DVD/DivX player met netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• general.failure
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 21:48
Heren,

Ik wil een stand-alone DVD player gaan aanschaffen. Hij moet kunnen:
- DVD regiocode vrij
- DivX, XVid, VCD
- mp3, ogg
- Netwerkaansluiting
- te gebruiken als fotoviewer (slideshow jpg)
- usb aansluiting voor portable harddisk
- SD kaart lezer (optioneel)
- De diverse grafische bestanden kunnen afspelen vanaf een netwerk source
- opname naar een netwerksource zou mooi zijn, niet noodzakelijk
- fatsoenlijk display zodat je niet altijd de TV aan hoeft om mp3's te spelen
- vrouw-vriendelijke bediening 8)
- natuurlijk geen probleem met enige +/- RW of zo

1) Alternatieven voor zover ik gegoogeld heb:
_* Kiss DP1500
_* TRANSGEAR DVD/DiVX speler DVX-500

2) ergens tussen de 100 en 150 euro?
3) mis ik features?

Ja, ik zou een PC kunnen bouwen, maar geen zin, geen tijd en al gauw duurder.
Verder heb ik al een dreambox met harddisk dus die heb ik niet meer nodig.
Dreambox is echt ok, maar heeft geen dvd speler en streamen vanaf netwerk gaat niet echt lekker.

[ Voor 17% gewijzigd door general.failure op 21-03-2006 10:58 ]

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 22:29
Je zou ook een xbox kunnen gebruiken icm. Xbox media center, werkt erg goed, je kan zelfs (via een webinterface) je muziek afspelen zonder de tv aan te hebben...

http://www.xboxmediacenter.com/

[rml][ xbox] Xbox media center - Deel V[/rml]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 10:49

jbr

Right back @ ya

general.failure schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:32:
Heren,

Ik wil een stand-alone DVD player gaan aanschaffen. Hij moet kunnen:
- DVD regiocode vrij
- DivX, XVid, VCD
- mp3, ogg
- Netwerkaansluiting
- te gebruiken als fotoviewer (slideshow jpg)
- De diverse grafische bestanden kunnen afspelen vanaf een netwerk source
- natuurlijk geen probleem met enige +/- RW of zo
-ergens tussen de 100 en 150 euro?

_* Kiss DP1500
Deze eisen kun je inderdaad gerealiseerd zien in een DP1500. Heb ik ook. Werkt prima. Voor alle andere fancy dingen zul je zelf aan de slag moeten of gewoon meer geld uitgeven (veeeel meer) Zo simpel is het eigenlijk...

[ Voor 1% gewijzigd door jbr op 21-03-2006 14:09 . Reden: of de DP1500 OGG speelt weet ik niet. Gebruik ik niet. ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• general.failure
Dat met die XBox klinkt inderdaad niet slecht. Had ik nog niet aan gedacht!

Hoe is het met de 'vrouwvriendelijkheid' gesteld? Doet hij het altijd?

En moet er eigenlijjk een harddisk in of is dat een extra?

Moet ik op mijn PC programmatuur installeren om te streamen, of is het openen van een share genoeg?

• jbr

jbr

Right back @ ya

general.failure schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:26:
Dat met die XBox klinkt inderdaad niet slecht. Had ik nog niet aan gedacht!

Hoe is het met de 'vrouwvriendelijkheid' gesteld? Doet hij het altijd?

En moet er eigenlijjk een harddisk in of is dat een extra?

Moet ik op mijn PC programmatuur installeren om te streamen, of is het openen van een share genoeg?
Je zou de link die gegeven wordt even kunnen volgen om het antwoord te vinden....

Je moet een XBOX modden voordat dit kan.
http://manual.xboxmediace...?wakka=InstallXBMC&v=1282

Dus je moet er een modchip in solderen of er middels een foutje in bepaalde spellen een zgn software hack op toepassen voordat je XBMC kunt installeren. (http://www.xbox-linux.org...ethod_HOWTO#What_you_Need)

Dus... succes ermee...

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
gewoon voor 100 euro op marktplaats een modded kopen. Is veel makkelijker. :). Grote hd erin en je bent klaar!

• general.failure
jbr666 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:08:
[...]

Je zou de link die gegeven wordt even kunnen volgen om het antwoord te vinden....

Je moet een XBOX modden voordat dit kan.
http://manual.xboxmediace...?wakka=InstallXBMC&v=1282

Dus je moet er een modchip in solderen of er middels een foutje in bepaalde spellen een zgn software hack op toepassen voordat je XBMC kunt installeren. (http://www.xbox-linux.org...ethod_HOWTO#What_you_Need)

Dus... succes ermee...
Mod ga ik niet zelf doen. daar zijn 'mannetjes' voor...

