Hoe 300 JPG files uit te printen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zit met een vraagje.

Hoe krijg ik het voor elkaar om 300 jpg bestanden uit te printen? zonder dus per jpg een printopdracht te geven.
het is een handboek die is ingescanned. en in 12 hoofdstukken gedeeld (1 hoofdstuk per map)
met daarin dus per pagina één jpg.

de jpg's zijn 1212x1592 als resolutie
en ik moet dus 1 jpg per A4 tje hebben.

wat is de verstandigste manier om dit te doen? van google word ik ook niet veel wijzer op het moment.

alvast vriendelijk bedankt.

ps: ik ben op de hoogte over het aantal inkt etc benodigd is ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Imperium op 21-03-2006 16:44 ]

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 23:31
Welke programma's gebruike jij zoal ?
Welke printer en hoe aangesloten ?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
Kan vrij simpel als je Windows XP hebt.
Gooi alle bestanden in een map, selecteer ze allemaal, doe rechtermuisknop en kies Afdrukken. Volg de wizard, en ta daaaa

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
JJapie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:49:
Kan vrij simpel als je Windows XP hebt.
Gooi alle bestanden in een map, selecteer ze allemaal, doe rechtermuisknop en kies Afdrukken. Volg de wizard, en ta daaaa
Inderdaad de afdrukwizard van Windows XP kan dit gewoon prima. :)

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:07

B4tman_DH

To the Bat.....

Dan zit je zeker UREN te wachten voordat ie begint met printen

• Imperium
  • Niet online
Nou het gebeurd op een printer in een niet nader te noemen bedrijf. het is een hele grote plotter die word gebruikt om zelfs de grootste/kleinste DPI's uit te printen. (A1 tm A10 enz)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
B4tman_DH schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:01:
Dan zit je zeker UREN te wachten voordat ie begint met printen
En why is that? Werkt gewoon prima hoor.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan naar iets wat enigsinds duidelijk is

300 jpg uitprinten > Hoe 300 JPG files uit te printen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Mocht je linux gebruiken (of mocht er daar ergens een *n?x bak hangen die kan printen naar die printer) kun je gewoon een bash scriptje schrijven die alles 1 voor 1 uitprint.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobIII schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:14:
En why is that? Werkt gewoon prima hoor.
S'avonds aanzetten, volgende ochtend issie helemaal klaar :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Imperium schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:11:
Nou het gebeurd op een printer in een niet nader te noemen bedrijf. het is een hele grote plotter die word gebruikt om zelfs de grootste/kleinste DPI's uit te printen. (A1 tm A10 enz)
En dan geen fatsoenlijke software voorhanden :?

*kuch*

Gewoon de Windows XP wizard, zo lang duurt dat echt niet, en anders pak je irfanview ofzo, die kan dat dacht ik ook batchen.

• Imperium
  • Niet online
Ik weet niet wat daar gebruikt word. het word namelijk gedaan voor me.

Ik zal irfanview eens bekijken.
met de XP Wizard is het namelijk zo dat alle pagina's willekeurig uitgeprint worden.. het liefst wil ik het op volgorde van de filename (en dus op pagina)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

willekeurig? :? als ik alles sorteer op naam print hij alles uit op naam.. sorteer ik op grootte, volgende grootte :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Imperium
  • Niet online
Naja met Irfanview kan je een multipage TIF maken. ik maak er wel een TIF van. en dan heb ik 1 bestand die ik in kan laten lezen. dan is het simpel op afdrukken doen en klaar :) als dat niet lukt dan kom ik terug :P

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Imperium schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:32:
Naja met Irfanview kan je een multipage TIF maken. ik maak er wel een TIF van. en dan heb ik 1 bestand die ik in kan laten lezen. dan is het simpel op afdrukken doen en klaar :) als dat niet lukt dan kom ik terug :P
:X
Moeilijk doen als het makkelijk kan. Maar goed, jij je zin ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Imperium
  • Niet online
Maar dan had ik nog een vraagje :P hoe krijg ik 1 zo'n JPG op 1 A4 of A5 ? als je het zo uit wilt printen lijkt het bij afdrukvoorbeeld dat ik het niet op 1 pagina krijg.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

