Toon posts:

A8N32-sli deluxe of DFI lanparty of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb momenteel het volgende systeem:

Asus A8N32-sli deluxe
Asus EN7800GT
2x512MB corsair valeu ram dual channel
AMD 3800+ X2 met Artic freezer 64 pro
WD 250GB SataII schijf

Dit alles in een antec sonata II die een voeding van 450W heeft.

Heb dit systeem pas nieuw en nu blijkt dat de speaker-uitgang van het moederbord niet goed contact maakt. En de Asus EN7800GT heeft een koeler probleem waardoor deze soms op volle toeren blijft draaien en soms terugzakt in toeren. Ook wordt de kaart best warm.
Nu heb ik hierover het bedrijf gemaild waar ik dit systeem heb gekocht. Hun zeggen dat ik de huidige dagwaarde van het mobo + videokaart terug kan krijgen. Nu zie ik dat de dagwaarde op hun site voor mijn mobo + videokaart het volgende is:
Mobo: 189.90
Video: 314.25
Totaal: 504.15
Dit bedrag kan ik dus terugkrijgen.

Omdat ik wel van een snel systeempje hou heb ik ook mijn cpu overgeklokt naar 2,6Ghz op 1,42V. Als ik hier in het overklok forum kijk dan zie ik dat iedereen daar DFI heeft. Nu is mijn vraag: wat denken jullie dat ik beter kan doen?? Hetzelfde mobo weer kopen of toch een DFI mobo kopen. Ik heb persoonlijk helemaal geen ervaring met DFI en als ik in de pricewatch kijk dan staat daar heel wat verschillende versies van de DFI lanparty's. Ik weet dat mijn mobo nu 2 PCI-E x16 sloten heeft en een heatpipe-koeling. Dus er zitten geen irritante fannetjes op de chipsets te blazen, waar ik ook zeker rekening mee wil houden.
Of hebben jullie nog een ander/beter mobo voor mijn doeleinde? lekker gamen, downloaden, overklokken.

Ook mijn videokaart kan ik dus vervangen voor een ander. Nu zou ik deze graag willen vervangen voor een 7900GT maar die zijn nog nergens verkrijgbaar. Hoe denken jullie hierover??

Ik heb dus een budget van +/- 500 euro voor een mobo en videokaart.

Alvast bedankt.

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 10:03
Heb zelf ook een asus a8nsli moederbord. En deze voldoet voor mij prima, maar als je een echte overklokker bent ben je beter af met een dfi moederbord, deze zijn er voor ontworpen.
En ja een betreffende videokaart, een 7800 voldoet ook prima naar mijn weten. Volgens mij zit er weinig verschil in.
Er zijn zoveel keuzes dat het moeilijk is de juiste te maken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt maar om nu nog voor dat geld een 7800GT te kopen lijkt me niet echt slim. Nog een ander probleem is dat ik nog helemaal geen ervaring met DFI heb dus ik weet ook niet welke ik nu moet pakken?? De lanparty ut nf4-sli dr of de sli-d of de lanparty nf4 sli-dr ultra of sli/?? Er zijn er zoveel.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Hier vind je een tweakers.net-item met bijbehorende AnandTech-review over een 3-tal DFI-bordjes. Ik zou zelf niet voor SLI gaan, dan heb je iets meer financiële ruimte voor een videokaart. :)

Bijv. een DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D, nForce4 Ultra-D + 7900GT

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-05 10:03
SLI is leuk, maar echt winst boek je er niet mee.
Ja als je grootte resoluties gaat gebruiken, dan merk je de winst, maar gewoon 1024 of 1280 minimaal winst. Niet de moeite waard.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
feedo schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:58:
Heb zelf ook een asus a8nsli moederbord. En deze voldoet voor mij prima, maar als je een echte overklokker bent ben je beter af met een dfi moederbord, deze zijn er voor ontworpen.
En ja een betreffende videokaart, een 7800 voldoet ook prima naar mijn weten. Volgens mij zit er weinig verschil in.
Er zijn zoveel keuzes dat het moeilijk is de juiste te maken ;)
Een 7900Gt is anders minimaal gelijk aan een 7800gtx. Dus is het beter als een 7800gt. 20 vs 24 pipelines en 110nm vs 90nm.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ook lees is dat er een klein fannetje op de chipset zit om deze te koelen. En dat dit waarschijnlijk maar net past met een 7800GT erbij. En bij welke versie van de DFI Lanparty krijg je zoveel extra's erbij?? Kan iemand hier mij iets vertellen over het fannetje en of dat deze herrie gaat maken?? En welke versie van het moederbord zou jij mij aanraden?? Ik wil graag een compleet moederbord met ook wel wat extra's erbij.

Verwijderd

de DFI Lanparty UT RDX200 heeft anders wel een paar leuke opties; dual gigabit lan; raid5...
Qua prijs ga je het wel niet meer halen dan, dat moederbord kost door de 200€.

Volgens reviews is dit (en de Asus met dezelfde chipet) een goed moederbord.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:15:
Wat ik ook lees is dat er een klein fannetje op de chipset zit om deze te koelen. En dat dit waarschijnlijk maar net past met een 7800GT erbij. En bij welke versie van de DFI Lanparty krijg je zoveel extra's erbij?? Kan iemand hier mij iets vertellen over het fannetje en of dat deze herrie gaat maken?? En welke versie van het moederbord zou jij mij aanraden?? Ik wil graag een compleet moederbord met ook wel wat extra's erbij.
Dit soort dingen kan je toch prima zelf opzoeken? Op de site van de leverancier en bijvoorbeeld in de anandtech review :?

Kortom gebrek aan eigen inzet/ dicht :)

[ Voor 63% gewijzigd door Turkish op 21-03-2006 15:27 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.