Toon posts:

HLDS GDR-8161B 16X DVD misflash!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet echt slim gedaan, maar ik heb m`n dvd-speler verkeerd geflasht met een COMPLEET verkeerde firmware. Niet echt goed opgelet dus, MAAR m`n dvddrive wordt nog wel gewoon herkend de in bios als: HLDS GDR-8161B, maar via systeembeheer krijg ik dit te zien:

AXV CD/DVD-ROM SCSI CdRom Device

Heb ook al via een originele firmwareflasher de ORIGINELE firmware er weer op proberen te zetten, maar dat wou niet baten, komt denk ik doordat hij de naam: AXV CD/DVD-ROM SCSI CdRom Device draagt.

Nu heb ik al wat info hierover gezocht en volgens sommigen kan je dit weer herflashen en volgens sommigen moet je de chip er helemaal uitsolderen en er een nieuwe chip op solderen, dan wordt het dus tijd voor een nieuwe speler.

Nu dus de vraag aan jullie: ``Kan ik dit weer herflashen met een ORIGINELE firmware, zodat de dvd-drive gewoon nog opengaat enz?``

Bij voorbaat dank :>

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-02 08:09
Zit er bij de flash tool die je gebruikt geen force optie? Dus iets zodat de validiteitscontroles overgeslagen worden?

Verwijderd

Topicstarter
DaCoTa schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:20:
Zit er bij de flash tool die je gebruikt geen force optie? Dus iets zodat de validiteitscontroles overgeslagen worden?
Nee :( heb de tool van deze site gebruikt:

http://h10025.www1.hp.com...s&softwareitem=pv-13993-1

en stap 4 gaat dus al niet meer door die verkeerde naam :/

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:34
Je hebt zeker Alcohol 120%/52% geïnstalleerd, want AXV wordt altijd gebruikt voor de virtuele spelers van Alcohol. Dus dat is het probleem vast niet.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:22:
Je hebt zeker Alcohol 120%/52% geïnstalleerd, want AXV wordt altijd gebruikt voor de virtuele spelers van Alcohol. Dus dat is het probleem vast niet.
Heb inderdaad alcohol 120% geïnstalled! Maar voor de misflash had ik hier nooit problemen mee, aan te raden om `m te deleten? Maar ik denk echt dat het aan de firmware ligt, en dat ik `m moet ``forcen`` Maar hoe, das de vraag natuurlijk :Y)

• The__Virus
Probeer eerst de virtuele schijf daarvan uit te schakelen en Alcohol eventueel te verwijderen, dan ben je alweer een stukje verder. Vertel dan eens of je je brander weer ziet (kijk ook even in apparaatbeheer) en of ie brandt.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:03:
Probeer eerst de virtuele schijf daarvan uit te schakelen en Alcohol eventueel te verwijderen, dan ben je alweer een stukje verder. Vertel dan eens of je je brander weer ziet (kijk ook even in apparaatbeheer) en of ie brandt.
Nee dan zie ik die schijf OOK (AXV en m`n originele dvdspeler) niet. Hij pakt `m gewoon écht niet. Ik MOET `m dus echt reflashen, maar de vraag is hoe? In de bios wordt ie normaal herkend! Help 8)

• The__Virus
Probeer hem eerst op een andere IDE-poort of in een andere pc. Want in de BIOS wordt ie nog wel goed herkend... Als je echt wilt reflashen, kun je dit programma eens proberen (werkt bij meer drives dan aangegeven, maar ik kan niets garanderen):
http://binflash.cdfreaks.com/

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:08:
Probeer hem eerst op een andere IDE-poort of in een andere pc. Want in de BIOS wordt ie nog wel goed herkend... Als je echt wilt reflashen, kun je dit programma eens proberen (werkt bij meer drives dan aangegeven, maar ik kan niets garanderen):
http://binflash.cdfreaks.com/
Hey bedankt voor je hulp! Ik ga het meteen proberen, mocht het niet lukken jammer dan. Ik heb ervan geleerd en tijd voor een nieuwe speler.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt niet :( iemand anders die een tool heeft voor DOS ofzo??
Pagina: 1