Externe HD niet herkend onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• tetovo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-02 11:46
Hoi,

Als ik mijn Promedion externe USB harddisk aansluit op mijn Windows XP -pro wordt er nieuwe hardware gevonden. Na enkele seconden krijg ik de melding dat de hardware niet herkend wordt. Een USB stick wordt wel herkend, dus USB functioneert wel op deze pc.

Op mijn andere pc (windows XP home edition) wordt de hardware wel herkend en kan ik hd gewoon gebruiken.

Iemand tips?
Alvast mijn dank,

Egon

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Zet de jumper van de harddisk eens op SLAVE of CABLE SELECT als SLAVE niet werkt.
Dit heeft bij mij de externe disk aan de gang gekregen...
(Ik neem aan dat je de schijf al heb geformateerd?)

[ Voor 5% gewijzigd door AKA_ACE op 21-03-2006 12:31 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• tetovo
  • Laatst online: 26-02 11:46
Ga het vanavond proberen.
Externe hardeschijf is geformateerd.

Ik sprak net iemand die riep dat dit wellicht veroorzaakt wordt door een te zwakke voeding. Kan het inderdaad zo zijn dat een externe USB hd meer van een USB poort verlangt dan bijvoorbeeld een memorystick?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Voor externe (laptop)harddisks is meestal een USB2-poort nodig.

Heb je geen USB2? Dan zou dat de oorzaak kunnen zijn.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• ProVine
  • Laatst online: 27-02 13:02
lijkt mij wel een usb stickje vraagt langer niet zoveel stroom als een HDD ( ivm met draaiende schijven enzo) ik heb er zelf thuis nooit last van gehad.
waar ik wel last van had was dat ik hem op SLAVE had staan, daardoor herkende windowsxp hem helemaal niet. ik kan er pas mee aan de slag als hij op MASTER staat. (klink raar maar is zo :P)

usb2 heeft er niks mee te maken. bij mij geeft hij dan een melding dat hij aangesloten is op een trage usb hub maar hij doet het wel perfect

[ Voor 18% gewijzigd door ProVine op 21-03-2006 12:54 ]

• Ruler Of Death
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 10:19

Ruler Of Death

Waiting for you

tetovo schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:48:
Ga het vanavond proberen.
Externe hardeschijf is geformateerd.

Ik sprak net iemand die riep dat dit wellicht veroorzaakt wordt door een te zwakke voeding. Kan het inderdaad zo zijn dat een externe USB hd meer van een USB poort verlangt dan bijvoorbeeld een memorystick?
Ik ken iemand die een externe harde schijf heeft die op twee USB poorten aangesloten moet worden ivm stroomvoorziening (USB poort kan max 500mA leveren). Bij een externe harde schijf met een aparte adapter zou de stroomvoorziening geen probleem mogen zijn

Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow

Pagina: 1