Toon posts:

2 raid configuraties op 1 scsi backplane?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om 2 scsi configuraties te hanteren via 1 scsi backplane?
Ik heb een chenbro RM214 case, met 6 scsi hotswap schijven en een LSI logic 320-2x scsi raid controller (2 kanalen). Mijn data zou ik graag in raid 5 willen configureren (4 schijven, kanaal 1), en mijn OS in raid 0+1 (2 schijven, kanaal 2). Ik heb nog nooit een scsi systeem in elkaar gezet, dus vandaar mijn vraag. Kan het via 1 backplane? Of heb ik voor elke config/kanaal een andere backplane nodig?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:19:
Is het mogelijk om 2 scsi configuraties te hanteren via 1 scsi backplane?
Ik heb een chenbro RM214 case, met 6 scsi hotswap schijven en een LSI logic 320-2x scsi raid controller (2 kanalen). Mijn data zou ik graag in raid 5 willen configureren (4 schijven, kanaal 1), en mijn OS in raid 0+1 (2 schijven, kanaal 2). Ik heb nog nooit een scsi systeem in elkaar gezet, dus vandaar mijn vraag. Kan het via 1 backplane? Of heb ik voor elke config/kanaal een andere backplane nodig?
Ik weet niet heel veel van SCSI af, maar zoals je het bechrijft zou het toch ook niet kunnen? Ik bedoel al je schijven zitten op die backplane en zijn toch verbonden met 1 kabel? Hoe wil je dan dat splitsen over twee kanalen? In jouw geval zou je dus idd twee backplanes nodig hebben of op een andere manier twee kabels moeten leggen :?

Correct me if i'm wrong?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:35
tenzij je backplane voorziet in de mogelijkheid om twee kabels aan te sluiten en in twee segmenten te splitsen, dan gaat het niet lukken met twee kanalen. Wel zou je twee arrays op één kanaal kunnen zetten.

Bij een HP DL380 is het bijvoorbeeld wel mogelijk.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:19:
[...] Of heb ik voor elke config/kanaal een andere backplane nodig?
Voor elk kanaal heb je een (gedeelde) backplane nodig.
Je kunt met deze backplane maar 1 kanaal gebruiken.

Echter kun je wel meerdere configs op 1 kanaal hebben draaien, dus kun je meerdere arrays op dezelfde backplane hebben zitten.

Nadeel is dat je alles over 1 kanaal doet, maar waarschijnlijk boeit dat weinig in je setup. Je OS vraagt waarschijnlijk niet al te veel, dat kan wel tussen de RAID 5 array door. (320MB/s is redelijk wat data, zelfs voor SCSI)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er zijn chassis met 6-disc backplanes in een 2x3 layout, en die waar het 1x6 is. Als het 2x3 is kun je daarmee dus iets doen. Imho kun je dan voor de verdeling van de load het beste 1 disk van je raid1 en 2 disks van de raid5 per kanaal doen.