Toon posts:

Driver gezocht voor lg-lcd tv

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lg lcd-tv type: rz-26lz55. Deze gebruik ik i.c.m mijn mce-pc . Nu ben ik al geruime tijd aan het zoeken op het net ( google, lge.com, got-search enz..) naar de driver , maar ik ben nog niets tegengekomen. Heeft iemand deze tv ook en de daarbij behorende driver wel gevonden ?
Nu wordt hij namelijk herkend als “plug en play monitor”
Hij is gewoon via DVI aangesloten .

ps. ik heb een keer een unattended versie van mce op mijn systeem geinstalleerd en toen werd de tv wel herkent , dus er moet is voor zijn.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien bestaat er geen driver voor dit toestel. Mijn ervaring is ook det drivers voor monitoren/tv's overbodig zijn. Zolang hij beeld krijgt, en de monitor werkt naar behoren is er toch geen probleem. Laat het maar staan als standaard monitor. Het enige verschil is dat je in windows de naam ziet.

Krijg je geen beeld op je tv, dan zal het 9 kansen op 10 zeker niet aan de drivers van je tv liggen. Maar eerder aan die van je grafische kaart.

Je kan ook eens kijken op driverguide.com, daar staan drivers die dienen voor "all LG monitoren".
Wel opletten dat je niet zomaar een driver gaat installeren, dan geraakt je pc misschiens in de knoei of zo.
Maar ik zou het laten zoals het is.

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:40:
Misschien bestaat er geen driver voor dit toestel. Mijn ervaring is ook det drivers voor monitoren/tv's overbodig zijn. Zolang hij beeld krijgt, en de monitor werkt naar behoren is er toch geen probleem. Laat het maar staan als standaard monitor. Het enige verschil is dat je in windows de naam ziet.

Krijg je geen beeld op je tv, dan zal het 9 kansen op 10 zeker niet aan de drivers van je tv liggen. Maar eerder aan die van je grafische kaart.

Je kan ook eens kijken op driverguide.com, daar staan drivers die dienen voor "all LG monitoren".
Wel opletten dat je niet zomaar een driver gaat installeren, dan geraakt je pc misschiens in de knoei of zo.
Maar ik zou het laten zoals het is.
thx voor je reactie. Ik had het idee dat de maximale refreshrate hoger zou kunnen met de juiste driver , nu is dat maximaal 60 Hz. Ik ga wel eens kijken of ik op driverguide iets kan vinden.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:17
als je de specificaties van dat ding heb eet je misschien op welke resoluties hij welke refreshrate aankan. en dan zou je zoals mij met rivatuner zelf een driver kunnen maken.
heb ik ook gedaan voor mn normale monitor. maar dan meer omdat windows anders altijd op 60 hz zit. met deze driver past ie de refreshrate automatisch aan bij de goede resolutie
dus ej zou dat kunnen proberen

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welke de refresh-rate is weet ik niet, maar kan je bij je drivers niet ergens een vinkje zetten (of wegdoen) bij "verberg modi die deze monitor kan ondersteunen"(bij nvidia grafische kaart drivers)?
Misschien dat je ze dan hoger kan zetten.

Ik weet niet hoe het zit met tv's maar volgens mij kan je je monitor wel beschadigen als je de refresh-rate te hoog zet. Of dat je scherm zwart blijft of iets dergelijks.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-07 23:49

PnD

like in Pinda ^_^

Volgens mij moet je met Powerstrip een driver "maken".
Ik heb een LG RZ-32LZ55 en ik wil dit ook doen, maar weet niet precies hoe het werkt..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze topic heb je al eens geopend en is op slot gegaan:

dion_b in "driver lg lcd-tv"

Zomaar zonder overleg een topic opnieuw openen (zeker in het geval je wederom niet aangeeft waarom die driver dan zo belangrijk is) is not done, zie ook:

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.