Toon posts:

23" breedbeeld: TFT of LCD TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen. Hier hoort natuurlijk wel een nieuwe monitor bij. Ik wil een 23 inch breedbeeldscherm kopen. In mijn PC zal een tv tuner zitten, waardoor ik ook tv kan kijken op dit breedbeeldscherm. Zulke schermen kosten vaak 1000 euro.

TV schermen (high definition zelfs) van 23 inch, breedbeeld, waar een pc-ingang in zit, kosten vaak een paar honderd euro goedkoper. Op deze manier wordt een dergelijke platte tv als monitor gebruikt.

Nu is mijn vraag: wat is nu het voordeel/nadeel om te kiezen voor een pc monitor/tv scherm voor het gebruik als pc-monitor, afgezien van de prijs? (En hoe komt het dat zowel breedbeeldmonitoren als breedbeeld lcd tv's van 23" vrijwel niet sneller zijn dan 16 ms?)

Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De resolutie is bij tv schermen vaak een stuk lager.
Misschien ook de reactie-tijd.

Verwijderd

resolutie van zo'n tv is vaak 3x niks...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

De schermen hebben vaak maar 1280*720, en bij een aantal 23'' is dit nog lager. Ik heb zelf een 27'' LCDTV, en deze heeft ook DVI en VGA, heb mijn PC er vaak op aangesloten, HDTV Series en DVDs kijken is werkelijk superstrak, de letters in Windows zijn echter wel iets vervormd, maar dat merk je niet als je er 1 tot 3 meter vanaf zit.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Is 1280 x 768 een te lage resolutie voor een 23" breedbeeld?

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 21:54

Xenan

Tree-of-life

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:25:
Is 1280 x 768 een te lage resolutie voor een 23" breedbeeld?
Voor TV en DVD is het prima. Voor een PC lijkt me het wat weinig. op een gewone 19" PC TFT draai je standaard 1280x1024.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie: de resolutie van lcd tv's zijn te laag om echt goed te functioneren als monitor!?

Als je dan gaat kijken naar 23"/24" breedbeeld TFT monitoren, hebben ze een resolutie van 1920x1200 (dit is neem ik aan wel hoog genoeg). Qua prijs komt de Acer AL2416 Ws (een scherm zonder veel extra's goed uit de bus. Enige grote nadeel van deze monitor, is dat eht een DVI-aansluiting mist => reviews: Acer AL2416Ws 24 inch lcd-scherm review. Is dit echt zo'n groot probleem? En bestaat er geen kabeltje o.i.d. om toch op dit scherm een DVI-aansluiting te hebben?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 15:23
1920*1200 is normale resolutie voor een 23/24" TFT :) Alleen neem er wel eentje met DVI, ik bedoel, je geeft al een kap geld uit aan zo'n ding, neem dan ook gelijk een fatsoenlijke beeld interface. En nee, als er geen DVI op het scherm zit kun je er ook geen DVI signaal naar sturen, ook niet via speciale kabeltjes o.i.d.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Thund3r schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:31:
De schermen hebben vaak maar 1280*720, en bij een aantal 23'' is dit nog lager. Ik heb zelf een 27'' LCDTV, en deze heeft ook DVI en VGA, heb mijn PC er vaak op aangesloten, HDTV Series en DVDs kijken is werkelijk superstrak, de letters in Windows zijn echter wel iets vervormd, maar dat merk je niet als je er 1 tot 3 meter vanaf zit.
mwah, je kan dus nog niet eens 1080i hdtv bekijken op je tv... :/
Pagina: 1