Toon posts:

Opname in rumoerige ruimte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het bedrijf waar ik werk willen ik opnames maken van mensen die gebruikerservaringen willen delen. Zo wordt door middel van een webcam de video en audio op dit moment opgenomen. Alleen de audio is erg rumoerig, omdat de opname op een beurs plaats vindt.

Nu wil ik de audio verbeteren. Ik zat zelf te denken aan een externe microfoon ipv de webcam. Alleen ik heb geen idee waarop ik moet letten om het omgevingsgeluid eruit te filteren. Ideeen stel ik zeer op prijs.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
Een losse microfoon doet al erg veel. Dan moet je natuurlijk wel voor een richtmicrofoon kiezen (zeg maar het type wat zangers e.d. ook gebruiken). Dus niet zo'n tafelmodel wat je vaak bij tv programma's ziet aangezien je daar niet precies in hoeft te praten.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dan ga ik op zoek naar een goede microfoon. We hadden het er ook over om een geluidsdempende muur/hok te huren. Maar deze schijnt nergens verkrijgbaar/te vinden zijn. Iemand ergens iets dergelijks gezien?

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 12:56
Kapje op je mic doet ook wonderen.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

Xtremelead

powered by E-MU

Daar is een noise gate voor uitgevonden :)

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maar ook daarvoor geld:
Garbage in = garbage uit.

Beste optie is een goede mic met nier-krakteristiek te scoren.
Shure en Sennheiser hebben er een stelletje in dynamisch- en condenstator model.
Even opletten dat niet zomaar elke mic werkt op de mic-in van een geluidskaart. Het beste is om er even een klein mengtafeltje bij te zetten waarmee je het volume kan regelen en die aansluiten op de line-in.
Kan je meteen met de EQ daarvan de toonregeling even aanpassen.

Al met al hoor je dan een stuk minder omgevings geluid. Vind je het dan nog te veel, dan doet een expander wonderen.
(remco_k haat noise gates omdat je ze altijd hoort werken)

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 21-03-2006 16:50 ]

Alles kan stuk.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56

Jag

Oplossing is zoals gezegd een mic met hypernier of nier karakterestiek (bijvoorbeeld een SM58). En minstens net zo belangrijk is dat de mensen dicht in de microfoon praten. Klein mixertje ertussen, wat laag (en midlaag) eraf EQ-en en aansluiten op de line in van je pc waarmee je opneemt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jag op 21-03-2006 18:23 ]

Pagina: 1