Het gaat mij vooral om gebruikersgemaak. En aangezien ik de game-computer NIET zo zeer ga gebruiken om te gamen :? wilde ik wel eens van de heren experts weten of dit een wijze keuze is, om hem als puur MEDIASPELER te gebruiken. (en als ik eens zin heb een beetje te gamen)

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-02 09:05
XMBC zal geen problemen opleveren wat betrefd gebruikersgemak. Alleen lust die van mij geen DVD+R(W). Nu is dat wel afhankelijk van welke type speler erin zit. Maar hierover vind je wel meer in dat topic.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen of het afspelen van dvd-images via het netwerk goed gaat? Want dat zou wel ideaal zijn!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Wat ik dus niet begrijp is wat je aan zo'n media center hebt als er geen harde schijf in zit. Zo'n media center is toch ter vervanging van je PC ? Zonder hardeschijf moet je dus alsnog een PC er achter hebben hangen, dan is het hele idee van een media center toch weg :?

Ook die nieuwe KiSS heb ik zien staan bij de Dixons, mooi apparaatje hoor enzo, maar die heeft er dus ook geen hardeschijf in. Dan is het alleen maar een (hele) dure stand alone dvd speler.

Edit:
De Kiss 1500 heeft welliswaar een netwerkaansluiting en je kunt je PC als 'host' gebruiken maar vrouw-/gebruiksvriendelijk is ie absoluut niet!
:D :D

[ Voor 21% gewijzigd door Marf0rz op 23-03-2006 09:53 ]

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

Ik heb een maand geleden de Kiss 1500 aangeschaft voor een zeer schappelijk prijsje. Dat is de reden waarom ik 'm gekocht heb. Maar bij thuiskomst was het best een teleurstelling!

De Kiss 1500 heeft welliswaar een netwerkaansluiting en je kunt je PC als 'host' gebruiken maar vrouw-/gebruiksvriendelijk is ie absoluut niet!

De bij behorende AB is uien, de features van een normale DVD zijn niet aanwezig (zoals 'resume') en de overige gadgets zijn 'null'.

Mijns inziens een prima apparaat zonder toeters & bellen, geeft verder goed beeld en Inet radio. Ook leuk is de PC-Link optie en hij ziet er gelikt uit.
Zoek je gadgets op je DVD neem dan GEEN Kiss 1500.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Marf0rz schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:46:
Wat ik dus niet begrijp is wat je aan zo'n media center hebt als er geen harde schijf in zit. Zo'n media center is toch ter vervanging van je PC ? Zonder hardeschijf moet je dus alsnog een PC er achter hebben hangen, dan is het hele idee van een media center toch weg :?
Mwah, mijn huis heeft meer kamers. Mijn computer staat gewoon in de studeerkamer terwijl ik graag mijn series en films in de huiskamer op tv/beamer met 5.1 geluid beleef. Daarnaast heb ik ook een tv'tje in de slaapkamer die ik wel op de computer in de studeerkamer aangesloten heb.

Als ik een media center met harde schijf heb dan heb ik mijn media door het hele huis verpsreid staan. Wil ik iets kijken of luisteren op mijn studeerkamer wat perongeluk toch beneden op de huiskamercomputer staat dan moet ik die weer helemaal aanzetten.

Het splitsen van opslag en afspeel mogelijkheid (waardoor je een soort client server idee krijgt) is ideaal wanneer je op meerdere plaatsen in huis media tot je wilt nemen.

Zoals uit het verhaal hierboven blijkt ben ik ook op zoek naar iets vergelijkbaars. Mijn keuze ligt tot nu toe bij de DP-1500. Vooral ook omdat hiervoor ook een scart naar vga verkrijgbaar is waarbij ik de resolutie exact gelijk kan maken aan die van mijn beamer. Daarnaast heb ik als extra eis dat het geluid digitaal aangesloten zou moeten kunnen worden. Enige nadeel is dat dit apparaat (afaik) geen streams af kan spelen, maar dat is iets dat ik in eerste instantie maar even achterwege laat.

Ikzelf heb ook aan een (2e hands) xbox gedacht, echter las ik dat XBMC nog niet volledige ondersteuning voor het afspelen van dvd's leverde. Daarnaast moet ik daarvoor ook duurdere verloopkabels kopen om hem met fatsoenlijke kwaliteit aan te kunnen sluiten.

