Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

computer in de muur

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met het bouwen van je computer in de muur???

het lijkt me leuk om geen computer meer te zien gewoon in d emuur bouwen dat ding, alle aansluitingen in je burau maken met een klepje (als je er op drukt dan komt het diskette station omhoog of de cd speler of iets anders, een paar aansluitingen in je bureau voor usb e.d

nu wil ik dit bouwen maar ik weet niet tot hoever ik een ide kabel kan verlengen of andere draadjes (de draadjes die van je hd en je dvd speler naar moederbord gaan) zijn hier verlengstukken voor te koop en tot hoever kun je deze dingen verlengen?

groeten pieter

Verwijderd

harde schijven en zo kan je eventueel allemaal via firewire/usb aansluiten, maar wat ga je doen met je airflow in je case? de muurspouw? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Voor het koelen van de lucht en het afzuigen ervan zou ik onze centrale airco willen gebruiken.

ik heb airco in het dak zitten en maak hier een T splitzing in 1 voor de kamer en 1 voor de computer (de computer word met normale koelingen gekoeld) alleen ter afzuiging van de warme lucht.

Het idee is om de computer in een "holle" muur te zetten zodat ik als het nodig is er via de andere kant nog bij kan.

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 13:41
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:38:
Voor het koelen van de lucht en het afzuigen ervan zou ik onze centrale airco willen gebruiken.
Volgens mij krijg je dan problemen met de vochtighied :X :?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49

Just_I

What did you just say?

Wat voor muur is het eigenlijk, een (gemetselde) buitenmuur, betonnen muur, gipspanelen wandje? En waar zit die muur ivm. met vochtigheid idd? Moet je er later ook nog weer bij kunnen?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 16:28
Just_I schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:57:
Wat voor muur is het eigenlijk, een (gemetselde) buitenmuur, betonnen muur, gipspanelen wandje? En waar zit die muur ivm. met vochtigheid idd? Moet je er later ook nog weer bij kunnen?
Ik denk dat als je er een (plexi)doos omheen bouwt die vochtdicht is, dat dat wel goed zit. Je kan dan daarop de airco aansluiten en het zal goed gekoeld worden.

Dit is ook wel makkelijk want als je dan aan je pc wilt gaan sleutelen haal je gewoon die hele doos eruit en als je klaar bent zet je hem terug.

Verwijderd

winkelwagen schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:00:
[...]

Ik denk dat als je er een (plexi)doos omheen bouwt die vochtdicht is, dat dat wel goed zit. Je kan dan daarop de airco aansluiten en het zal goed gekoeld worden.
Ben ik nou de gene niet het niet volgt... Airco = iets wat condens oplevert.... ?

Verwijderd

airco levert condens op in de airco zelf als de lucht word afgekoeld, naarmate de lucht daarna opwarmt komt er relatief steeds minder vocht in de lucht.
je hebt wel kans dat de koude plexidoos vocht aantrekt vanuit zijn warmere omgeving, maar deze condens zal aan de buitenkant zitten.
zorg wel voor voldoende ventilatie, airco erin, warme lucht eruit.

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ik heb wel een tft in de muur gebouwd, maar de pc staat gewoon in de kast, geen problemen met de warmte iig :)

voor pics, zie website :)

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11 16:28
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:31:
[...]

Ben ik nou de gene niet het niet volgt... Airco = iets wat condens oplevert.... ?
Inderdaad, maar zover ik weet is dat niet op de plek waar de lucht onttrokken wordt.

Maar op de plek waar bijvoorbeeld de unit zit.

[ Voor 9% gewijzigd door winkelwagen op 21-03-2006 19:47 . Reden: Toevoeging ]

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:14

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Als ik het verhaal goed begrijp, wil TS met de airco de warme lucht uit de computer "zuigen". Van vochtproblemen is dus geen sprake. De computer wordt immers "gevuld" met lucht uit de kamer.

Even ter verduidelijking: ik ga er van uit dat de computer in een binnenmuur komt te staan. (zijn die eigenlijk wel dik genoeg om een systeemkast in te verstoppen?)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Verwijderd

even een wild idee: als je nu zo'n inbouw wc stortbak inmetselt, da's er al helemaal voor geschikt, vocht (water) dicht, ongeveer de goeie grootte etc. En je hebt meteen een power en reset knop :P (wel een beetje groot though)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:43
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:40:
airco levert condens op in de airco zelf als de lucht word afgekoeld, naarmate de lucht daarna opwarmt komt er relatief steeds minder vocht in de lucht.
je hebt wel kans dat de koude plexidoos vocht aantrekt vanuit zijn warmere omgeving, maar deze condens zal aan de buitenkant zitten.
zorg wel voor voldoende ventilatie, airco erin, warme lucht eruit.
Wat kroese schrijft klopt helemaal, en ik voorzie dan ook geen problemen vanwege de airco. Eerder vanwege de locatie, aangezien het in spauwmuren best vochtig kan zijn.

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 08:23
Sowieso als het een tussenmuurtje is zal het vochpercentage wel meevallen denk ik, vooral de buitenmuren zijn het vochtigst.
Maak als je wilt even wat foto's als je hier mee bezig bent, dit lijkt me best gaaf om te zien.

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:50
Ik vind het niet zo'n strak plan. Waarom koop je geen netwerk kvm o.i.d. en zet je die pc in de meterkast/op zolder o.i.d.?

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
[irony mode]
Ga je dan je cd/dvd/usb-stickie ook in die netwerk-kvm frotten?
[/irony mode]

Vind het een zeer tweakerwaardig plan. Het idee van de plexi-doos lijkt me goed. Voor de cd/dvd... zou ik idd naar USB gaan, kan je volgens mij heel wat verder verlengen.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:05
Ik zou zoizo alles wat achter het mobo uitkomt verlengen, want je wilt niet dat je het kan zien. Verder zou ik kijken naar die waaierdingen van Zalman, want dan kun je met minder airflow toe en hoef je *denk ik* ook niet te kutten met die airco.

Ik vraag me alleen af hoe je nou precies in die muur wilt gaan komen.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Bouw dat dan gewoon in je bureau

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-11 22:45
Staat die airco altijd aan dan?

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 12:20
Wat voor rig is het überhaubt? Een prescottkachel of een Pentium3tje met passieve GPU etc?

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

ik zou het gewoon niet doen, met de reden; in spouwmuren is het altijd vochtig. en als je er dan een gat in gaat lopen zagen, is dat ook niet echt bevordelijk voor isolatie e.d. en die plexi kast die je erin zou doen, die wordt hartstikke koud aan de buitenkant, en de binnenkant warm (door je pc uiteraard) dat=condens!

conclusie: niet doen, moet ik zeggen dat het idee wel leuk is. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[rml][ CM] muur²[/rml]
Waarom in de muur en niet gewoon aan de muur :P Dat gaat in ieder geval prima :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22

Epsilon

Als je toch dingen in je bureau wilt bouwen, waarom dan niet de gehele PC? Een muur is permanent, een bureaulade niet :). Vooral dat permanente is opzich best voornaam. Als je een Slot-in cd-rom drive gebruikt en rechtop monteerd (dus slot aan de bovenkant) kun je het alsnog netjes wegwerken.

[ Voor 43% gewijzigd door Epsilon op 24-03-2006 13:01 ]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Terw_Dan schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:27:
[rml][ CM] muur²[/rml]
Waarom in de muur en niet gewoon aan de muur :P Dat gaat in ieder geval prima :)
Hoewel je daar ook moet rekening houden met warmteproblemen, niet Terw_Dan? O-)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1