Toon posts:

Automatisch openen van porten Windows firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag over het openzetten van poorten.
Op mijn stage hebben ze Sophos antivirus, maar om de clients goed te laten connecten metd e server moeten er een aantal poorten worden open gezet.
port: 8192 (installatie)
8193 (security)
8194 (datatransfer).
Deze poorten wil ik natuurlijk niet allemaal met de hand gaan openzetten dan ben ik over 3 jaar nogsteeds bezig. Ik zou dus graag een programma of scriptje of weet ik veel wat willen hebben om te controleren ofdat ze al openstaan en waarmee ik ze eventueel kan openzetten.
Hopelijk kan iemand mij hier aan helpen.

bvd bebbus

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 09:36

weebl

YARR!

Antivirus die poorten blokt?

En ik kan je nu al vertellen dat zulke scripts oid niet bestaan tenzij je ze zelf maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee kijk antivirus blokt geen poorten maar heeft poorten nodig om te kunnen communiceren tussen server en client.
Standaard blokt windows xp sp2 veel poorten (als de firewall aanstaat), maar je kunt hier uitzonderingen aan toevoegen. En dat is wat ik wil en wat ook nodig is als ik goed wil communiceren met de clients. En op vele desktops hier staat de firewall aan maar niet met de juiste uitzonderingen.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Er zijn meerdere wegen naar Rome, maar de Windows firewall kun je o.a. configureren via de group policy. De weg naar de knowledgebase van Microsoft is niet zo ver... :Y)

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=875357

[ Voor 38% gewijzigd door LiGHtNiNG! op 21-03-2006 15:11 ]

Laat maar.. .

Verwijderd

LiGHtNiNG! schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:05:
Er zijn meerdere wegen naar Rome, maar de Windows firewall kun je o.a. configureren via de group policy.
en dat lijkt me dus ook het beste.

je had ook duidelijjk in je topicstart aan kunnen geven:
hoe moet ik poorten open zetten van Win XP Firewall?

ook had google en de search je vast wel kunnen helpen

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
- OU aanmaken met daarin de computers
- GPO aanmaken op OU en rechten goed zetten (domain computers laten lezen en applyen)
- In GPO: computer configuration -> administrative templates -> network -> networkconnections -> windows firewall -> domain profile
- En daar spelen met instellingen. Het zal define port exeption zijn die je nodig hebt. syntax staat uitgelegd daar.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier hebben we iets aan! harstikke bedankt ben de white papers goed aan het doorlezen en daarna maar proberen. Het is in iedergeval super handig dat het via policy's kan.

ALvast harstikke bedankt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > NT met titel edit

Mij lijkt dat je hier met 5 minuten logisch nadenken toch ook wel op gekomen was :?

[ Voor 8% gewijzigd door Koffie op 21-03-2006 20:29 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1