In het kort mijn eis verschillen tov topicstart
Extra:
+ digitale aansluiting geluid (heb externe decoder)
+ (mogelijkheid tot) VGA aansluiting

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• jbr

jbr

Right back @ ya

Janoz schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:16:
[...]

Als ik een media center met harde schijf heb dan heb ik mijn media door het hele huis verpsreid staan. Wil ik iets kijken of luisteren op mijn studeerkamer wat perongeluk toch beneden op de huiskamercomputer staat dan moet ik die weer helemaal aanzetten.

Het splitsen van opslag en afspeel mogelijkheid (waardoor je een soort client server idee krijgt) is ideaal wanneer je op meerdere plaatsen in huis media tot je wilt nemen.
Ook hier zijn oplossingen voor: ik heb zelf een tijdje een Linksys NSLU2 in de gangkast gehad met daaraan twee externe HD's van 120GB en 300GB. Hierop stonden al mijn bestanden, waaronder ook series en films. Het voordeel hiervan was dat deze opstelling overal in huis te bereiken is vanaf het netwerk (dus zowel op mijn DP1500, als op mijn PC's) en daarnaast klein, stil en zuinig is (verbruik incl HD's was ongeveer 17W).
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:48:
De bij behorende AB is uien, de features van een normale DVD zijn niet aanwezig (zoals 'resume') en de overige gadgets zijn 'null'.

Mijns inziens een prima apparaat zonder toeters & bellen, geeft verder goed beeld en Inet radio. Ook leuk is de PC-Link optie en hij ziet er gelikt uit.
Zoek je gadgets op je DVD neem dan GEEN Kiss 1500.
Dat van de AB klopt, maar behalve de 'resume' mis ik eigenlijk geen features voor het kijken van een DVD. Daarnaast lust dit apparaat alle schijfjes, ik ben nog nooit een CD of DVD tegengekomen die niet leesbaar was. Bovendien maakt het de DP1500 ook niet uit wat er op staat. Een DVD+R met MP3's worden net zo makkelijk afgespeeld als een CD-R met XVID bestanden.

[ Voor 31% gewijzigd door jbr op 23-03-2006 11:04 ]

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat is toch exact wat ik ook zeg ;). Wij zijn het dus duidelijk met elkaar eens. Het enige verschil is dat ik atm het fileserver gedeelte nog op de studeerkamer heb ipv in de meterkast (waar trouwens binnenkort verandering in gaat komen).

@Demeteor:
Zou je eens iets uitgebreider je problemen met de DP1500 kunnen beschrijven? Ik zit namelijk te overwegen er een aan te schaffen. Ik wil echter wel dat het apparaat redelijk gebruikersvriendelijk is (ben niet de enige die 'm gebruikt). Wat bedoel je met dat er geen resume knop op zit? Kun je een dvd niet meer verder spelen wanneer je op pauze drukt oid?

[ Voor 11% gewijzigd door Janoz op 23-03-2006 11:19 ]

• brehloi
DRAFTER86 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:40:
Kan iemand mij vertellen of het afspelen van dvd-images via het netwerk goed gaat? Want dat zou wel ideaal zijn!
Ik had hier afgelopen week al even naar gekeken: Ik heb 2 kopietjes van 2 seizoenen 24 liggen op DVD+R die het niet doen in de xbox. Even gezocht op internet en dat is geen probleem. Op de site van Xbox Media Center staat precies wat allemaal kan. Het simpelweg delen van de DVD-speler in de computer blijkt voldoende... Daarnaast kan je ook streamen naar de xbox. Images zou je dus kunnen streamen of als virtuele schijf toevoegen met en dan delen. Zojuist geprobeerd en het werkt :)

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Kun je eigenlijk een windows MCE afstandsbediening gebruiken op de xBox?

• brehloi
Bram77 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:49:
Kun je eigenlijk een windows MCE afstandsbediening gebruiken op de xBox?
Ik denk van niet, maar daar zou je voor de zekerheid even verder naar moeten zoeken. Wat mij betrefd is het ook niet gewenst, XMBC is toegespitst op de originele afstandsbediening.

Verwijderd

mocht je de 1500 willen halen, die is nu flink in de aanbieding bij de v&d voor iets van 109 euro.

Verwijderd

Janoz schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:03:
@Demeteor:
Zou je eens iets uitgebreider je problemen met de DP1500 kunnen beschrijven? Ik zit namelijk te overwegen er een aan te schaffen. Ik wil echter wel dat het apparaat redelijk gebruikersvriendelijk is (ben niet de enige die 'm gebruikt). Wat bedoel je met dat er geen resume knop op zit? Kun je een dvd niet meer verder spelen wanneer je op pauze drukt oid?
Precies wat je zegt, geen resume functie.... En dat is soms echt uien.
Verder ben ik tegen het probleem van de oranje discs aangelopen, die worden niet echt goed gelezen.