'scale to fit page' ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Imperium schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:35:
Maar dan had ik nog een vraagje :P hoe krijg ik 1 zo'n JPG op 1 A4 of A5 ? als je het zo uit wilt printen lijkt het bij afdrukvoorbeeld dat ik het niet op 1 pagina krijg.
kom op zeg. Kijk eens verder dan je neus lang is, zoek eens wat rond, probeer eens wat en doe eens wat moeite. Moeten we je écht aan je handje houden?

Over mij

• Imperium
  • Niet online
RobIII schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:37:
[...]

kom op zeg. Kijk eens verder dan je neus lang is, zoek eens wat rond, probeer eens wat en doe eens wat moeite. Moeten we je écht aan je handje houden?
Waar slaat dat dan weer op? doe eens even normaal wil je?

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 23:31
Welke plotter is het ?
Sommige hebben een hardeschijf.
Dan kan je alle bestanden erop zetten en word alles afgedrukt.

• Imperium
  • Niet online
abusimbal schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:44:
Welke plotter is het ?
Sommige hebben een hardeschijf.
Dan kan je alle bestanden erop zetten en word alles afgedrukt.
Dat weet ik niet sorry.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er zijn je diverse opties geboden en die werken allemaal prima (itt "duurt uren" en dat soort flauwekul). Dat je niet de moeite neemt om ze te proberen of om uberhaupt verder te kijken dan je neus langs is (die opties om pagina's passend te maken staan echt niet zo ver weg verstopt) maakt dat mensen hier niet echt nog geneigd zullen zijn je verder te helpen met je probleem. Je zult zelf ook wat moeite moeten doen. En daar wees ik je even (misschien niet al te subtiel) op. Sterker: Met jouw aantal posts hier @GoT zou je dat moeten weten lijkt me zo.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 21-03-2006 17:46 ]

Over mij

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Jezus, wat weet je wel dan?
Modbreak:Dergelijke scheldwoorden zijn nergens voor nodig

Je komt hier een vraag stellen, waarop 5x een antwoord gegeven wordt en daar neem je geen genoegen mee, maar zelf iets uitzoeken, proberen of wat moeite doen ho maar...

Zo werkt dat natuurlijk niet.

/edit.. spuit 11, wat RobIII zegt :)

[ Voor 37% gewijzigd door Spider.007 op 21-03-2006 18:46 ]

• Imperium
  • Niet online
Ach laat ook maar. Had wel beter kunnen weten dan hier nog een Topic te openen.

Vroeger was GoT nog gezellig.
maar dit bewijst weer genoeg.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:49

Barrycade

Through the...

Tja
Ik weet niet wat daar gebruikt word. het word namelijk gedaan voor me.
Wat is dan het nut van je TS?

[ Voor 15% gewijzigd door Barrycade op 21-03-2006 18:15 . Reden: Even de scherpe randjes er af gehaald ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Jammer dat dit topic niet gewoon normaal kan verlopen; naast het feit dat de topicstarter wel wat meer eigen inzet had kunnen tonen wordt van de bezoekers van GoT ook gewoon normaal gedrag gevraagd; en daar vallen veel van de reacties in dit topic helaas niet meer onder. Hierbij het verzoek in het vervolg wat actiever met de TopicReport functie om te gaan inplaats van ongenoegens in het topic te uiten.

Aan de topicstarter wederom het vaak herhaalde verzoek om wat eigen inzet te tonen; de vragen die je in dit topic stelt zijn basic en wat eigen inzet is gewenst. Hier zou je inmiddels zelf ook achter moeten zijn

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.