Toon posts:

[SBS2003] Group Policy probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Recentelijk hebben we het adres van onze intranetpagina aangepast, waardoor deze uiteraard ook in de group policy veranderd dient te worden. Om de een of andere reden willen de clients deze echter niet overnemen. De server zelf pakt hem wel, en andere GPO's werken ook op de clients. Heb van alles geprobeerd, Link enforcen, helemaal in de "root" zetten, maar niets mag baten: de oude homepage blijft gewoon staan.

Iemand een idee?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Probeer eens op een client "gpupdate /FORCE" ? (in een cmd window)

Als dit werkt klopt de policy wel maar wordt op de een of andere manier de policy op de clients niet gerefreshed.

[ Voor 24% gewijzigd door Pakjebakmeel op 21-03-2006 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik meerdere malen geprobeerd, maar geen succes :(
Andere policies krijgen de machines wel gewoon...

• Pakjebakmeel
En als je een schone testuser aanmaakt in AD (zonder lokaal profiel op de clients dus), die in policy hangt en daarmee probeert?

Verwijderd

Topicstarter
Die krijgt zelfs de standaardpagina van de fabrikant te zien: oftewel de policy wordt niet uitgevoerd, ook de oude niet. Is die in ieder geval niet blijven hangen. Blijft het raar dat deze policy het als enig niet doet, zelfs al maak ik een andere aan met gelijke settings, dan nog geen succes. Lijkt wel of IE dwars zit.

Edit: er is toch iets anders aan de hand. Als ik de policy weer wijzig, dan wordt deze zelfs niet meer door de server overgenomen. Lijkt wel of hij compleet genegeerd wordt.

Edit2: het wordt nog gekker. ik heb een programma gedownload (GPOVault, http://www.desktopstandard.com/GPOVaultFree.aspx), waar je makkelijk mee kan laten zien wat het eindresultaat wordt op een bepaalde client voor een bepaalde gebruiker. Nu blijkt daaruit dat de GPO wel wordt applied! Maar IE wordt niet aangepast. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Edit3: De GPO wordt wel toegepast, maar alleen de onderdelen van administrative templates (bijv. het blokkeren van bepaalde configuratieopties) komen ook echt door. De windows settings (waaronder dus de homepage) worden niet overgenomen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 12:38 ]

• Pakjebakmeel
Wordt het als een user policy of een machine policy uitgevoerd? Msschien rechten tekort om de homepage aan te passen? (weet niet heel veel van GPO maar probeer een beetje mee te denken) :)

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt als user policy uitgevoerd. Het gekke is dat een deel daarvan wel wordt doorgevoerd en een deel niet.
Lijkt mij daarom ook geen rechtenprobleem?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat is de Winning GPO?
Als je ergens anders nog een GPO setting hebt staan die deze weer overruled ben je nog gezien...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
De betreffende GPO wint ook. Alleen wordt dus "windows settings" gedeelte niet toegepast, maar het "administrative templates" gedeelte wel. En daar snap ik dus niks van...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je in HKCU\Software\Policies gaat kijken - vind je dan wel je startpage e.d. terug? :)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Probeer via de RSoP snap-in module (RSoP = Resulting Set of Policies) erachter te komen welke policies worden toegepast op een client systeem..

Je kunt 't opvragen via -> start -> uitvoeren -> mmc -> File -> Add/remove snap-in -> 'Add' -> selecteer 'resulting set of policies' snapin' -> 'Add' -> Close -> 'Ok'

en kijk dan naar de resultaten.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

http://support.microsoft.com/?kbid=888254 Is het misschien dit probleem?
Pagina: 1