De features van Webradio zijn leuk, evenals de KISS PC-LINK optie, ware het niet dat de gemiddelde gebruiker hier niet echt mee overweg zal kunnen daar de instellingen niet automatisch worden ingesteld. Dit vraagt wel kennis van de gebruiker.

Verder ben ik best tevreden en de ik klaag ook niet.
Ik heb deze machine aangeschaft sec voor de look&feel, Hij past erg goed bij mijn audioset.
Compact en bovenal zwart......

Wat mij betreft een uitstekende koop, edoch met wat kleine kantekeningen.

Owja, bij V&D in de aanbieding? Ik heb 'm dus voor € 90,-, ook bij V&D. Maar dat was het demo-model. :)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Thanx for the tip MeFromSouth. Heb hem vanmiddag bij de V&D opgehaald. Voor 109 kon ik moeilijk een miskoop doen.

Lastig instellen vind ikzelf neit zo'n probleem. Als het gebruik maar simpel is. Ikzelf ben van plan hem te koppelen aan een linux server. Ik moet nog ff zien hoe dat bevalt en of dat lukt.

Ik heb ook alvast weer lopen klungelen. Het komt er nu op neer dat mijn apparaat op vga 800x600 staat, maar ik heb de scart naar vga kabel nog niet binnen. Ik heb dus geen beeld. Ik heb al eject clear 1 2 3 geprobeert om hem te resetten, maar dat lukt nog niet echt. Maar even wachten tot later deze week wanner mijn kabel binnenkomt. Dan heb ik iig beeld op de beamer en moet ik dan maar weer ff zien hoe ik 'm op s-video terug krijg. (Tenzij iemand anders nog een manier weet om hem te resetten, of de gouden tip over hoe die knoppencombo uitgevoerd zou moeten worden)

• Bram77
Heeft dat apparaat een display waar mijn vriendin begrijpelijk een cdtje mee kan afspelen (zonder dat de tv aan hoeft te staan dus....)?

Verwijderd

Voor een cd heb je geen beeld nodig nee

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik ook een trotse bezitter van de KISS DP1500, ziet er leuk uit en tot nu toe slikt ie inderdaad alles. Ik ben nu begonnen om hem via WiFi aan mijn net te koppelen, maar dat is best een gedoe.

Uiteraard is mijn Linksys beveiligd (WPA met pre-shared key en MAC filtering) en op de KISS zit geen optie om de key in te voeren.

Ik zoek eigenlijk iemand met ervaring in het gebruik van WiFi op deze KISS speler, de router is een Linksys WRT54G en in de KISS zit een Linksys WPC54G.

MAC adres is al bekend in de router.

Iemand goede tips? :)

Verwijderd

iets anders: slaan mp3's bij jou niet over?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:09:
Nope, gisteren DVD+RW met MP3's geprobeerd: no problem...

Verwijderd

laat maar weten als je mp3 via het netwerk hebt geluisterd :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:17:
laat maar weten als je mp3 via het netwerk hebt geluisterd :)
Als ik zover ben ja... ;)

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:58:
Ik zoek eigenlijk iemand met ervaring in het gebruik van WiFi op deze KISS speler, de router is een Linksys WRT54G en in de KISS zit een Linksys WPC54G.

MAC adres is al bekend in de router.

Iemand goede tips? :)
Nu heeft de TS niet echt een duidelijke vraag gesteld in zijn post, maar we gaan lichtelijk offtopic.
Desalwelteplus: Toen ik WiFi gebruikte op de DP1500 ben ik gewoon overgestapt op WEP en daarbij MAC filtering. Daarmee is het verkeer ook wel bovengemiddeld veilig. Ik had echter problemen dat ie er na een bepaalde tijd mee ophield, waarschijnlijk omdat het apparaat en/of de WiFi kaart te warm werden. Dus weer een kabeltje getrokken.
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:09:
Ja, op het eind. Dan hoor je de laatste 1 of 2 tonen van het nummer nog een keer. Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij een lagere firmware versie ook had, maar ik draai nu 2.93.

