[Access] Afbeelding in formulier zichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 22:15
Ik heb een database met een tabel waarin een aantal records staan. In deze tabel staan ook per record een afbeeldingen (als OLE object). Ik voeg een afbeelding toe door middel van Invoegen -> Object.

Zodra ik naar mijn formulier ga en daar het veld plaats waar de foto van het record in moet komen te staan komt hier alleen 18.jpeg te staan. Zodra ik op de 18.jpeg klik krijg ik hem wel te zien in bijvoorbeeld ACDsee. Maar ik wil dat hij direct word getoont zodra ik van record verander.

Ik heb al onder eigenschappen gekeken van het veld. Maar ik kan niet echt iets vinden :|

Kan iemand mij helpen? B)

Edit: Een s in de titel vergeten :o

[ Voor 4% gewijzigd door R-Alph op 21-03-2006 10:57 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:52

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan het anders doen door bijvoorbeeld in Paint of een ander tekenprogramma het plaatje te selecteren en dan met copy-paste in het juiste veld zetten. Je krijgt dan wel het plaatje te zien.

Let er wel op dat het plaatje vanaf dat moment geen object meer is wat je makkelijk uit de database kan krijgen. Alleen via copy-paste naar een tekenprogramma is het dan weer op te slaan als bestand.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.