Ik ben bezig met het maken van webservices op basis van Axis-soap.
De foutafhandeling wordt in de businesslaag netjes afgevangen en/of doorgegooid naar de wsejb-laag.
Hier map ik de business-exceptions naar de overeenkomstige AxisFault.
Dit gaat allemaal goed en de AxisFault wordt dus ook netjes doorgegeven.
Ondanks dat de exceptions netjes worden gegooid, wordt er toch een stack-trace in de Bea-weblogic console gegeven.
Na flink zoeken heb ergens gelezen dat dit op te lossen is door de AxisFault specifiek met waardes te vullen op de volgende manier:
Hierin is "fullClassName" dus de volledige classname met package: bla.bla.bla.BlaException
"className" dan dus alleen maar BlaException.
Nu krijg ik de exception wel netter gevuld terug dat dus <faultcode> en <faultstring> gevuld zijn, maar de stackTrace zie ik dus nog steeds terug in de console.
Heeft iemand dit eerder gehad en op weten te lossen?
aanvullende info:
Server: Bea Weblogic 8.1
Soap: Axis soap 1.3 (ook geprobeerd met 1.1 en 1.2)
Java: 1.4
De foutafhandeling wordt in de businesslaag netjes afgevangen en/of doorgegooid naar de wsejb-laag.
Hier map ik de business-exceptions naar de overeenkomstige AxisFault.
Dit gaat allemaal goed en de AxisFault wordt dus ook netjes doorgegeven.
Ondanks dat de exceptions netjes worden gegooid, wordt er toch een stack-trace in de Bea-weblogic console gegeven.
Na flink zoeken heb ergens gelezen dat dit op te lossen is door de AxisFault specifiek met waardes te vullen op de volgende manier:
Java:
1
2
3
| soapFault.setFaultCodeAsString( fullClassName ); soapFault.setFaultReason( className ); soapFault.setFaultDetailString( message ); |
Hierin is "fullClassName" dus de volledige classname met package: bla.bla.bla.BlaException
"className" dan dus alleen maar BlaException.
Nu krijg ik de exception wel netter gevuld terug dat dus <faultcode> en <faultstring> gevuld zijn, maar de stackTrace zie ik dus nog steeds terug in de console.
Heeft iemand dit eerder gehad en op weten te lossen?
aanvullende info:
Server: Bea Weblogic 8.1
Soap: Axis soap 1.3 (ook geprobeerd met 1.1 en 1.2)
Java: 1.4