Toon posts:

vraagie over traktor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej,

Ik heb ffies een vraagie over traktor. als ik bijvoorbeeld een nummer op deck A aan t spelen ben...
en ik wil dan dat als het liedje af is dat dan het liedje bij deck B begint als die beginnen te zingen.

Dus dat het dan zo wordt dat de bijv de bass van het begin van 'Jan Wayne - Only You' gewoon loopt als Deck A nog loopt en als de tekst begint bij Only You dat dan precies het liedje van Deck A net af is.

Of ff snel een ander voorbeeld: bij 'Blur - Song 2', dus je die drum/gitaar nog hoor als deck A nog bezig is, en als Deck A dan af is dat dat PRECIES op die tijdstip dat 'Whoeeeehoeeee' komt..

Weet iemand hoe dat moet...?
(Alvast bedankt)

Verwijderd

Topicstarter
niemand.... :S?

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Volgens mij kan dat niet zomaar omdat de software niet 'weet' wanneer de zang begint.. Als je dit wilt zou je zelf moeten gaan mixxen denk ik.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-02 21:07
ik zelf ben dj en weet ook veel van dit soort progamma's af..

maar dat die bij de zang begint kan niet..
je kunt wel dat die bij de bas begint (makkelijk te zien voor de pc)
maar dat zoek jij niet en als je beetje kan mixen is het niet heel moeilijk (vind ik)
je speelt deck a af en bij deck b luister je voor en dan speel je die af waar jij wilt dat die begint.
(kan het besten met een 4.1 geluids kaart kun je voor beluisteren en afspelen tegeleijk op verschillende kanalen)

Verwijderd

Topicstarter
nee maar het hoeft ook niet automatisch,,, het is gewoon dat ik een punt van het liedje aanklik(DeckB), en dat het liedje dan gewoon gaat spelen door het liedje wat speelt op DeckA, en als het liedje van DeckA af is dat ie dan zegmaar precies op dat punt komt van DeckB(wat ik dus zelf het aangeklikt).

Dus wat Traktor dan automatisch moet gaan doen is: opm het goeie moment het liedje beginnen af te spelen(dus gewoon vanaf het begin)

....?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

De crossfader zul je dan op een aantal secondes moeten laten timen. Kan redelijk eenvoudig, je moet de crossfader dan op auto zetten, en even kijken wat de beste overgang geeft. Zo kun je het vloeiend over laten lopen, of zelfs afkappen en direct door laten starten.

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:18:
De crossfader zul je dan op een aantal secondes moeten laten timen. Kan redelijk eenvoudig, je moet de crossfader dan op auto zetten, en even kijken wat de beste overgang geeft. Zo kun je het vloeiend over laten lopen, of zelfs afkappen en direct door laten starten.
hehe sorry ik ben een ultieme amateur hier in,,,
kan je het miss uitleggen hoe het moet met traktor(ik heb geen mixtafel)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wellicht zou je ook eens kunnen kijken naar MixMeister Pro. Daar krijg je van elk nummer een grafiekje te zien van het geluid zegmaar, en die kan je dan ten opzichte van elkaar verslepen over een tijdsbalk. Met behulp van een koptelefoon en een afzonderlijk kanaal als monitor kan je dan precies doen wat jij wilt.

Doordat je gewoon kunt verslepen kan je simpel van te voren alle overgangen goedzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 06-04-2006 13:25 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Mja, je kun het beste leren door te verkennen. Alles voorkouwen heeft ook geen zin. Desnoods pak je er een handleiding bij.

Druk voor de grap eens op het vraagtekentje in Tracktor. Of bijvoorbeeld: http://www.native-instrum...us&ftu=76a4d3a3b4&flash=8

:?

Verwijderd

Over werkwijze's valt te twisten, zolang je maar dat bereikt wat je gedaan wil hebben. Ik werk zelf, buiten andere software om, ook met Magix studio deluxe 2006. Hierin is het eenvoudig om te knippen en te plakken op de milli seconden.

Live mixen is natuurlijk wat anders dan recording. Ik maak zelf veel "mix" projecten voor commerciele doeleinden. Ik pak eerst het materiaal wat ik wil gaan gebruiken. Zorg dat het allemaal keurig netjes in dezelfde BPM staat en voer dit dan allemaal in Magix in. Dan begin ik te knippen en te plakken tot ik het gewenste resultaat krijg. Zo kun je, zeg maar, makkelijk de instrumentale versie pakken van 1 nummer en de acapella van een ander er doorheen laten lopen. Ook korte gemaakte loopjes kun je dan tussendoor gebruiken, of effecten etc etc.

Je heb niet specifiek meer dezer dagen een hardware mixer nodig, daarintegen is het wel verstandig om de software markt goed te verkennen, aangezien er heel veel progamma's zijn die net allemaal weer even wat anders doen maar allemaal dezelfde basis hebben.

Link Magix :

http://site.magix.net/dut...music-studio-2006-deluxe/

Succes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:33:

Live mixen is natuurlijk wat anders dan recording. Ik maak zelf veel "mix" projecten voor commerciele doeleinden. Ik pak eerst het materiaal wat ik wil gaan gebruiken. Zorg dat het allemaal keurig netjes in dezelfde BPM staat en voer dit dan allemaal in Magix in.
Als eens naar Sony Acid gekeken,hoef je niet meer eerst alles op dezelfde BPM te tunen.
Pagina: 1