Verwijderd

Ach, offtopic valt imo nog enigzins mee: als gebruikers ervaringen de TS helpen om de juiste keuze te maken voor de aanschaf van al dan niet de KISS DP1500 dan is dat mooi meegenomen voor hem :)

Maar ik zal eens kijken of ik er met WEP wel uit ga komen, bedankt zover!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Iemand nog tips over hoe ik die code fatsoenlijk in zou moeten voeren (eject clear 123) of een andere manier om de speler te resetten?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 21:32

DynaMikeY

1976 Kever 1300

DRAFTER86 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:40:
Xbox is wat dat betreft ideaal. Ik zelf heb een servertje met 400GB erin, die 24/7 aanstaat, en waar al mijn MP3's en DIVX'en opstaan.

XboxMediaCenter heeft een ERG gebruikersvriendelijke interface. Strakke kleuren, nederlandstalig menu, widescreen of fullscreen instelbaar, duidelijk knoppen, duidelijke eenduidige afstandsbediening.

Het maakt ook niet uit wat je in je share gooit... divx, xvid (srt files leest ie gewoon mee), realmedia, quicktime, ogg/ogm, dvd images... hij speelt het gewoon af. Hij zoekt er via IMDB een plaatje +info bij, en je kunt sorteren op genre/jaar/acteur/whatever. Works like a charm :)

Ik zelf heb een modded Xbox met 160GB HD, waar alleen maar games op staan. Als je geen games speelt, dan kun je volstaan met een modchip en de standaard 10GB HD. Voor XboxMediaCenter heb je maar +/- 200MB nodig, en als je alle media op een centrale plek hebt staan kun je volstaan met een netwerkverbinding. (mocht je geen UTP aan kunnen leggen naar je TV, dan kun je een wireless adapter aan de Xbox hangen, maar trek dan wel /- 80 euro meer uit)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Bram77
Je kunt XboxMediaCenter niet op een PC zetten zeker...?

• Cougar
daar hebben we windows media center voor :P

• DRAFTER86
  • Nu online
DynaMikeY schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:50:
[...]

Xbox is wat dat betreft ideaal. Ik zelf heb een servertje met 400GB erin, die 24/7 aanstaat, en waar al mijn MP3's en DIVX'en opstaan.

XboxMediaCenter heeft een ERG gebruikersvriendelijke interface. Strakke kleuren, nederlandstalig menu, widescreen of fullscreen instelbaar, duidelijk knoppen, duidelijke eenduidige afstandsbediening.

Het maakt ook niet uit wat je in je share gooit... divx, xvid (srt files leest ie gewoon mee), realmedia, quicktime, ogg/ogm, dvd images... hij speelt het gewoon af. Hij zoekt er via IMDB een plaatje +info bij, en je kunt sorteren op genre/jaar/acteur/whatever. Works like a charm :)

Ik zelf heb een modded Xbox met 160GB HD, waar alleen maar games op staan. Als je geen games speelt, dan kun je volstaan met een modchip en de standaard 10GB HD. Voor XboxMediaCenter heb je maar +/- 200MB nodig, en als je alle media op een centrale plek hebt staan kun je volstaan met een netwerkverbinding. (mocht je geen UTP aan kunnen leggen naar je TV, dan kun je een wireless adapter aan de Xbox hangen, maar trek dan wel /- 80 euro meer uit)
Ik ben nog steeds wel benieuwd hoe goed het afspelen van dvd-images werkt. Aangezien DVD's op een gewone pc niet je van het is...

• Cougar
DRAFTER86 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:01:
[...]

Ik ben nog steeds wel benieuwd hoe goed het afspelen van dvd-images werkt. Aangezien DVD's op een gewone pc niet je van het is...
Dat gaat bij mij altijd gewoon goed. Menu's werken ook goed. Gewoon de .iso selecteren en gaan met die banaan :9

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 21:32

DynaMikeY

1976 Kever 1300

DRAFTER86 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:01:
[...]

.ISO, .NRG, .IMG... hij vreet het allemaal... en de DVD-menu functionaliteit werkt ook :Y)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb het al wel 100x geprobeert, maar op 1 of andere manier kom ik niet in het 'hidden' menu terecht. Ik blijf maar eject clear 2 7 6 drukken, maar het enige dat gebeurt is dat het laatje telkens open en dicht gaat. Ik heb juist mijn Kiss Scart2VGA kabel binnen en wil deze graag gaan gebruiken, maar op deze manier gaat dat natuurlijk nooit lukken.

Tot nu toe ben ik nog maar 1x in het menu geweest en dat is uiteindelijk niet zo lekker gegaan (Denk verkeerde instelling). Resetten lukte me ook al niet (eject clear 1 2 3) en uiteindelijk heb ik alles terug kunnen zetten door zonder beeld de firmware te updaten.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dit is een product waar de markt mee overladen gaat worden als je op de CeBIT bent geweest heb je een aardig beeld gekregen.

