Toon posts:

IP Adres veranderd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
gister sloot ik mn pc af, alles werkte, vandaag starte ik hem op en doet het inetnet het niet. ik kijk naar mn LAN-Verbinding, en nu is het IP adres veranderd van 192.168.1.10x naar 169.254.122.152.
als ik de verbinding sluit en verwijder, geeft hij aan dat hij hem niet kan verwijderen. ik kan ook niet meer vanaf mn pc in de router zelf komen, 192.168.1.1
ik heb de router gereset. ook cmd, ipconfig/release en ipconfig/renew gedaan. release werkt, renew niet.
en ook de kabel rechtstreeks in de PC zonder router werkt niet.

ik zit nu op een andere PC in dit netwerk, en hier werkt alles normaal.

wat nu? ik kan mn verbinding niet wijzigen of verwijderen. of zou de netwerkkaart kapot zijn? maar dan veranderd het lokaal-IP toch niet?

Verwijderd

Het lijkt erop dat je geen IP meer krijgt van de modem/router. Heb je al geprobeerd deze te resetten d.m.v. stroom eraf voor paar tellen? Misschien is je modem/router zelfs overleden...

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:48
Dat 169.x adres is er ééntje die je pc toekent (XP neem ik aan?) als 'ie geen verbinding kan krijgen met het netwerk.
Dat kan meerdere oorzaken hebben, zoals een niet werkende netwerkkaart, of een defecte kabel of heel veel meer.

Resetten van de router is wellicht niet zo handig, omdat blijkt dat de andere pc's wèl werken. Daarmee is een defect in de router niet aannemelijk. Dus de oorzaak ligt bij jouw eigen PC.

Veilige modus opstarten eens proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door Jan Smit op 21-03-2006 10:52 . Reden: taipo. ]

Homo sapiens non urinat in ventum

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Je kunt altijd een statisch IP instellen en zien als je dan je modem kan bereiken. Voorbeeld ipconfig is dan:

IP: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Probeer dat maar eens :)

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
als DHCP niet werkt, kan het in jouw geval liggen aan de router, kabel van router naar pc of netwerkkaart. Die 169.254.x.x wordt je toegewezen door APIPA (Automatic Private IP Addressing), en daar heb je niet zoveel aan als je op internet wilt. Dus controleer deze drie zaken gewoon even uitvoerig (ander kabeltje, ander netwerkkaartje, etc...)

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 22:37
Heb je gisteren toevallig software geinstalleerd? Zo ja, haal dat er weer eens af. Verder kan het zijn dat er een softwarematige blokkade op je computer staat waardoor je netwerkverbinding wordt geblokkeerd. Mogelijke oorzaken hiervan zijn meestal een bokkende virusscanner, anti-spyware programma's of een firewall. Wil je zeker weten dat er niets defect is, verwijder bovenstaande software en herstart je machine.

Wees hier wel voorzichtig mee, want je pc is dan niet langer beschermd.

Ik weet niet of veilige modus werkt, ik zou dan kiezen voor veilige modus met netwerkondersteuning. Anders heb je nog geen netwerk... ;)

Zoals hierboven ook al gezegd wordt weet ik ook vrijwel zeker dat het probleem niet in de router ligt, aangezien de andere machine wel gewoon functioneert.

[ Voor 14% gewijzigd door _reboot_ op 21-03-2006 10:58 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Branden de lampjes op je router nog? Dat je verbinding hebt?

Misschien gewoon effe proberen het kabeltje te hersteken. Mss dat 1 poort stuk gegaan is.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05
Miek schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:53:
als DHCP niet werkt, kan het in jouw geval liggen aan de router, kabel van router naar pc of netwerkkaart.
Voeg hier ook maar "rotte TCP/IP Stack" toe.. Hoe vaak ik het tegenwoordig tegen kom dat na het draaien van een antispyware tool dat de TCP/IP stack naar de mootjes is.

Dus Winsockxpfix ook maar even proberen..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het zo eens handmatig proberen, maar 1 ding komt toch wel half overeen. ik heb gister SpySweeper verwijderd, dus niet geinstalleerd. daarna heb ik de PC nog niet opnieuw gestart, vanochtend dus wel.

ik probeer dus zo eerst handmatig, en andere kabeltjes enzo, maar als dat niet lukt, dan spysweeper weer installeren?

edit: handmatig invoeren heeft niet gewerkt, maar systeemherstel wel, waardoor spysweeper er dus weer op staat. internet werkt weer, dan laat ik spysweeper er maar bij op

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 14:17 ]

Pagina: 1