Voor mijn baas ben ik opzoek naar een Laserprinter. Dit moet een multifunctioneel apparaat zijn (dus met scanner en fax) en kleur, ook moet de printer voorzien zijn van een netwerkaansluiting de afdrukkwaliteit redelijk (1200x1200) en de mogelijkheid om dubbelzijdig af te drukken (niet handmatig). Voor de prijs heeft mijn baas ongeveer 600-800 euro in gedachten en bij voorkeur geen Brother, reden onbekend, maar als ik een Brother aanraad en er later een probleem mee is.. Nouja, dat heb ik liever niet op mijn geweten
Epson ook liever niet, omdat mijn baas de gedachte heeft dat Toners van Epson extreem duur zijn. De hoeveelheid afdrukken is niet helemaal bekend, maar dat zullen er geen 20.000 per jaar zijn, denk ik. Wel worden (kleuren) 'boekwerkjes' voor klanten gemaakt en zijn er meer bedrijfsmatige afdrukken. De printsnelheid maakt niet uit, dat hoeft niet snel te zijn, want 's nachts kan ook afgedrukt worden.
Wat ook wel belangrijk is, is dat de printer verschillende formaten papier aan kan (niet alleen A4) en ook wat dikker papier.
Het hoeft niet per sé een multifunctioneel apparaat te zijn, maar grote voorkeur van wel..
Probleem.. Doordat er zo verschrikkelijk veel keus is en de website van elke fabrikant afgaan om de details van elke printer door te nemen om daarna tot een lijst met printers komen, is extreem veel werk. Ik heb wel een aantal printers in gedachten zoals de:
Canon MF5750
HP Color LaserJet 2820 all-in-one
en de Oki C5510n MFP
Wat mijn baas ook belangrijk vindt zijn goede gebruikers ervaringen. Dit alles maakt het voor mij bijna onmogelijk om tot een goed resultaat te komen binnen nu en een jaar tijd of zo. Om van alle merken alle goede types te vinden om vervolgens te filteren op ervaringen... Nouja, ik hoop dat jullie me begrijpen. Mijn voornaamste vraag is dan ook: met welke printer, die aan de eisen van mijn baas voldoet, heb je een goede ervaring. Of moet er misschien een bepaalde eis achterwege gelaten worden omdat het te specifiek is of zo?
Alvast heel erg bedankt.
Wat ook wel belangrijk is, is dat de printer verschillende formaten papier aan kan (niet alleen A4) en ook wat dikker papier.
Het hoeft niet per sé een multifunctioneel apparaat te zijn, maar grote voorkeur van wel..
Probleem.. Doordat er zo verschrikkelijk veel keus is en de website van elke fabrikant afgaan om de details van elke printer door te nemen om daarna tot een lijst met printers komen, is extreem veel werk. Ik heb wel een aantal printers in gedachten zoals de:
Canon MF5750
HP Color LaserJet 2820 all-in-one
en de Oki C5510n MFP
Wat mijn baas ook belangrijk vindt zijn goede gebruikers ervaringen. Dit alles maakt het voor mij bijna onmogelijk om tot een goed resultaat te komen binnen nu en een jaar tijd of zo. Om van alle merken alle goede types te vinden om vervolgens te filteren op ervaringen... Nouja, ik hoop dat jullie me begrijpen. Mijn voornaamste vraag is dan ook: met welke printer, die aan de eisen van mijn baas voldoet, heb je een goede ervaring. Of moet er misschien een bepaalde eis achterwege gelaten worden omdat het te specifiek is of zo?
Alvast heel erg bedankt.