Toon posts:

[2003] NtBackup: The drive is dismountable*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Op de een of andere manier werkt bij ons de backup niet. We gebruiken een HP DDs4 USB 40Gb drive (met HP DDS4 40 gb tapes). Hij geeft elke keer "the tape or device could not be mounted". Als ik bij "state" kijk van de drive (in removable storage) dan zie ik het volgende: "The drive is dismountable".

Dat klinkt niet goed, maar er is geen drol over te vinden in de help of op google. Vreemde is dat de backup wel werkt als je alle media delete en gewoon de backup taak direct runt. Scheduled gaat dit alleen altijd fout.

Wat ik al heb geprobeerd:
Natuurlijk de nieuwste drivers van HP gehaald en geinstalleerd. Ook de HP tape Diagnostics geinstalleerd, maar daar kan ik geen nuttige opties in vinden. Ook geen problemen.

In Removable Storage onder "Media pools" een NTBackup pool gemaakt met de optie "Draw media from free media pool" aan. NTBackup laten starten met /p "NTBackup".

Met de HP Diagnostics tool alle tapes gewist. In removable storages deze tapes op "free" gezet en verplaatst naar de NTBackup media pool.

Met dit alles geen resultaat. Nog geprobeerd om met /N een standaard naam aan te geven, maar dat maakt ook niks uit. De removable storage service staat aan.

Iemand enig idee?

Edit: "The drive is dismountable" wil niks zeggen, houd alleen in dat je die USB drive op elk moment er uit kan trekken. De fout die steeds optreed is: "Cannot locate the specified media or backup device. This backup operation will terminate."

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 11:11 ]

Verwijderd

Welk OS gaat het hierom? NTbackup is bij mijn weten nog geen OS :)

Verwijderd

Topicstarter
Het ging om Windows 2003, maar ik heb de oplossing gevonden!!!! Als je dit allemaal doet: http://ntbackup.no-ip.com/static.php?page=documentation dan werkt het perfect. Geen idee wat ie in dat script doet waardoor het dan ineens wel werkt, maar ik vind het al lang goed.