De markt wordt straks volgestopt met mobiele mediaspelers die eruit zien als een USB harddisk en mediastreamers wat niet meer is dan een boxje met een ethernet aansluiting die content vanaf je PC kan afspelen of van een direct aangekoppelde externe (USB) hardeschijf aan het boxje.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hehe, eindelijk.

eject - clear - cijfers is eigenlijk een verkeerde omschrijving. Zorg dat de la open staat en doe dan clear + cijfers en het werkt.

* Janoz gaat zijn beamer nu eindelijk aan z'n dp-1500 hangen

edit:

Toch iets te vroeg gejuicht... Alles werkt via S-Video (op tv) maar zodra ik 'm op vga zet doen alle stilstaande beelden het wel, maar zodra er een film afspeelt wordt het beeld zwart. Druk ik op stop, dan zie ik nog even het laatste frame.

Goed, ik kom er dus achter dat dat macro vision meuk is. Een DVD mag neit op een hogere resolutie worden afgespeeld. Als ik hem op 480p zet gaat het wel goed. Best verwonderlijk aangezien mijn infocus dat signaal pikt via de VGA aansluiting.

[ Voor 58% gewijzigd door Janoz op 29-03-2006 00:18 ]

Verwijderd

Voor wat het waard is:

Je gaat je K|i|S|S DP1500 niet aan de praat krijgen met een Linksys WRT54G router en een Linksys WPC54G PC Card, simpelweg omdat ze dat (nog) niet ondersteunen.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De DP1500 werkt sowieso alleen maar met 1 specifieke pcmcia wlan kaart.

Verwijderd

Janoz schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:30:
De DP1500 werkt sowieso alleen maar met 1 specifieke pcmcia wlan kaart.
Uhm, klopt op zich wel, maar ik las wat discussies op andere fora waar werd beweerd dat de DP1500 ook met andere wifi kaartjes raad wist. Hetgeen dus niet wordt bevestigd door de helpdesk van KiSS.

Ik dacht ik noem het toch even.

Per slot van rekening was ik bijvoorbeeld niet van plan om mijn Linksys wifi kaart te laten verstoffen door een approved KiSS kaart aan te schaffen. Ach, aan de andere kant: ethernet gaat vele malen makkelijker (moet alleen weer een kabel trekken :/ )

Antwoord van de helpdesk:
As i you have mentioned the network configuration and the card which you are using WPC54G is not supported in our players so instead of using WPC54G you have to use ZyXel or ZyAIR-120 or you can use the game adapter WGA54G is the only supported by the kiss player.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 12:15 ]

• general.failure
Even een update:
Van een collega heb ik een gemodde XBox kunnen lenen.
Nadat ik daar een weekendje mee gespeeld had, was ik om: Ik heb er gisteren zelf een gehaald (99 euro, mediamarkt duitsland). Die wordt komende week omgebouwd })

Thanks voor de tip!

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een networked mediaspeler, en mijn oog was ook op de DP1500 gevallen. Nu is mijn vraag de volgende: is het mogelijk om zonder de TV aan te zetten te kiezen tussen afspelen van mp3's van CD/DVD en netwerk, en is het mogelijk om -enigszins- te navigeren over je netwerk inhoud (worden je mp3 directories platgeslagen, of moet je naar beneden en boven navigeren?) enkel gebruikmakend van het display van het apparaat zelf?

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:51:
is het mogelijk om zonder de TV aan te zetten te kiezen tussen afspelen van mp3's van CD/DVD en netwerk,
Als je bedoelt CD of netwerk dan is het antwoord ja. Hij speelt inhoud van de DVD lade namelijk altijd automatisch af. Navigeren gaat alleen via een beeldscherm, en als je vanaf het netwerk speelt zul je sowieso die optie eerst in een menu moeten activeren, wat dus via een scherm gebeurt.
en is het mogelijk om -enigszins- te navigeren over je netwerk inhoud (worden je mp3 directories platgeslagen, of moet je naar beneden en boven navigeren?) enkel gebruikmakend van het display van het apparaat zelf?
Het ligt eraan wat voor programmatuur je aan de serverzijde gebruikt. Freekiss heeft de mogelijkheid om directories te 'mergen', maar als je een mappen structuur op je PC hebt, dan heb je deze over het algemeen ook op de Kiss.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 11:38
Misschien een domme vraag maar..waarom zou ik een gemodde Xbox kopen om deze tussen
mijn pc en tv te hangen ? Welke toegevoegde waarde heeft dit tegenover een rechtstreekse verbinding tussen mijn pc en tv. De Xbox fungeert hier eigenlijk alleen maar als tussenstation en alles wat XBMC doet kan mijn pc even goed of beter.
Waarschijnlijk mis ik hier gewoon iets ?

