Toon posts:

[Microsoft Exchange 5.0] Email exporteren

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een kortstondige speurtocht op Google en GoT heb ik het antwoord niet kunnen vinden, dus hoop ik het antwoord hier te vergaren.
Vergeeft u mij voor deze vraag, die vrees ik van laag niveau is.

Ik ben met de taak belast om zo veel mogelijk informatie uit enkele voor mij zeer oude computers over te zetten naar nieuwere modellen.
Email is hierbij van de hoogste prioriteit.
De oude computers bevatten Microsoft Exchange 5, de nieuwe Microsoft Outlook 2003.

In nieuwere versies van Exchange en Outlook is het zeer makkelijk om mailboxen te exporteren, echter kan ik deze functie nergens vinden in Exchange 5; hoe moet ik dit bewerkstelligen?

Wil iemand zo vriendelijk zijn mij in de juiste richting te wijzen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 12:52 ]

Verwijderd

bedoel je de exchange client of Exchange 5.0 server? Exmerge werkt gewoon met exchange 5.0 server.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

http://www.google.nl/sear...+export&btnG=Zoeken&meta=

Serieus, kijk maar eens.
Exmerge is je vriend (en google dus ook ;) )

Gewoon vanaf de server iedereen zijn mail exporten naar PST files.

edit:

http://www.microsoft.com/...12D67327D5&displaylang=en
Use the Mailbox Merge Program to extract data from mailboxes on a Microsoft Exchange Server and then merge this data into mailboxes on another Microsoft Exchange Server. The program copies data from the source server into Personal Folders (.PST files) and then merges the data, in the Personal Folders, into mailboxes on the destination server. The ability to merge data to and from an Exchange Server makes this program an invaluable tool with a variety of uses- especially during disaster recovery. The program can also replace existing data instead of merging new data if specified by the Administrator. Mailbox Merge has some limitations. Please read the tools documentation before using this program.

Note This version of Mailbox Merge should only be run from Exchange Server 2003 or from computers with the Exchange 2003 administrative tools loaded. It can be run against Exchange 5.5, 2000, and 2003.

[ Voor 83% gewijzigd door DeMoN op 21-03-2006 14:28 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:24:
bedoel je de exchange client of Exchange 5.0 server? Exmerge werkt gewoon met exchange 5.0 server.
De client inderdaad.

Ik zal even kijken naar ExMerge, alhoewel ik betwijfel of dat gaat werken; ExMerge is meen ik bedoeld voor Microsoft Exchange Server.

Edit: Daarnaast is dit Exchange 5(.0), niet 5.5. :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 15:05 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:38:
[...]

De client inderdaad.

Ik zal even kijken naar ExMerge, alhoewel ik betwijfel of dat gaat werken; ExMerge is meen ik bedoeld voor Microsoft Exchange Server.

Edit: Daarnaast is dit Exchange 5(.0), niet 5.5. :/
Dan gaat het waarschijnlijk niet op nee.
Ik ging uit (door de lichtelijk vage beschrijving..) van het meest voorkomende geval ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw misschien een lichtelijk suffe vraag, maar bestaat er überhaupt een client versie van Microsoft Exchange?

Ik weet dat het programma meegeleverd werd bij Backoffice, maar naast het feit dat er op microsoft.com niets is te vinden over een Microsoft Exchange of een Backoffice zonder "Server" of "Small Business" in één van beide namen is er ook op de rest van het internet bizar weinig te vinden over één van beiden (minder dan 900 resultaten op Google voor "Microsoft Exchange 5").
In de software echter zelf kan ik echter nergens iets vinden over een "Server"-versie. 8)7

Hoe ExMerge moet werken, indien dit nogmaals de bedoeling is, is mij ook een raadsel aangezien wordt aangeraden de "tools documentation" door te lezen, welke ik niet kan vinden, en aangezien ExMerge in de huidige situatie slechts enkele vage foutmeldingen wil tonen.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 22:44 ]

Verwijderd

de exchange client werd volgens mij meegeleverd met exchange 5 en misschien zelfs 5.5 maar daar ben ik niet zeker van.
Om terug te komen op je probleem: ik heb zojuist een client opgeduikeld en geinstalleerd.... Zo te zien kan je ofwel connecten naar een exchange server ofwel personal folders aanmaken en in dat geval wordt er gewoon een pst file aangemaakt. Is dat het geval?

Zo nee, welke foutmeldingen krijg je bij exmerge?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel niet achter de desbetreffende computers, maar in ieder geval al erg bedankt voor je hulp.

Het leek mij ook logisch dat er .pst bestanden waren aangemaakt, maar aangezien er na een "Search" op ".pst" niets boven water kwam en ik ook niets kon vinden op de gebruikelijke plekken, nam ik aan dat dit misschien anders werkte in Exchange.
Indien toch .pst bestanden zijn aangemaakt, waar zou ik die dan kunnen vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 16:14 ]

Verwijderd

default zet de exchange client hem in de winnt folder.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:13:
Ik zit momenteel niet achter de desbetreffende computers, maar in ieder geval al erg bedankt voor je hulp.

