Toon posts:

"Netwerkadres verkrijgen" icoon blijft zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende irritante probleem op mijn laptop (ASUS A4), zowel thuis als op mijn werk.

Mijn netwerkkaart staat ingesteld op het automatisch verkrijgen van het IP-adres, dus wanneer ik een UTP-kabel aansluit verspringt het icoontje in de tray van "netwerkkabel niet aangesloten" (dubbel beeldscherm met rood kruis) naar "IP-adres verkrijgen" (dubbel beeldscherm met bewegend balletje). Tot zover geen probleem

Nu wil het geval dat het IP-adres wel wordt toegewezen door DCHP maar dat hiermee echter het icoon niet naar "verbinding" wijzigt maar blijft staan op "IP-adres verkrijgen". Ik kan dus gewoon internetten en usenetten terwijl in de tray het balletje nog vrolijk aan het verspringen is, alsof er nog geen IP-adres is toegewezen. Dit blijft zo totdat ik korte tijd de kabel verwijder en dan weer inbreng, dan verschijnt uiteindelijk het icoon "verbinding" in de tray.

Hetzelfde euvel doet zich overigens ook voor bij de draadloze netwerkverbinding. Andere pc's op mijn thuisnetwerk (Asus WL500gx + Wanadoo Livebox) hebben dit verschijnsel niet. Hieruit concludeer ik dat het niet aan de Asus of de Livebox kan liggen. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank

Ganymaedes

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Uit je verhaal begrijp ik dat het eigenlijk allemaal wel werkt maar dat het gewoon irritant is dat het ballonnetje in beeld blijft hangen.
Kun je niet gewoon bij de eigenschappen van je netwerkkaart de twee vinkjes 'pictogram weergeven tijdens verbinding' en 'pictogram weergeven tijdens problemen, etc..' uitzetten? Dan zou je volgens mij geen meldingen meer mogen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, het werkt allemaal wel maar is gewoon irritant. Ik had eigenlijk de hoop dat iemand hier iets zou melden als "start service X" of "verwijder programma Y" of "zet vinkje Z" en dat het dan opgelost zou zijn.

Klopt, ik kan het ook gewoon uitzetten. Maar dat kan ik altijd nog doen :)

groet,

Ganymaedes

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-04 21:45
Ik ervaar hetzelfde probleem in een andere situatie:

Met ICS (Internet Connection Sharing) deel ik via deze pc mijn internetverbinding met een andere PC. Het IP-adres van het netwerkkaartje naar de andere pc is dus statisch ingesteld op 192.168.0.1, subnet 255.255.255.0, verder niets.

Maar ook al is het IP-adres statisch ingesteld, het icoontje 'Netwerkadres verkrijgen' blijft gedurende de verbinding met de andere pc áltijd zichtbaar.

[edit]
Wat meer gegevens:
WinXP Pro Sp2 op beide PC's
2x Realtek 8139 series NIC
In andere pc: 3com 100mbit kaartje
Op de 'client'-pc is de DHCP Client service er helemaal uitgesloopt: is statisch op 192.168.0.2 ingesteld. Zie het 'Netwerkadres verkrijgen'-icoontje alleen op de PC die het internet deelt.

[ Voor 34% gewijzigd door guillaume op 17-04-2006 14:31 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
hier ook hetzelfde probleem, met wireless netwerk. Wel correct verbonden, maar pictogram geeft aan netwerkadres verkijrgen of soms niet verbonden... (WXP HOME SP2)

[ Voor 5% gewijzigd door maarud op 17-04-2006 13:26 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ben het ook tegengekomen met meerdere soorten verbindingen, lijkt mij gewoon een XP SP2 bugje.
Bij gebruik van bijv Hamachi zie je het ook vaak.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1