Op dit moment probeer ik al enige tijd een oplossing te vinden voor het feit dat mijn mailserver die ik wil laten draaien via een planet internet verbinding niet werkt.
Zoals op vele topics al eens gemeld is moet je eerst de mx records goed zetten zodat mail geforward kan worden naar jou server als deze op de mailrelay.planet.nl binnen is gekomen.
Deze instellingen stel ik in bij lycos waar ik mijn domeinnaam geregistreerd heb.
Ik draai windows 2003 met exchange 2003 en kan op dit moment alleen maar mail versturen. Mail ontvangen van buitenaf werkt niet vanwege de (verkeerde) instellingen.
Hieronder een overzicht zoals ik het op dit moment heb ingesteld bij lycos.
MX maildefer.mijndomein.nl 20
MX mailspool.mijndomein.nl 10
maildefer A mailrelay.planet.nl
mailspool A 86.81.x.x
smtp A 86.81.x.x
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik misschien verkeerd heb ingesteld
Elke keer als ik nu een mail verstuur naar gebruiker@mijndomein.nl krijg ik het bericht dat mijn mail is gedelayed en ontvang ik mijn mail niet.
Ik zal proberen om nog een screenshot van alle instellingen te plaatsen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Zoals op vele topics al eens gemeld is moet je eerst de mx records goed zetten zodat mail geforward kan worden naar jou server als deze op de mailrelay.planet.nl binnen is gekomen.
Deze instellingen stel ik in bij lycos waar ik mijn domeinnaam geregistreerd heb.
Ik draai windows 2003 met exchange 2003 en kan op dit moment alleen maar mail versturen. Mail ontvangen van buitenaf werkt niet vanwege de (verkeerde) instellingen.
Hieronder een overzicht zoals ik het op dit moment heb ingesteld bij lycos.
MX maildefer.mijndomein.nl 20
MX mailspool.mijndomein.nl 10
maildefer A mailrelay.planet.nl
mailspool A 86.81.x.x
smtp A 86.81.x.x
Kan iemand mij misschien vertellen wat ik misschien verkeerd heb ingesteld
Elke keer als ik nu een mail verstuur naar gebruiker@mijndomein.nl krijg ik het bericht dat mijn mail is gedelayed en ontvang ik mijn mail niet.
Ik zal proberen om nog een screenshot van alle instellingen te plaatsen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!