[Autocad] exporteren naar .wmf

Pagina: 1
Acties:

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Hallo,

ik ben in Autocad bezig met het maken van een logo, dat is geen probleem, maar ik wil het graag in Photoshop bewerken. Plotten naar PNG of JPG vind ik niet echt een mooi resultaat geven, dus ik wil het graag exporteren als WMF. In principe lukt dat wel, maar als ik het bestand open met Paint Shop Pro (no comment) zijn de rondingen veel te hoekig!

Voor het exporteren redraw en regen ik, maar het blijft hoekig...

Hoe kan ik dit voorkomen?

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:47
Ik zit ook elke x met dit probleem als ik tekeningen naar jpg of png moeten exporteren. Ik heb nu een plotfile gemaakt waarmee ik op 13000x14000 kan exporteren. Als je later weer je tekening in photoshop terug scalled s alles mooi rond.

voorbeeldje:
http://www.3dshiparts.com/test/db/profile.jpg

Orgineel is dus 13000x14000.

Ik heb voor de rest nog steeds geen betere oplossing gevonden. Er zijn ook exporteer programma's te vinden maar ik blijf met het zelfde resultaat zitten.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Probeer het wonder-formaat pdf eens. Plotten naar pdf-printer (bv pdf-creator) en dan de pdf inlezen in psp.

Br(36) Ba(56)

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08-2025
Je kunt ook een nieuwe printer aanmaken, en dan kiezen voor "My computer" en vervolgens voor de Adobe Postscript Level ( 1 of 2).
Als je die printer kiest bij het plotten en bij het tabblad "Plot Settings" kiest voor "Plot to file", dan kun je gewoon naar EPS plotten. Zeker als je dan je papierformaat een beetje groot kiest (A1 of A0 bijvoorbeeld), dan krijg je in Photoshop ook nog de keuze met hoeveel DPI je de tekening wilt importeren en kun je een bijna oneindige resolutie van je logo krijgen zonder kwaliteitsverlies.

[ Voor 6% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 21-03-2006 13:34 ]

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb het bestand nu via een PDF Creator geëxporteerd, dat ziet er al een stuk beter uit! Ik werk hier op een erg trage computer, dus ik ben begonnen met A6 formaat, en zelfs dat ziet er al prima uit. Ik probeer thuis wel even wat grote papierformaten en resoluties.

Bedankt!

:)

/edit

op A4-formaat is het pure perfectie, hier valt tenminste mee te werken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door dsibma op 21-03-2006 13:39 ]

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dsibma schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:48:
Hallo,

ik ben in Autocad bezig met het maken van een logo, dat is geen probleem, maar ik wil het graag in Photoshop bewerken. Plotten naar PNG of JPG vind ik niet echt een mooi resultaat geven, dus ik wil het graag exporteren als WMF. In principe lukt dat wel, maar als ik het bestand open met Paint Shop Pro (no comment) zijn de rondingen veel te hoekig!

Voor het exporteren redraw en regen ik, maar het blijft hoekig...

Hoe kan ik dit voorkomen?
je kan in (in autocad 2006 iig) EXPORTEREN naar EPS (encapsulated PS bestanden.

en die kan je dan beter in Illustrator openen, nou heb ik dat hier thuis niet bijdehand, maar het kan wel. Op het werk doen we dat nl. ook

plus dat Illustrator een beter programma is om logo's te ontwerpen

heb het wel op dvd staan, ff installeren, probeer ik het gelijk ff, en vertellen hoe je het t beste kunt doen.

[ Voor 7% gewijzigd door HyperTrophy op 23-03-2006 19:28 ]

Pagina: 1