[Win9x] Alleen IE en OE kunnen connecten!

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Hallo!

Ik heb hier een ouwe pc met windows 95 en IE5 erop. Nu heb ik een uiterst vreemd probleem. Het begon met mijn virusscanner die niet meer wou updaten. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ook telnet niet meer werkt, en ping kan nog wel IP-adressen resolven, maar geen pakketjes versturen/ontvangen.

Alleen communicatie met Internet Explorer en Outlook Express gaat nog naar behoren. De PC hangt direct aan een kabelmodem, en er is geen software-firewall en geen proxyserver geinstalleerd.

Weet iemand wat hieraan gedaan kan worden?

• pelleke

pelleke

Topicstarter
* Bump *

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dat er nog niemand geklaagt heeft dat je binnen 24uur kickt, maakt mij niet uit hoor dat je kickt

krijg je foutmeldingen?? zo ja, welke?

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 21-03-2006 23:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Ik krijg geen foutmeldingen, alles blijft gewoon op 'connecting' hangen, maar de verbinding komt niet. Sommige programma's eindigen met een 'connection timed out' melding.

Het lijkt wat mij betreft meer op een soort globale restrictie, maar ik heb geen idee waar je die in kan stellen (voor internetverbindingen).

offtopic:
9 uur, is idd te weinig. Sorry.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Doe eens een online virusscan van Trend Micro. Misschien dat er iets zit te blokken.
En ben je ook ingelogd als Administrator? Zo ja, kijk eens bij Internet Restricties van Internet Explorer.

Wauw, een sig!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
OE gebruikt de settings van IE. Weet je zeker dat je onder IE geen proxyserver hebt ingesteld omdat in jouw geval een directe verbinding wellicht onmogelijk is?
Opties > Verbindingen > Proxies (oid)

🌞🍃

• pelleke

pelleke

Topicstarter
Had ik inderdaad al gechecked.

@OuterSpace: Zie OP! Win9x doet niet aan Administrator-en en ik had een goed werkende virusscanner.

@DataFeest: Ik heb inderdaad even gekeken, maar er hangt gewoon echt geen proxyserver aan. Hij connect gewoon 'via het LAN-netwerk.'
Een ipconfig-output lijkt ook gewoon heel normaal trouwens, niks bijzonders aan te zien.

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
pelleke schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:35:
@OuterSpace: Zie OP! Win9x doet niet aan Administrator-en en ik had een goed werkende virusscanner.
Ik zou ook voor een online scanner gaan, je zegt het zelf al goed, je had een goed werkende virusscanner. Kan je misschien kijken of er gekke processen draaien?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Pagina: 1