PCI sloten "slopen"

Pagina: 1
Acties:

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hey, ik heb hier een graka die ik graag wil overclocken. Nu zit er een hele dikke koeler op (hyper 48)

Kom ik er net achter dat het niet past :D !
2 PCI sloten en 1 Groot Slot zit in de weg. (P2 mobo)

Nu is de vraag hoe krijg ik die PCI sloten "netjes" eraf zodat de PC straks gewoon werkt.

Solderen kan ik niet, en als ik ga zagen raak ik een chip (denk ik). Ze zitten muurvast, dus buigen word moeilijk.

Heeft iemand al een keer eerder zoiets gedaan?

FiXeR

Verwijderd

NOFI trouwens, maar wie doet er in hemelsnaam een Hyper48 op zijn Graka. Dat ding weegt ongeveer (!) één kilo! :o Volgens mij breekt je graka spontaan af als je niet de goed maatregelen neemt . . .

Daarnaast hoever wil je overklokken met een P2, die CPU kan simpelweg niet eens voldoende CPU power leveren om een lekkere 3DMark score te halen, laat staan dat jouw AGP speed een beetje op niveau genoeg is :/

En tot slot: Over welke Graka hebben we het eigenlijk, want als het er één is met zonder fatsoenlijke aparte -eigen- stroomaansluiting kom je niet hoog genoeg en/of kan je geen voltmods doen.

Lijkt me niet het meest zinnige project imho.

Maar goed, die sloten kan je evt eraf solderen als je het echt door wil zetten. Maar makkelijk is het niet, en je hebt daarbij ook een fatsoenlijke soldeerbout en een tinzuigertje nodig.

PS: Dat grote slot is waarschijnlijk nog een ouderwets ISA-slot.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 14:20 ]

• FiXeR.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:29:
NOFI trouwens, maar wie doet er in hemelsnaam een Hyper48 op zijn Graka. Dat ding weekt ongeveer (!) één kilo! :o Volgens mij breekt je graka spontaan af als je niet de goed maatregelen neemt . . .

Daarnaast hoever wil je overklokken met een P2, die CPU kan simpelweg niet eens voldoende CPU power leveren om een lekkere 3DMark score te halen, laat staan dat jouw AGP speed een beetje op niveau genoeg is :/

En tot slot: Over welke Graka hebben we het eigenlijk, want als het er één is met zonder fatsoenlijke aparten -eigen- stroomaansluiting kom je niet hoog genoeg en/of kan je geen voltmods doen.

Lijkt me niet het meest zinnige project imho.

Maar goed, die sloten kan je evt eraf solderen als je het echt door wil zetten. Maar makkelijk is het niet, en je hebt daarbij ook een fatsoenlijke soldeerbout en een tinzuigertje nodig.

PS: Dat grote slot is waarschijnlijk nog een ouderwets ISA-slot.
Het is een oude graka'tje (AGP 2X) en het is eigenlijk gewoon verveling 8)7
Niet alles draait om 3Dmark :9 Ik wil gewoon wat "kennis" opdoen...

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Call me stupid, maar wat wordt hier met graka bedoeld? Grafische Kaart?

• FiXeR.nl
  • Niet online
Joen schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:32:
Call me stupid, maar wat wordt hier met graka bedoeld? Grafische Kaart?
Ja, klopt
graka / gfx = grafisch kaart
tobo = toetsenbord
Zo zijn er nog wel meer..

Het ISA slot is er af... gedaan met een Stanley mesje! En het nog netjes ook :D

[ Voor 14% gewijzigd door FiXeR.nl op 21-03-2006 13:37 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Die afkortingen als mobo, tobo, cpu, etc. ken ik wel, maar graka had ik nog nooit eerder gezien. :P

Heb je ook een foto van de situatie? Ik vind het nogal vremd dat je per se een slot moet "mollen".

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:51

Theo

moederbord

is het niet een beetje overdreven om een high end cpu cooler op een antieke graka te zetten?? Volgens mij had je net zo goed een zalman vf700 grakakoeler kunnen nemen, deze is ook nog zeer royaal en ruim voldoende voor je graka

Nu met WP, PV, EV en PC

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 11:04
FiXeR.nl schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:31:
[...]

Het is een oude graka'tje (AGP 2X) en het is eigenlijk gewoon verveling 8)7
Niet alles draait om 3Dmark :9 Ik wil gewoon wat "kennis" opdoen...
Dus jij wilt je moederbord slopen om voor de lol een oud kaartje 600% te overcoolen?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• FiXeR.nl
  • Niet online
Aphelion schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:07:
[...]

Dus jij wilt je moederbord slopen om voor de lol een oud kaartje 600% te overcoolen?
Ik heb hier een stuk of 10 oude P2 mobo's dus 1 daarvan mag best stuk ;)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Waarschijnlijk maakt het toch niet veel uit... zo'n koeler werkt helemaal niet efficient voor hoge temps: de warmte wordt niet snel genoeg afgevoerd. Dan kan je beter overstappen op water, phase, droogijs, LN2 koeling... 100% overklok zal ik al veel vinden... als de videokaart al niet afbreekt...

U vraagt, wij antwoorden.

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Ik weet niet of je de PCI-sloten er ook al met een stanley-mes afgesloopt hebt, maar het makkelijkst zal het toch gaan door los te solderen.

Maar hoe wil je hard gaan overclocken als je niet kunt solderen? Je zult toch voltmods moeten uitvoeren om ver te komen, vrees ik.
Pagina: 1