• DRAFTER86
  • Nu online
jos707 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:28:
Misschien een domme vraag maar..waarom zou ik een gemodde Xbox kopen om deze tussen
mijn pc en tv te hangen ? Welke toegevoegde waarde heeft dit tegenover een rechtstreekse verbinding tussen mijn pc en tv. De Xbox fungeert hier eigenlijk alleen maar als tussenstation en alles wat XBMC doet kan mijn pc even goed of beter.
Waarschijnlijk mis ik hier gewoon iets ?
- Een Xbox start sneller op
- Niet iedereen heeft zijn tv naast zijn pc

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn computer staat in de studeerkamer en mijn televisie staat in de huiskamer. Ik trek liever 1x cat5 dan hoge kwaliteit beeld bekabeling plus een lange optische kabel voor geluid (DTS bv). En dan heb ik het nog niet eens over het aansturen van de computer in de studeerkamer vanaf mijn bank.

Er zijn mensen die een heel huis hebben en zich qua inrichting niet meer tot 1 kamer hoeven te beperken ;)

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als ik elke keer die ellende lees met niet-ondersteunde routers etc. dan ben ik toch weer blij dat ik nog steeds een ouderwets UTP-kabelnetwerk heb liggen. Geen geouwehoer, kabel derin en knallen maar!

[off-topic]
Iemand nog een DP-500 kopen? Zelf een HD erin zetten, simpel te doen, UTP-kabel erin en spelen maar!
[off-topic]

• Chaoss
  • Laatst online: 22-02 21:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

even een andere vraag, een Kiss DP-558 lijkt me wel een handig apparaat, want ik wil ook op HD kunnen opnemen.

maar in de specs op de kiss site kan ik nergens vinden of het appraat ook opnamens van de HD kan overzetten naar een DVD-R... weet iemand dat? lijkt me wel zo praktisch :?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• jos707
DRAFTER86 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:44:
[...]

- Een Xbox start sneller op
- Niet iedereen heeft zijn tv naast zijn pc
Een Xbox start inderdaad sneller op maar als al je media op één cenrale plaats wil bewaren nl. op je pc dan moet je toch nog steeds ook je pc opstarten. Ik zit met dezelfde situatie als Janoz, al mijn materiaal staat op mijn pc in mijn slaapkamer terwijl ik mijn films graag zou zien op mijn tv in de leefkamer. Nu zoek ik gewoon de beste oplossing om dit voor elkaar te krijgen, veel mensen vinden een xbox hiervoor de ideale oplossing voor maar dit heeft volgens mij alleen een voordeel wanneer effectief alle films ook naar de interne harde schijf worden gekopieerd van de xbox. Op deze manier heb je je pc niet meer nodig. Alleen zie hier tegenop om steeds alles over te kopieren naar de xbox, op deze manier kan ik evengoed een mijn pc via tv-out (svideo) aansluiten op de tv.
Ik heb de beeldkwaliteit wel nog niet in rekening gebracht want misschien is het beeld vanuit een xbox wel mooier dan rechtstreeks via pc.

• jbr

jbr

Right back @ ya

Chaoss schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:31:
of het appraat ook opnamens van de HD kan overzetten naar een DVD-R... weet iemand dat? lijkt me wel zo praktisch :?
Het apparaat heeft geen DVD Recorder. Dus nee. Tenzij je het via je netwerk naar een PC zet en het klusje daar afmaakt...

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf zou toch echt voor een xbox of andere netwerk speler kiezen. Deze zijn geoptimaliseerd voor het weergeven op televisie. Ikzelf heb ook een beamer in de huiskamer staan, maar ik moet er niet aan denken dat ik die met 30 meter composiet kabel aansluit! Daarnaast is een xbox of dp1500 goedkoper dan 30 meter fatsoenlijke kabels voor beeld en geluid.

Waarom zou je de films naar je xbox moeten kopieren? Afspelen gaat gewoon via het netwerk. Dat wil makkelijk. Zelfs een slecht gecomprimeerde (want groot) mpeg2 dvd stream komt niet boven de 3 a 4 mbit uit. Dat kun je zelfs nog wel over een 10 mbit netwerk laten lopen. Bij divx wordt het aantal mbit alleen maar lager bij dezelfde kwaliteit. Natuurlijk moet je dan wel je computer aan hebben staan, maar dat is bij enkel een computer ook zo. In het stream voorbeeld hoeft je computer trouwens helemaal geen krachtpatser te wezen. Hij hoeft alleen maar bytejes op het netwerk te gooien. Dat kan zelfs een P2 nog wel met 3 vingers in de neus.

