Toon posts:

geen internet bij gebruik meerdere netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een situatieschets om te proberen e.e.a duidelijk te maken.

* 2 pc's met elk een 'normale' nic en een draadloze.
* Windows xp geinstalleerd.
* De draadloze nic wordt gebruikt om internet mee te ontvangen
* Via de 'normale' nic heb ik deze 2 pc's aan elkaar verbonden

Nu is het geval dat mijn computers geen internet meer hebben. Disable ik op de beide pc's het lokale netwerk (dus via de draadverbinding) dan krijg ik wel weer internet.

Is het zo dat als ik de vebinding met draad gebruik tussen de pc's dat ze in de verkeerde range zitten om op het internet te kunnen. Dus heeft die verbinding een soort hogere prioriteit dan de draadloze ?

De draadloze netwerkkaarten krijgen automatisch een ip adres en de vaste netwerkkaarten hebben de volgende configuratie :

pc 1

192.168.2.2
255.255.255.0

pc 2

192.168.2.4
255.255.255.0

Bedankt voor jullie reacties. Zodra ik tijd heb zal ik kijken wat ik er mee kan en laat ik jullie wat horen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 11:32 ]

Verwijderd

Misschien handig om een ipconfig /all dump van alle mogenlijkheden hier te posten ? dan zouden we ook nog wat nuttigs kunnen zeggen.

Laatst het zelfde soort topic voorbij zien komen dacht ik.

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Als je gaat naar netwerkverbindingen en dan geavanceerd bovenaan, kun je instellen welke verbinding de prioriteit heeft boven andere. Wellicht als je hier je draadloze verbinding bovenaan zou zetten, dat het dan beter gaat.

Verwijderd

je zou een kunnen proberen om een ander ip-adres op je pc's in te stellen. Ik weet niet welk ip-adres je draadloze kaart krijgt toegewezen, maar dat zou wel eens problemen kunnen geven.

daarnaast moet je om internet op pc2 (die verbinding maakt via pc1) nog een programmatje installeren op pc1 om het internet te delen (NAT) Voor zover ik weet doet de ingebouwde internet sharing van win-xp het niet met draadloze netwerk.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik schat zo in dat je voor die verbinding tussen die 2 pc's TOCH een default gateway hebt ingesteld, met als gevolg dat hij al het internet verkeer verstuurd naar de andere pc ipv naar de draadloze adapter.

Maak je defualt gateway leeg voor de verbinding tussen de 2 pc's.

ipconfig /all zou dot ook getoond hebben.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.