Het leek mij ook logisch dat er .pst bestanden waren aangemaakt, maar aangezien er na een "Search" op ".pst" niets boven water kwam en ik ook niets kon vinden op de gebruikelijke plekken, nam ik aan dat dit misschien anders werkte in Exchange.
Indien toch .pst bestanden zijn aangemaakt, waar zou ik die dan kunnen vinden?
Is er ook een Exchange server ? Dan staat de data waarschijnlijk gewoon op de server.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit lijkt me toch meer een Exchange-operatie dan iets met Outlook, aangezien het min of meer over (een deel van) de migratie van je Exchangeomgeving gaat. Verder maak ik van 5 in de titel even 5.0, zodat de verwarring met 5.5 uit de weg is :P

Officesuites en -software > Software Algemeen

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de errormessages van Exmerge, ik krijg de volgende twee te zien zodra ik "Exmerge.EXE" probeer te starten:
The EXMERGE.EXE file is linked to missing export NTDLL.DLL:NtShutdownSystem.
C:\Windows\Desktop\Exmerge.EXE

A device attached to the system is not functioning.
Enige documentatie zou toch echt handig zijn; misschien moet ik Exmerge in een specifieke map stoppen?

Ik kan geen "winnt" map vinden, alhoewel ik me realiseer dat dat misschien OS-afhankelijk is; deze computers draaien allen Windows 98 SE.

Bij nader inzien (excuses, excuses, excuses), zie ik dat alle berichten in de inbox van Exchange niets meer dan faxberichten zijn.
De daadwerkelijke emailberichten meen ik gevonden te hebben in F:\Netscape 7.0\Users70\[Naamvangebruiker]\e96knl5d.slt\Mail\[NaamvanPOPserver].
Ze worden daar niet opgeslagen in .pst's, maar ik verwacht na even Googlen wel te kunnen vinden hoe ik dit moet exporteren.

Hoewel het nog steeds zeer handig zou zijn om de faxberichten over te zetten, is dat een mindere prioriteit.
Het suffe is dat ik in Exchange nergens de "settings" van de actieve "accounts" kan vinden en dus niets kan vinden over waar deze "emails" zich bevinden.
Het lijkt er echter wel op dat het geheel zit opgeslagen in "Personal Folders", ook al kan ik geen .pst bestand vinden.
Edit: Op één van de computers staat een ongebruikte installatie van Outlook Express, welke zonder een gespecificeerde locatie direct de "emails" kan importeren uit Exchange (maar vooralsnog niet uit Netscape).
Momenteel is daar te weinig schijfruimte voor, maar daar ben ik nu mee bezig.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
/me moet bijna janken van deze software...

Ben vandaag verder gegaan met deze software, en na de berichten uit Exchange geimporteerd te hebben in Outlook Express 6.0, heb ik deze weer geexporteerd.
Waarheen? Geen flauw idee. Outlook vroeg niet om een locatie, en een zoektocht naar ".pst" levert zoals gewoonlijk niets op.

Edit:
/me heeft backup.pst inmiddels gevonden.
Ik denk dat we kunnen vaststellen dat "Search" niet echt goed werkt in deze Windows-installatie.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 14:18 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tja.. Bij oude versies van PST bestanden staat (97-2002) maar hoe dat nu precies zit bij Exchange 5.0 ben ik even kwijt.

Ik gok toch op PST bestanden

Maar goed. Wat vast staat is dat je ver afdwaalt van je uiteindelijk doel. Ga niet al teveel zoeken op de schijf of in het register van windows want je vind de verkeerde dingen zo te zien.

Een paar vragen die veel voor ons duidelijk zouden maken is hoe je de exchange client gebruikt, bijvoorbeeld:

1) Stand-alone installaties van Exchange client die hun mail binnen halen en versturen middels POP3 en SMTP
2) Client/Server installatie van Exchange Client en Exchaneg server. Hierbij wordt alle mail verstuurd door de Exchange server en is alle post centraal opgeslagen in de database van de exchange server.

Om de locaties van een eventueel PST bestand te vinden kun je 1 van de volgende dingen doen.

1) Klik met de rechtermuistoets op het bestand met Persoonlijke Mappen en kies Eigenschappen of Properties. Zoek dan op de verschillende tabbladen en of middels opties die je dan ziet of er geen pad wordt weergegeven naar een PST bestand.
2) Klik op Start, kies Uitvoeren/Run en typ: regedit (druk op enter)

Zoek naar de sleutel:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem

of

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem

Ergens onder deze sleutels staan de instellingen van het profiel van de exchange client

Exporteren van emails naar een ander formaat en dan weer importeren is uit den boze!
Als je het PST bestand gevonden hebt, kopier het naar de andere computer of een netwerkschijf en open het bestand of importeer het (Zie Outlook help op die nieuwe computer!)

Je lijkt erg weinig verstand te hebben van Exchange/Outlook. Misschien is het raadzaam om contact te zoeken met iemand of een bedrijf die je hierbij kan helpen anders dan hier op GOT. Er zijn veel partijen met de nodige kennis van dit soort migraties/verhuizingen

Kleine migraties hoeven dan ook niet zoveel te kosten. Als straks iedereen de helft van zijn informatie kwijt is komt het je veel duurder te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door akimosan op 31-03-2006 14:35 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:12:
/me moet bijna janken van deze software...

Ben vandaag verder gegaan met deze software, en na de berichten uit Exchange geimporteerd te hebben in Outlook Express 6.0, heb ik deze weer geexporteerd.
Waarheen? Geen flauw idee. Outlook vroeg niet om een locatie, en een zoektocht naar ".pst" levert zoals gewoonlijk niets op.

Edit:
/me heeft backup.pst inmiddels gevonden.
Ik denk dat we kunnen vaststellen dat "Search" niet echt goed werkt in deze Windows-installatie.
Kijk dan eens wel storage provider(s) geconfigureerd zijn in je outlook ? Ik vermoed dat je gewoon een exchange server hebt en dat je met een heel erg zinloze actie bezig bent ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1