• Chaoss
  • Laatst online: 22-02 21:35

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

jbr666 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:02:
[...]

Het apparaat heeft geen DVD Recorder. Dus nee. Tenzij je het via je netwerk naar een PC zet en het klusje daar afmaakt...
stupid... magoed verder zoeken dan! weet iemand of er een alternatief is voor de Kiss DP558? ik zoek dus een HD-recorder met DVD-recorder en netwerk aansluiting.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• jos707
Janoz schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:48:
[...]

... In het stream voorbeeld hoeft je computer trouwens helemaal geen krachtpatser te wezen. Hij hoeft alleen maar bytejes op het netwerk te gooien. Dat kan zelfs een P2 nog wel met 3 vingers in de neus.
Hieruit versta ik dat het decodeerwerk dus niet door de pc maar door de xbox wordt gedaan. Dat dit prima werkt voor DVD of divx wil ik nog wel geloven maar ik speel ook regelmatig een HD filmje af (codec x264) en dit gaat een xbox echt niet trekken denk ik. Dus hiervoor zal ik toch nog de pc moeten gebruiken vrees ik.

• jbr

jbr

Right back @ ya

Chaoss schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:13:
weet iemand of er een alternatief is voor de Kiss DP558? ik zoek dus een HD-recorder met DVD-recorder en netwerk aansluiting.
Een Windows Mediacenter.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Een poging dit topic wat nieuw leven in te blazen.

Gewenste functionaliteit:
- TV progrm opnemen / afspelen (HDD)
- MP3 / foto van het netwerk afspelen. Liefst zonder tussenkomst TV (voor simpele playlist selectie) / maar wel met TV voor wat ingewikkeldere selectie
- Voor mij niet nodig maar voor velen wel: DIVX etc van netwerk afspelen

3 opties die ik zie:
1 - DVD recorder (Philips / Sony / Pioneer / Kiss)
2 - Mediacenter (Xbox / PC / PS3)
3 - Netwerk streambox

Optie 1 heeft mijn voorkeur. Heb sterke voorkeur boven een "kwaliteits" product als Philips/Sony en wat minder vertrouwen in Kiss ed. Apparaten die ik zie slaan alles (MP3, JPEG) lokaal op HDD op, terwijl dat van het netwerk zou kunnen.
Optie 2 kan alles maar ik heb het niet zo op een complete PC in de huiskamer + crashgevoeligheid. Heb meer vertrouwen in "dedicated" hard/software (als in optie 1)
Optie 3 heeft (niet gevonden iig) geen "video"opneem mogelijkheid

Kent iemand apparaten in categorie 1? Suggesties?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Bram77
http://www.team-mediaportal.com/index.php

Als je het er voor over hebt ben je voorlopig klaar. Het voordeel aan een pc is natuurlijk de upgrade mogelijkheden. Ik ben ook op zoek gegaan naar eenkant-en-klare oplossing, maar ben van dat idee vanaf gestapt om het nooit zonder concessies is. Ik heb ik hier nu twee jaar naar volle tevredenheid een MediaPortal draaien. Sinds een half jaar met hardware die aan alle wensen voor de komende twee jaar voldoet. Het is even investeren, maar dan heb je ook iets.
MediaPortal is vrijwel consessieloos..... Sterker nog, je zult je verbazen over wat er allemaal mee mogelijk is! Echt een aanrader.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Bram77 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:35:
Sterker nog, je zult je verbazen over wat er allemaal mee mogelijk is! Echt een aanrader.
Hoe stabiel draait dit bij jou? Als ik ergens geen zin in heb is het (re)booten als ik ff snel muziek wil luisteren of iets wil opnemen....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Bram77
Als je versie 0.2.0.4 (laatste + updates) installeert heb je de stabielste versie die er is. Stabieler en uitgebreider dan Windows MCE.
Let wel op dat je hardware capabe; genoeg is. Mail me anders als je meer wil weten.

Ik draai zelf de SVN's (devlopment snapshots) omdat ik mee test en ontwikkel. Zelfs daarmee heb ik zelden stabiliteitsprobelemen. Het helemaal naar wens configureren van het systeem is de eerste keer even een dag (of twee) werk, maar ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen als je het eenmaal zo hebt als je wilt.

[ Voor 46% gewijzigd door Bram77 op 14-08-2006 21:19 ]

Pagina: 1