Toon posts:

Pc valt uit na opstart; cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een probleem, eerst startte mijn pc niet meer op en allemaal gekloot.
Toen bedacht ik mijdat het aan mijn moederbord lag, toen heb ik een nieuwe moederbord gekocht. (socket a asrock).
Gister heb ik deze ingebouwd en hij starte op! dus ik was blij.
Na 1 minuut in windows valt mn pc weer uit dan. Heel vreemd.

Toen bedacht ik mij, dat gister toen ik mijn proc en cooler eruit haalde, dat ik geen nieuwe coolpasta op mijn proc heb ik gedaan. Zou dit het kunnen zijn of weet iemand anders een andere oorzaak?

Verwijderd

warmte probleem idd, lijkt me een mogelijkheid zoals je het verteld.
Je hebt niks overgeklokt?

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Het is sowies onverstandig om zonder koelpasta een koeler te monteren. Kan je de temp aflezen in windows? Wat je ook kan doen is zodra je pc uitvalt deze weer aanzetten en dan zie je in de bios de temp. Of dit heel verstandig is weet ik niet. Maar als ik jou was zou ik maar beginnen met je koeler demonteren, koelpasta op je CPU doen en het zaakje weer monteren. Als ie het dan nog niet doet moet je maar weer posten. Als je pc wel weer goed werkt natuurlijk ook want dan weten wij dat het gelukt is. Altijd leuk om te weten.

[ Voor 12% gewijzigd door Kwak op 21-03-2006 12:50 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dus dat het niet de koelpasta is.
Aangezien ik nu op de pc in kwestie bezig ben, alleen in veilige modus valt hij dus niet uit.

Dus dan lijkt het me weer een software probleem. Iemand die een oorzaak kan verzinnen ?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 18:34

Mojo

The Power Within

Probeer nou eerst maar nieuwe koelpasta, want dat moet toch altijd :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Kwak
kan je in safemode de temp uitlezen? Download anders even speedfan.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met 'de temp uitlezen'?

En ik ga zo even koelpasta halen, dus die knal ik er zo ook op, hopen dat die het dan doet. Maar safemode staat nu al zo een 2 uur aan zonder uit te vallen, dus ben bijna zeker dat het niet aan die pasta ligt.

• Kwak
Als je speedfan installeert en opstart kan je gewoon zien hoe warm je temp is (Temp2).

Specs

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je voeding kan ook nog t probleem zijn.. had ik ook met een Qtec voeding.. draaide prima stresstesten ook, alleen toch op bepaalde momenten sprong de voeding gewoon uit :/
soms na een paar uur
soms bij het starten van windows al :/

nieuwe voeding probleem weg :)

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het aan de voeding ligt...

Het is nu zo dat in veilige modus hij wel aanblijft (langere tijd ook) en als ik gewoon windows opstart hij crashed. Dus ik denk dat het softwarematig is.

Kan het zijn dat hij nog de oude drivers load van de vorige mobo en dan crashed ofzo?

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Systeem herstel doen naar een datum waarop je nog geen problemen had en anders windows opnieuw installen.

Of je moet even een lijstgeven met alle software en drivers die er op je PC staat en alle websites waar je het afgelopen jaar bent geweest. Misschien staat er wel spyware op je machine.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb je wel een schone installatie van windows gedaan na het plaatsen van je nieuwe moederbord? anders vind ik het niet zo raar dattie crasht...

En als je een schone installatie hebt gedaan, heb je wel alle updates? (SP2 enzo)
Anders is je windows nog heel erg vatbaar voor Blaster e.d. die er voor zorgt dat je PC na precies een minuut weer afsluit.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. ik heb geen schone windows install gedaan na het plaatsen van het moederbord, ben er nu mee bezig dus ik hoop dat ik het probleem niet meer heb na de installatie .
Pagina: 1