesteld als service via een tool) boot wel. Ik ga zonealarm is deinstalleren mss helpt dit

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:58:
[...]

Wat voor OS draai je?
Ik draai winXp pro. volgens mij start mijn internetverbinding wel want ik kan de pc pingen voor ik inlog. Het kan nog de firewall zijn. Ik zal deze even deinstalleren

• MADG0BLIN
Als het puur via LAN is heeft je inetverbinding er niet zoveel mee te maken. Je hebt inderdaad wel kans dat zonealarm hem tegenhoudt. Ach, je moet maar zo denken, doet ie het tenminste wel. :P

Verwijderd

Gebruik dan gewoon de ingebouwde RDP.
Hier heb ik nog nooit problemen met ondervonden, hoewel ik VNC handiger werken vind, maar dat is persoonlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:56:
Als het puur via LAN is heeft je inetverbinding er niet zoveel mee te maken. Je hebt inderdaad wel kans dat zonealarm hem tegenhoudt. Ach, je moet maar zo denken, doet ie het tenminste wel. :P
Het was idd zonealarm, als ik ingelogt was blokte ZA hem niet. Maar voor ik me inlogte werden de remote tools geblokt. Oplossing was uiteindelijk simpel maar je moet er maar aan denken:

Je zet gewoon de poorten die je nodig hebt open en dat werkt het ook voor je inlogt (vraag me nu niet waarom het zo is :) )

hier mag een slotje op modje ;)
Pagina: 1