Toon posts:

Google treffers automatisch bijhouden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig Google ik op de naam van het product van de organisatie waar ik werk (merk X). Om op zoek te gaan naar nieuwe verwijzingen die er bijv een maand geleden nog niet waren browse ik telkens alle resultaten door. Nogal ouderwets. Is hier geen automatische tool voor?

Ik denk aan een RSS feed die me update wanneer er een nieuwe treffer is op merk X.

Naar mijn weten zou het ook een typische dienst voor Google zelf zijn, desnoods betaald. Er schijnen ook sites te zien die de zoekmachines 'watchen' op zelf gekozen trefwoorden, maar mijn ervaringen daarmee zijn niet zo goed. Vooral vage buitenlandse sites.

Herkent iemand het probleem en heeft iemand een oplossing? bedankt voor de reacties alvast!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet gewoon kijken naar je stats van de website? Dan kan je namelijk zelf de referrers bekijken?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
MSN Search heeft onder aan de zoekresultaten pagina een link staan naar een RSS feed met de zoekterm. Volgens mij wordt die geupdate als er een nieuwe link gevonden is door de MSN bot.

Dit is de beschrijving die ze zelf geven:

"This is the RSS feed for your search. When you subscribe to this RSS feed from MSN Search, you'll get the top ten search results for this query delivered to your RSS Reader or personalized site. You can subscribe to any number of RSS feeds of MSN Search results and view them all in your RSS Reader without re-running your search queries. If you would like to learn more about RSS and how to use it visit our help topic on the subject: MSN Search RSS Feeds"

Ik heb nog niet zo'n functie bij Google gezien, maar het helpt je in ieder geval een beetje op weg.

Verwijderd

Topicstarter
MSN tip werkt goed, bedankt! Maar wel opmerkelijk dat Google zoiest niet biedt. Via stats checken kan inderdaad ook.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Waarom zou je dit uberhaupt uitzoeken? Je ziet toch aan de statistieken met welke woorden mensen gezocht hebben? En een script om geautomatiseerd te checken op een aantal keywords is ook zo gemaakt :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Bedoel jij niet gewoon Google Alerts? Daarmee krijg je automatisch een mail als er nieuwe resultaten opduiken voor de door jou gedefinieerde zoekopdracht :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Google heeft een gewoon een API, hoor.
Pagina: 1