Toon posts:

[ASUS P5P800SE] 12 volt voeding vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil voor mijzelf en een van mijn zoons een ASUS P5P800SE kopen.

Budget van mijn zoon is wat smaller en dus wil hij een Celeron erop, terwijl ik er gewoon een P4 op stop.

Tot op heden altijd Intel Pentiums gebruikt, en sinds de P4 moest daar op het moederbord een extra stekkertje voor uit de voeding komen (4-pin ATX 12V Power connector).

Mijn vraag is simpel, als ik er geen P4 maar een Celeron processor op wil gebruiken, moet ik dan nog steeds perse een voeding hebben die zo'n stekkertje heeft, of kan ik zonder?

(voeding pc zoon heeft dit stekkertje nu niet, zit nu een P3 in met dito moederbord, dus vandaar de vraag).

Verwijderd

Topicstarter
Vraag is niet langer nodig, heb nog een voeding gevonden met een 4-pins stekker eraan,
dus de vraag is academisch geworden.

Sluiten maar dus.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Even voor de volledigheid, de spanningsvoorziening voor je processor komt van die extra 12V stekker. Laat je 'm eruit, krijgt je processor (ongeacht wat voor type) geen spanning en gebeurt er niets.

Hier stond een dode link.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
dan gebeurt er niet niks , dan gaat waarschijnlijk je mobo niet booten en biebjes maken , en er zijn ook moederborden die deze connector niet per se nodig hebben, maar deze zijn vooral socket A

Out of the box? What box? There is no box.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Ik heb em er een keer per ongeluk uitgelaten...

Systeem geeft een spin up, maar is gewoon hersendood, alle fannetjes draaaien, geen beeld, geen piep niks.

Schrok me overigens wel de ******

Droogkloot.