Toon posts:

[XP] Nieuwe installatie xp laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik probeer op mijn vader zijn toshiba laptop xp opnieuw te installeren maar nu krijg ik elke keer, als ik de win xp cd erin doe na een tijdje een melding dat er geen harde schijf word gevonden en hij opnieuw op gaat starten.

Ok het is een toshiba s3 en de veiligheidsinstellingen zijn nogal uitgebreid met vingerafdrukscanner, bios ww, harde schijf ww maar zelfs als je dat allemaal gewoon kan gebruiken dan zegt ie nog steeds bij opnieuw installeren: kan geen harde schijf vinden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn. misschien een beveiligingsinstelling ergens in bios cq/op sys wat verkeerd staat.

Kijk ik heb er ook weer niet heel veel verstand van maar ik dacht dat opnieuw installeren me nog wel ging lukken. Maar blijkbaar niet?

Please help me want ik probeer hem eigenlijk zo ver te krijgen om dat ding even aan mij te "lenen" Ik geloof dat dat ook geen probleem is maar hij wil eerst zijn documenten en alles van zijn oude werk gewist zien.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:39

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Is het misschien een Serial-ata harde schijf? Zoja, dan moet je daarvoor eerst een driver installeren anders kan windows setup inderdaad geen harde schijf vinden.

Als je tijdens de installatie F6 drukt kun je deze driver installeren.

"Druk nu op F6 om geen Microsoft SCSI/ATAPI driver te installeren" (zoiets komt er te staan)

[ Voor 18% gewijzigd door MisteRMeesteR op 21-03-2006 08:54 ]

www.google.nl

Verwijderd

Er zit een sata schijf in dus ^^^

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De vraag die je hier stelt ("Tijdens setup ziet Windows geen harddisks") komt eigenlijk best wel vaak voor - heb je al eens rondgekeken op GoT en met Google naar een mogelijke oplossing voor dit probleem? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok heren bedankt voor de snelle reactie's.

Ik ben er wel ietsjes verder mee gekomen maar niet echt veel. Ik heb nu namelijk het probleem dat als ik F6 gedrukt heb en heb gezegd dat ik Toshiba xp drivers wil installeren (hij kan dus op dat moment wel de floppy lezen) hij toch weer om de TOSHIBA RAID cd rom of diskette in station A:\ gaat vragen. Het betreft hier een usb floppy drive alleen ik heb geen idee hoe ik een andere floppy drive aan zou moeten sluiten dus ja?

Dat doet hij vlak nadat ik mijn schijf geformatteerd heb kan dus nu werkelijk helemaal niks meer met die laptop. Das best vervelend schijnt nogal een duur apparaat te zijn volgens vadertje lief.

Iemand hier enige ideen over?

(en dit keer wel goed proberen te zoeken maar vond wel vergelijkbare dingen maar niet echt oplossingen nog?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 12:37 ]

Verwijderd

Na de format kopieert setup als eerst de S-ATA drivers naar de schijf, zodat ie die bij de volgende keer vanaf de harddisk kan pakken, dus je moet wel de floppy erin laten zitten.
Niet goed gelezen

Dus de floppy disk drive op USB werkt wel voor het formatteren, maar niet meer na het formatteren? Mijns inziens zou dat gewoon moeten werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 12:48 ]

Pagina: 1