NETWERK PROBLEEM

Pagina: 1
Acties:

• mrshaif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Beste Mensen

Ik ben gister tot ontdekking gekomen dat mijn draadloze netwerk/internetverbinding eruit ligt :( . Ik heb verschillende acties uitgevoerd om alsnog het netwerk aan de praat te krijgen maar helaas zonder resultaat :( . Situatie is als volgt

Server --> Windows 2000 Server --> Draadloos verbonden
Client 1 --> Windows XP Pro --> Draadloos verbonden
Client 2 --> Windows XP Pro --> UTP bekabeling naar de router.

Ik heb de router herstart via client 2 maar ook hier is mijn probleem niet verholpen
Stekker van de router ook eraf gehaald ook geen resultaat opgeleverd

Wie kan mij verlossen van mijn probleem om alsnog het netwerk aan de praat te krijgen.

Ik ben zelf van plan om om de 2 clients een systeemherstel uit te voeren, is dit wel handig om te doen? Daarnaast alles wat betreft draadloos opnieuw te installeren.

Ik hoop dat jullie allen mij een passende oplossing kunnen aanbieden. Alvast bedankt

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Server en Client 1 al opnieuw opgestart? Instellingen router nagelopen?

BOINC stats

• mrshaif
BachW schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:49:
Server en Client 1 al opnieuw opgestart? Instellingen router nagelopen?
Dat heb ik inmiddels al gedaan, instellingen nagelopen zo te zien zijn die hetzelfde gebleven

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Ping naar de router gelukt? draadloos en bedraad.
Ping naar de modem al geprobeerd?
tracert geprobeerd?
Kan je andere computers binnen het netwerk ook niet bereiken op IP adres?
Wat is je DHCP? je server of je router?
Kortom, wat heb je zelf al gedaan?

Geen Ping, wel Pong

• mrshaif
pong schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:55:
Ping naar de router gelukt? draadloos en bedraad.
Ping naar de modem al geprobeerd?
tracert geprobeerd?
Kan je andere computers binnen het netwerk ook niet bereiken op IP adres?
Wat is je DHCP? je server of je router?
Kortom, wat heb je zelf al gedaan?
Ping naar de router draadloos werkt niet, wel via de directe bekabling (bedraad ) met client 2 die lukt wel
Ping naar de modem lukt ook niet
tracert geprobeerd? Mij niet bekend
Kan je andere computers binnen het netwerk ook niet bereiken op IP adres? Nee
Wat is je DHCP? je server of je router? Router

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan je router benaderen via je bedrade pc, dus dat is mooi.
Wat ik niet zie is of je netwerk beveiligd is. Misschien opnieuw je WEP/WPA key opnieuw invoeren?
Misschien opnieuw scannen naar netwerken (vindt je bv wel andere draadloze netwerken van bv je buren?). Gebruik je de windows tool of die van de fabrikant zelf?
Probeer die van windows eens.
Probeer anders je netwerk compleet open te gooien? Dus geen mac beveiliging en keys etc.
Wat doet ie dan? En daarna weer mac filtering en de keys invoeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Met pong.

ALs je de gewone torubleshooter vergelijkt welke stap lukt niet. (Als weet ik eerlijk gezegt niet wat het equivalent is van naar de lampjes van de kable te kijken bij draadloos)

offtopic:
troubleshooter mag wel geupdate worden naar draadloos, en in de faq staat nog steeds het verschil tussen een hub en switch uitgelegd. Wellicht is het beter in de faq het verschil tussen een router en een switch uit te leggen. (het is vrijwel onmogelijk tegenwoordig nog een hub te kopen, en switsches verkopen ze ook niet meer overal)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mrshaif
DarkSide schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:02:
Je kan je router benaderen via je bedrade pc, dus dat is mooi.
Wat ik niet zie is of je netwerk beveiligd is. Misschien opnieuw je WEP/WPA key opnieuw invoeren?
Misschien opnieuw scannen naar netwerken (vindt je bv wel andere draadloze netwerken van bv je buren?). Gebruik je de windows tool of die van de fabrikant zelf?
Probeer die van windows eens.
Probeer anders je netwerk compleet open te gooien? Dus geen mac beveiliging en keys etc.
Wat doet ie dan? En daarna weer mac filtering en de keys invoeren.
WEP/WPA key ook opnieuw ingevoerd
Scannen lukt ook niet. Maak gebruik van de tool die door de fabrikant is geleverd (3Com)
Probeer die van windows eens. Deze zal ik vanavond uitproberen en dan kijken (stel dat dit niet werkt is het handig dan om alles opnieuw te installeren.)

• mrshaif
Daarnaast heb ik ook geprobeerd om een nieuw verbinding aan te maken via Windows Draadloos netwerken ook bij dit gedeelte lukt het niet. Als ik op Client 1 + de Server naar de ontvangst kijk zie ik dat mijn default instellingen uitgeschakeld zijn inclusief de SSID naam.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Er staan geen uitroep tekens oid in apparaat beheer? Verder probeer het eens met een compleet open netwerk. Ik heb het een keer gehad dat ik niet op mijn netwerk kwam omdat de router mij de toegang blokkeerde. Ik heb toen mijn router helemaal opengegooid en de clients opnieuw laten connecten. En toen weer dicht getimmerd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mrshaif
DarkSide schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:09:
Er staan geen uitroep tekens oid in apparaat beheer? Verder probeer het eens met een compleet open netwerk. Ik heb het een keer gehad dat ik niet op mijn netwerk kwam omdat de router mij de toegang blokkeerde. Ik heb toen mijn router helemaal opengegooid en de clients opnieuw laten connecten. En toen weer dicht getimmerd.
Oke dit alles zal ik vanavond uitvoeren gewoon alles open gooien en kijken wat ie doet. Maar tot zover bedankt voor de reactie.

Stel indien dit alles wat aan oplossing niet werkt wat kan de oorzaak zijn. Maybe kapotte Router

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:04

DJ

Je zou best eens last kunnen hebben van een buurman die toevallig ook op dezelfde frequentie aan het uitzenden is. Heb ik ook gehad. Dan zoek je je verloren totdat je een netwerk scan uitvoert (met netstumbler bijvoorbeeld). Uiteindelijk heb ik mijn kanaal aangepast en toen werkte alles weer.

Succes!

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Pagina: 1