Even een situatieschets om te proberen e.e.a duidelijk te maken.
* 2 pc's met elk een 'normale' nic en een draadloze.
* Windows xp geinstalleerd.
* De draadloze nic wordt gebruikt om internet mee te ontvangen
* Via de 'normale' nic heb ik deze 2 pc's aan elkaar verbonden
Nu is het geval dat mijn computers geen internet meer hebben. Disable ik op de beide pc's het lokale netwerk (dus via de draadverbinding) dan krijg ik wel weer internet.
Is het zo dat als ik de vebinding met draad gebruik tussen de pc's dat ze in de verkeerde range zitten om op het internet te kunnen. Dus heeft die verbinding een soort hogere prioriteit dan de draadloze ?
De draadloze netwerkkaarten krijgen automatisch een ip adres en de vaste netwerkkaarten hebben de volgende configuratie :
pc 1
192.168.2.2
255.255.255.0
pc 2
192.168.2.4
255.255.255.0
Bedankt voor jullie reacties. Zodra ik tijd heb zal ik kijken wat ik er mee kan en laat ik jullie wat horen.
* 2 pc's met elk een 'normale' nic en een draadloze.
* Windows xp geinstalleerd.
* De draadloze nic wordt gebruikt om internet mee te ontvangen
* Via de 'normale' nic heb ik deze 2 pc's aan elkaar verbonden
Nu is het geval dat mijn computers geen internet meer hebben. Disable ik op de beide pc's het lokale netwerk (dus via de draadverbinding) dan krijg ik wel weer internet.
Is het zo dat als ik de vebinding met draad gebruik tussen de pc's dat ze in de verkeerde range zitten om op het internet te kunnen. Dus heeft die verbinding een soort hogere prioriteit dan de draadloze ?
De draadloze netwerkkaarten krijgen automatisch een ip adres en de vaste netwerkkaarten hebben de volgende configuratie :
pc 1
192.168.2.2
255.255.255.0
pc 2
192.168.2.4
255.255.255.0
Bedankt voor jullie reacties. Zodra ik tijd heb zal ik kijken wat ik er mee kan en laat ik jullie wat horen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 11:32 ]