[XP] Remote desktop: verkeerde toetsen

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb thuis mijn windows XP pc aan staan en zit nu in een computerzaal op de universiteit. Ik wil graag even inloggen op mijn eigen pc, op zich niets bijzonders want dat doe ik wel vaker als ik ergens anders ben. Thuis heb ik een linux firewall staan. ik maak altijd verbinding met putty naar mijn linux server en zet dan mijn RDP verbinding op door de SSH tunnel (http://www.engr.wisc.edu/computing/best/rdesktop-putty.html).

Het rare is alleen dat als ik de SSH verbinding op heb gezet en vervolgens met de RDP client verbinding maak met de 'localhost' krijg ik keurig het inlog scherm te zien van mijn XP computer thuis. Alleen gaat het mis zodra ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord wil intypen, de toetsen die ik intyp komen niet overeen met de letters die in de velden komen te staan. In plaats van qwerty komt er te staan ',.pyf

Bij mij thuis heb ik een gewoon toetsenbord en een zo is hij daar ook ingesteld (US-I), hier precies hetzelfde.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan van alles zijn. Is Windows remote helemaal up-to-date? En is dit er na een reboot aan beide kanten nog steeds?

Verder ook rdpclient 5.2.3790

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Je toetsenbord staat op DVORAK ingestelt. Zoek maar eens een layout van DVORAK op. Zul je zien dat overeenkomt met de toetsen 'qwert'.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik maak hier gebruik van RDP client 5.1.2600.2180
Thuis is de pc helemaal up2date, 2 weken geleden probeerde ik voor het laatst in te loggen op deze manier. Dat ging zonder problemen, al was het wel vanaf een andere locatie.

...

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-03 13:27
Dit probleem heb ik ook al gehad op XP. Lijkt te komen doordat ik de compatibility mode naar windows 2000 (of 98) had gezet om te kunnen connecten naar localhost voor de tunnel.
Op het moment als je via options je L/P invult gaat het (bij mij) iig wel goed.

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Lizard schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:13:
Dit probleem heb ik ook al gehad op XP. Lijkt te komen doordat ik de compatibility mode naar windows 2000 (of 98) had gezet om te kunnen connecten naar localhost voor de tunnel.
Op het moment als je via options je L/P invult gaat het (bij mij) iig wel goed.
Ik kamp ook met dit 'probleem'
Kan iemand die laatste regel even verduidelijken? waar vul je de L/P in, en waar staat het voor?

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

SeatRider

Hips don't lie

Doet putty geen keyboard mappen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

bakkerl schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:08:
Je toetsenbord staat op DVORAK ingestelt. Zoek maar eens een layout van DVORAK op. Zul je zien dat overeenkomt met de toetsen 'qwert'.
Negeert iedereen hier de juiste oplossing ??

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:22:
[...]

Negeert iedereen hier de juiste oplossing ??
Nee, je kunt vrij eenvoudig met ALT-SHIFT wisselen naar VS-int. maar het probleem is dat je dat elke keer moet doen, daarnaast kan dat pas na inloggen. om die reden ken ik mijn wachtwoord twee keer uit m'n hoofd :+ een keer normaal, en een keer in die andere layout.
Ik heb dvorak al verwijderd uit de lijst met invoertalen, maar telkens wanneer ik remote inlog is die toch weer terug.

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Pagina: 1