Ik heb thuis mijn windows XP pc aan staan en zit nu in een computerzaal op de universiteit. Ik wil graag even inloggen op mijn eigen pc, op zich niets bijzonders want dat doe ik wel vaker als ik ergens anders ben. Thuis heb ik een linux firewall staan. ik maak altijd verbinding met putty naar mijn linux server en zet dan mijn RDP verbinding op door de SSH tunnel (http://www.engr.wisc.edu/computing/best/rdesktop-putty.html).
Het rare is alleen dat als ik de SSH verbinding op heb gezet en vervolgens met de RDP client verbinding maak met de 'localhost' krijg ik keurig het inlog scherm te zien van mijn XP computer thuis. Alleen gaat het mis zodra ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord wil intypen, de toetsen die ik intyp komen niet overeen met de letters die in de velden komen te staan. In plaats van qwerty komt er te staan ',.pyf
Bij mij thuis heb ik een gewoon toetsenbord en een zo is hij daar ook ingesteld (US-I), hier precies hetzelfde.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Het rare is alleen dat als ik de SSH verbinding op heb gezet en vervolgens met de RDP client verbinding maak met de 'localhost' krijg ik keurig het inlog scherm te zien van mijn XP computer thuis. Alleen gaat het mis zodra ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord wil intypen, de toetsen die ik intyp komen niet overeen met de letters die in de velden komen te staan. In plaats van qwerty komt er te staan ',.pyf
Bij mij thuis heb ik een gewoon toetsenbord en een zo is hij daar ook ingesteld (US-I), hier precies hetzelfde.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
...